Vergeten verleden

Schalen
  1. 1:35
Hallo,

Hierbij mijn laatste project onlangs afgerond. Het was live te zien op de Twenot meeting onlangs in Joure.

Het onderwerp van dit topic is een kit van Takom, schaal 1/35 en betreft de Mark IV Female.
De kit bouwt redelijk, ik heb niet de bouwbeschrijving gevolgd omdat de romp in delen is en het leek me totaal niet stabiel. Daarom eerst de zijkanten gebouwd en daar de middenstukken in gebouwd. De rupsen waren echt een ramp, je moest kleine stukjes op de tracks zetten om de tracks aan elkaar te plakken. In de bouwbeschrijving gaf Takom al toe dat het geen fijne oplossing is en dat je ook de tracks zelf op het model kunt plakken en dat heb ik gedaan en twee dagen later las ik dat Takom nieuwe tracks uitbrengt die wel makkelijker werken en veel lijken op die van de Tamiya Mark IV kit en zelfs meer gedetailleerd zijn, alleen heb je er niks aan als je de tracks al geplakt had.

Zie hier het resultaat na het bouwen.
001-Bouw.jpg

002-Bouw.jpg

003-Bouw.jpg

Na de bouw heb ik het model voorzien van een primerlaag van Vallejo Black Primer en nadien diverse kleuren aangebracht, Dark Yellow, Sky, Dugg Egg allemaal uit de Vallejo Air serie. Nadat de verf gedroogd was, heb ik een laklaag aangebracht en ben ik begonnen met verweren, ik wilde een roestige bak met graffiti en wat reparatie plekken en dat heb ik met olieverf en pigmenten proberen te bereiken.

Ondertussen kwam het idee het model op een sokkel te zetten als een soort monument ter nagedachtenis aan de verschrikkingen van de Eerste Wereldoorlog.
Daarvoor heb ik een doosje gepakt, dat op een fotolijst gezet en de doos voorzien van een plamuurlaag en geverfd zodat het als beton eruit zag. Vervolgens heb ik decals van MiAM, Ushi von Rosten gebruikt voor op de kit en sokkel en dat heb ik aangevuld met eigen schilderwerk. Dat heeft geresulteerd in het volgende:
004-Bouw.jpg

Ik zat tzt meer foto's plaatsen, dat is er nog niet van gekomen. Benieuwd wat jullie van dit project vinden.
Groet Johanna

Van wat il zo kan zien, kan ik alleen maar zeggen; mooi werk!
Idee met die sokkel en grafitti vind ik top en de presentatie ervan eveneens.

Meer foto's graag.

het is een prachtig model geworden. origineel idee met de grafitti.
en tsja, die tracks, ach, deze zijn toch uiteindelijk ook prima gelukt.
soms is het wel prettig om overbodig veel herhalende handelingen te verrichten met wieltjes en rupsjes........
dat vind ik altijd ideaal om te doen op bouwbijeenkomsten, dan kan je zonder er veel op te letten erg ver komen.

Zeer origineel project ook de graffiti is hier op zijn plaats overal waar deze jongens een plaatsje vinden worden de spuitbussen boven gehaald,hoe heb je die aangebracht zijn het decals of is dit handwerk...

Terug
Bovenaan