voorstellen en vraagje

hoi ,

Ik wil me even voorstellen, ben weer lid van twenot .. kwam nog een tank exemplaar tegen en vond het weer erg leuk te lezen.

paar jaar geleden ben ik lid geworden , van warhammer => flames of war naar 1/35 modelbouw .
ik ben op een moment gestopt , ik weet niet meer waarom, geen tijd of plek 🤔

Ik google al heel wat rond om naast de tank lezen ook de modelbouw weer op te gaan pakken... twijfel nog over de schaal 🧐
thema ww2 tanks / voertuigen

1/35 mooi kwa detail, neemt wat mij betreft wel wat veel ruimte in wel heel veel keuzes in aanbod.

1/72 mooie maat vooral samen met diorama , ook mooi aanbod

maar ik zag dat 1/48 ook mooie modellen heeft, niet te groot wel leuke detailering alleen aanbod wat minder ...
maar goed, als er elk jaar nieuwe modellen bij blijven komen is dat geen probleem.

ik kon niet echt een vergelijk tussen de schalen vinden, als dat er wel is zijn linkjes welkom en goed advies ook ☺️👍

mvrgr Joost Smolders

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Welkom terug Joost 🤪🍺
Zelf ben ik altijd bij 1/35 gebleven. Nog steeds de algemene schaal waarvoor er zoals jij al zei zoveel beschikbaar is aan kits, PE en after-market. Ik vind dat je in deze schaal het mooist nog zichtbare details kan maken als gereedschapshouders, grendels, railings etc. (en je kan ervoor kiezen hoever je wil gaan, het moet ook weer niet). Kleinere schaal, dan zou ik zaken gaan weglaten. Je ziet wel eens verbluffende modellen, dat je later pas doorhebt dat het geen 1/35 is, maar dan moet je wel een heel goeie bouwer zijn. Ander voordeel van groter oppervlak vind ik dat je makkelijker details kan aanbrengen met verf en pigmenten.

Voor vliegdingsels lijkt me 1/48 weer praktischer - puur vanwege de spanwijdte van die dingen. Andere reden zou misschien nog zijn als ik ooit nog eens een onderzeëer of Dora-geschut zou willen maken o.i.d. Maar tot nu toe uitsluitend tanks.

Voor dio's weet ik niet of je wel kleiner moet; in 1/35 kun je op een kleine sokkel of ondergrond ook al een heel verhaal neerzetten. Kijk maar eens wat hier in het Fotoalbum gepost wordt. Tenzij je hele slagvelden wilt gaan maken, natuurlijk...

Dus tja. Hoeveel ruimte kost 1/35 feitelijk? Ik maak (gemiddeld) hooguit 1 model per jaar, dus ik krijg die kamer niet vol al zou ik het willen 😁

Bovenaan