Vignet Sd.Kfz. 251/9 Oost-Europa 1943

Jos van Hooff

Lid van de TWENOT
Hierbij wat foto's van mijn Sd.Kfz. 251/9. Model (RUDD), palen en vogel zijn van Tamiya. Bord is van Verlinden. Bij de vogel heb ik met dun koperdraad nieuwe pootjes gemaakt. Het is niet perfect, maar ik vind hem er wel aardig uitzien. Camouflagepatroon wilde ik eens uitproberen, weet niet of dit ooit op dit soort voertuigen werd toegepast.
Dit is de eerste keer dat ik een fatsoenlijk vignet heb geprobeerd te maken. Ondergrond is een MDF plaatje waar een vriend van mij een mooie rand ingefreesd heeft. Verder Alabastine reparatiemortel, Heki gras, steentjes voor de kattebak en de langere grasstengels zijn van een oude scheerkwast gemaakt.
Ik weet nog niet wat voor figuren ik er bij zet. Ze moeten uitdrukken dat er discussie is of ze wel of niet alleen verder moeten gaan, gezien de waarschuwing op het bord. Wellicht hebben jullie suggesties?
DSCF0097.jpg

DSCF0098.jpg

DSCF0111.jpg

DSCF0114.jpg

DSCF0116.jpg

DSCF0106.jpg

DSCF0120.jpg

DSCF0123.jpg

DSCF0126.jpg

DSCF0131.jpg

DSCF0133.jpg

DSCF0137.jpg

DSCF0139.jpg

DSCF0143.jpg

DSCF0144.jpg

DSCF0148.jpg

Groet
Jos

Hallo Jos,

Ik vind het model heel geslaagd. mooie camo en mooie weathering.
die pootjes van de vogel is niets mis mee, zo op het eerste oog.
Het bord is ook geweldig verweerd.

Wel jammer vind ik het "naambordje". Is dat gewoon een geprint papiertje? Dit trekt teveel de aandacht en dat zou eigenlijk je model moeten doen. Effe veranderen. (Misschien zwart bordje met witte letters).

Grtz
Patrick

Hoi Patrick
Is dat gewoon een geprint papiertje?
Het naambordje is gemaakt met een lettertang. Ik had al enigzins verwacht dat hier iemand over zou zeggen 😀 .
Zelf zat ik ook al te denken om iets anders te (laten) maken. Komt goed.
Bedankt voor jullie complimenten.

Gr.
Jos

hoj jos,

ziet er mooi uit :!:
maare dit is toch geen vignet?????

volgens mij is een vignet een dioramatje zonder een voertuig (heb ik een keer vernomen 8) )

volgens mij is het gewoon een dioramatje 😉

mazzls gj

Terug
Bovenaan