Vergrootglas met ledlamp of Optivizor?

Remco Hollebrandse

Lid van de TWENOT
Interesses
Geallieerd WO2
Modern IDF en NL
Vliegdingen 1:48
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
  3. 1:48
  4. 120 mm
Nu bezig met
ILoveKit 1:16 Sherman M4A1E8, AFV Club LST 1:350, Zimi Models 40mm Quadrupple Bofors
Hallo allemaal,

Na de tip over het vergrootglas met ledlamp van de Lidl heb ik dit apparaat aangeschaft.
Hij staat nog steeds in de doos omdat ik twijfel of ik 'm niet terug zal brengen en toch een Optivizor ga zoeken.
Een optivizor op je snufferd ziet er niet uit, maar van de andere kant: ik zit toch alleen 😀 ,je hebt wel voortdurend het goede zicht op je neus terwijl ik me bij het vergrootglas voor kan stellen dat het iedere keer gezeur is om hem te stellen en er op de juiste manier (afstand, hoek) doorheen te kijken.

Wie kan er over deze keuze wat nuttigs zeggen?

Hoor graag.

Gr
Remco

Ik denk dat een optivisor inderdaad handiger is...maar ik heb deze week nog aan iets anders gedacht...ik moest een nieuwe bril hebben, en bij de brillenman vroeg een klant voor mij een leesbril met een versterking van 2,5...nu vraag ik me af of zoiets niet iets zou zijn voor de modelbouw...ik weet niet welke versterkingen er allemaal zijn, maar 2,5 lijkt me toch al iets...en zoiets op je hoofd lijkt me toch al wat handiger dan zo een optivisor, en tevens vind ik dat je met een optivisor toch verlies hebt in het dieptezicht...
pascal

Hoi Remco,
optivisor is handiger vanwege de bewegingsvrijheid.
Heb zelf wel eens geprobeerd om onder een loep te werken (1:35 hoofdjes schilderen), maar dan ben je verplicht
om op een gefixeerde plaats (inclusief je lichaamspose) te werken... ik vond 't helemaal nix.

Optivisor gebruik ik nu enkel voor superfijn detail, zoals gezichtjes schilderen.
Railway topic Harley is geen optivisor nodig geweest nog.
Mijn ogen zijn niet 100% meer, maar worden tijdens het bouwen aangevuld met een "Trekpleister" brilletje op sterkte +3 en
dat werkt prima, al schijnt dat een op maat gemaakte bril beter is voor je ogen.

succes met je ogen
oog01_zps920d44c2.gif
oog01_zps920d44c2.gif

goed zichtbaar groetje 😉
Peter

Waarom niet een combinatie van beide?

Ik heb die loeplamp dus ook gekocht.
Puur voor de verlichting.
Leds is minder wattage, minder warmte afgifte en voldoende licht!
Dat er een vergrootglas inzit....mwaahhh...mooi meegenomen.

De lamp was op zich helemaal niet te duur, want ik heb vorig jaar op Euro militair ook een lamp gekocht met led verlichting zonder vergrootglas en die was al duurder.
Nu dus dubbele lichtbron om onder te werken: ideaal!

Voor de bewegingsvrijheid gebruik ik een optivisor, al probeer ik hem zo min mogelijk te gebruiken om mijn ogen te blijven trainen.
Voorwaarde is wel dat men goed licht heeft!

My 2 cents!

Ik heb over een Optivisor nagedacht, en na discussie met diverse mensen een +2.5 leesbrilletje gekocht bij de supermarkt. Een stuk goedkoper, en werkt perfect voor mij.

Olaf

Heren,

Bedank voor jullie input. Ik ga de lamp houden.

Gr
Remco

Terug
Bovenaan