Volkswagen Kever met Hout/gas Generator (progress)

A

Anonymous

Ola Gasten

Mijn motorrijders dio gaat heel langzaam en dit is eigenlijk een tussendoor projectje (weekendje niet naar de kroeg Zo'n BR52 neem een grote hap uit je salaris). Het Kevertje is in Amersfoort gekocht en zal deze of gene wel bekend voorkomen. De kever is gewoon recht uit de doos gebouwd. Geen probleem hier.... totdat ik er een open deur in wilde hebben. Veel gehak gesnij en gezaag verder en we hadden een open deur. Wat Evergreen plastic hier en daar. Moet nog wat kleine details doen (ff een notekje vinden) en er even met de glasvezel pen overheen om de Vingerafdrukken en lijmvlekken weg te werken en dan kan ie door naar de spuiterij.
Zoals je in de foto's wel kan zien zit de Koets nog steeds los van het chassis. Dit in verband met nog wat zaken die ik binnenin wil leggen maar ook voor het gemak met spuiten..... maar dat is vrij vanzelfsprekend dacht ik.
De kwaliteit van de foto's is niet best maar meer kon ik even niet doen op mijn zoldertje
Hier zijn de foto's
Kever_001.jpg

Kever_002.jpg

Kever_003.jpg

Ik zie hier trouwens ook nog een vette naad op zijn kont zal ik ook de vijl maar eens overheen halen.
Kever_004.jpg

Kever_005.jpg

Bovenstaande foto is echt een vette vingerafdruk te zien... geen probleem voor de glasvezel pen
Kever_006.jpg

Kever_007.jpg

bovenstaande 2 foto's laten het evergreen werk zien op de openstaande deur en de deuropening van de auto.
Kever_008.jpg

Bovenstaand is een van de buizen te zien in het wit in plaats van de resin kleur. Ik brak met mijn stomme kop de originele af dus moest ik hem weer opnieuw maken
Kever_009.jpg

Kever_011.jpg

Wat kissies op het dak

Goed ik blijf slechte vrienden met PE. Ik hoop dat dat in de toekomst nog beter wordt maar ik vrees dat mijn handen er net ff te grof voor zijn.
Bedoeling is dat het een auto in dienst van een propaganda eenheid wordt. En de kleur wordt denk ik glimmend zwart, als een civiel voertuig wat in de dienst van het leger is getreden daar de kit decals levert voor een geconficeerd voertuig. Maar mogelijk dat ik daar later anders over beslis.

Alle feedback hoewel ik ook wel weet dat er niet zo veel te zeggen valt is welkom

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Hey Robert, inderdaad een oude bekende 8)
Die heb je even snel in elkaar gezet zeg!
Even een paar pointers, er moet nog een naad komen op de kofferbak. Het bovenste deel kan nl open, ik kan wel wat foto's voor je scannen als je wilt 😉 Op de imperiaal hoort zeker een vracht hout thuis voor de generator. En de kever, hoewel door Adolf H. aan den arbeider beloofd, kwam pas na de oorlog beschikbaar voor de burger. Een voertuig in staatsdienst is dus de enige mogenlijkheid 😉 En, als je het 'glas' uit de kit gaat gebruiken, is het raadzaam om de randen matzwart te schilderen. Je glas krijgt hierdoor een veel dunnere uitstraling na montage 8)
Ik ben benieuwd hoe je 'm verder gaat maken! Keep us posted....
Jan 😀

Ola heren

Bedankt voor jullie antwoorden.

@ Jan Peters
Ik dacht al........... een feest van Herkenning 🙂 🙂 🙂
Ik ben je erg dankbaar voor je pointers want ik dacht al aardig op weg te zijn maar je ziet altijd wel dingen over het hoofd.
Ik zou graag foto's of scans van je krijgen waarop die naad te zien is.
Dat hout op het imperiaal. Iets waar ik tot nu toe totaal niet over gedacht heb. Voel me een klein beetje stom. Die kissies gaan eruit en ik zal eens wat houtblokjes maken.
Zo'n voertuig in staatsdienst kan dat nog steeds glimmend zwart? De decals in de kit voor de nummerplaten zijn niet die normale WH borden. Ik wil er eigenlijk een voertuig uit Berlijn van maken.
Ook bedankt voor je tip over die zwarte verf op de randen van het glas. Ik ben inderdaad van plan de kit ramen te gebruiken en die zijn inderdaad vrij dik. Moet ik alleen nog een oplossing vinden voor de raampjes in de deuren want die wil ik open hebben.

@ Dominique
Bedankt voor je complimenten
Zo gauw als ik weer foto's heb zal ik ze wel posten.

Robert Blokker

Robert, ik zal mijn bieb eens doorspitten voor je 😉
Als ik me niet vergis zijn de 'civiele' nummerplaten (1A= is het kenteken van Berlijn) bij de kit van een testvoertuig, inderdaad in zwart of donkergrijs uitgevoerd. Er zijn daar (zeer bekende ) foto's van te vinden.
PB me even een e-mailadres, of voeg me toe aan je msn, dan stuur ik je de info door 😀
Jan 😀

Ola Bas

Bedankt voor die Link.
Ik kende hem inderdaad niet. was wel interessant om te lezen wat die Komenda zo allemaal bedacht en ontworpen heeft.

Bedankt voor het posten

Robert Blokker

Terug
Bovenaan