"Verdammt !" ...6 rad dio AFGEWERKT

Hier is ie dan

het "Verdammt !" 6 rad dio...

hier de fotoos, niet zo gemakkelijk om zo'n 3D dio in beeld te brengen

cheers enneuh ... ik hoor het wel hé

Dominique

next: Mark 4 dio

foto11.JPG

foto21.JPG

foto31.JPG

foto41.JPG

foto51.JPG

foto61.JPG

foto71.JPG

foto81.JPG

foto91.JPG

foto101.JPG

foto111.JPG

Hey Dominique,

erg mooi idee, zekers een mooi ondergrondje, maar toch...

bij je rechterzijde heb je een overduidelijk remspoor,
bij je linkerzijde niets...?, zelfs weinig bandenspoor... 😕:

je manneke, is net niet je...
de schaduwen zijn erg breed en erg donker,
maar foto's kunnen bedriegen, dat heb ik onlangs gezien met ik geloof een scorpion...
En voor mij mist deze ook het veel besproken "leven"...

Je diooke is wederom top, maar daar had ik niet anders verwacht...
Je hebt er weer een mooi ondergrondje van gemaakt,...
't is een echt Vanderschaeghe ondergrondje... (misschien iets voor een handelslijntje...? ) 😉

Ook had ik boven op het loopvlak van de banden of meer stof of meer modder verwacht,
daar ik zelf ook in dit soort situaties heb gezeten met mijn Nekafje weet ik dat
je na een landing in de sloot gelijk probeerd om er uit te komen door flink voor en achteruit
te gaan gassen,
daardoor lopen je wielen dieper in de grond...
Uiteindeijk zijn je loopvlakken toch wat vuiler als op je foto's...
Alleen bij goeie modder zijn ze in het begin nog wat schoon, tot de banden droog worden,
dan krijg je alsnog een soort van aangedroogde modder / stof...

Maar al bij al,
een super diooke, origineel en mooi uit gewerkt,
ook deze mag van mij in de galerij...
(waar hij ook opgeslagen is...) 😉

Rico
(die je dit wederom zeer zeker niet na doet...)

Hoi Dominique,

Verdammt man wat mooi, niets meer aan doen........
Ik bedoel echt, niets meer aan doen, mijn mening, het klopt allemaal.
De planten, struiken, ondergrond, man wat mooi gemaakt, waar doe je dat mee?
Die man, wat baalt hij, je ziet het aan hem.
Een vraagje, hoort hier als bemanning maar een persoon in, of meer?

Petje af hoor, zo zie je ze niet veel,

Peter

Hallo D,

Ziet er erg goed uit man, hele leuke setting. Alles is zoals het hoort zegmaar. Je hebt de ruimte goed ingevult, dinamisch, water, goed figuur, mooie ondergrond, voertuig is mooi geplaatst 😀
Super toll ja,

Bas

Hi Dominique,
That's cool!! Ik vind dit een heel mooi dio. Zeker de omgeving en hoe je dit hebt gemaakt. Super!
Rico heeft vanuit kritisch oogpunt misschien wel gelijk. Ik had het niet zo gezien.
Voor mij weer een leervoorbeeld.
De boom en struiken zien er erg mooi uit. Kun je misschien aangeven hoe je ze (vanuit wortels) hebt aangekleed??

Mooi gemaakt Dominique!
Ik ben vooral gecharmeerd van je ondergrondje. Hopelijk komt deze mee naar Lier zodat ik hem in het echt kan zien.

Groeten,
Hugo

De eerste inschrijving voor Lier is er al!

Je wordt wel erg bedreven in die mini-diorama's zeg! Deze is echt heel leuk.
Het detail van de bagage in het water vind ik goed bedacht. Ook de pose van die ongelukkige Duitser is voor deze scene precies goed. Houden zo en vooral niks aan veranderen.

Groetjes,
Marcel Jussen

Whow Dominique!!

Prachtige setting, simpel en toch veel zeggend!!!!
Ik kan me helemaal indenken hoe die kerel zich voeld. Jaha, leg dat je commandant maar eens uit. 😕
Ondergrondje ziet er ook goed uit, alleen had ik iets meer kleuren van de weg in de struiken terug laten komen, bvb in de vorm van stof. Ook had ik aan de rand van het water meer oever achtige planten geplaatst, maar dat is slechts een mening.

Echt mooi gedaan!!!!

Groeten Boris

Beste Dominique,

Verdammt schönes dio!

't Is wel een erg domme Duitser ( blond zeker ).
Een ieder ziet toch dat dit weggetje veel te smal is.

nb. Wat gebruik jij voor de vegetatie?

Groeten Johan Bijl

😉 bedankt voor de comments mannen !

de 'kritieken' neem ik mee voor een volgend dio !

planten voor het grondwerk zijn een mengeling van natuurprodukten zoals blaadjes, takken, mos...en natuurlijk van m'n vertrouwde Heki gras

de boom is gemaakt van de beruchte takken waar ik zakken vol van heb besprenkeld met kruiden en berkenzaadjes of hoe noem je die dingen ?

alles is vastgemaakt met een mengeling van verdunde houtlijm, eventueel gemengd met gezeefd zand uit de tuin, eventueel met de nodige wash erover in combinatie met MIG-pigmenten

het riet zijn wilde grasstengels en het water is Solid Water van Smallshop, die is niet 100 procent zoals ik het wou en er zijn wat schoonheidsfoutjes maar soit...het was zo al niet eenvoudig om het dio op te bouwen .

figuurtje heb ik lang moeten op zoeken en het past er naar mijn mening net bij alsof ik het voordien in m'n kop had ! Er konden nog mensen in dit voertuig maar dat zou de compositie niet ten goede gekomen zijn !

cheers
Dominique

Dom,

Een érg leuk diootje. Ik vind je wel een durf-al, om je mooie 6-Rad te onderwerpen aan een "modderbadje". Niettemin... mooi verzorgd en "totaal"...'n mooi dioramaatje !...

gegroet Frank

Ola Dominique

Ik heb nu al een tijdje naar dit diorama zitten kijken... alle details op me in laten werken etc, daarom heeft het ff geduurd voordat ik gereageerd heb.

Overall gezien vind ik het een schitterend diorama. Grondwerk is helemaal perfect. Zoals we van je kennen. Vind het weggetje mooi al is het misschien wat aan de smalle kant maar ziet er gewoon goed uit.
Verder de bossies en dat soort begroeing tot aan de boom is allemaal goed.
Voertuig en de weathering kan ik ook niet zo veel over zeggen want dat is ook in orde. Voor zover alles goed.
Er zijn een paar dingen waar ik niet zo veel duidelijkheid over heb en misschien zijn dat de fotò`s maar daar zal jij dan wel tekst en uitleg bij kunnen geven.
Ik zie dan dat voertuig in het water liggen en er ligt bagage in het water waarschijnlijk van dat voertuig. maar wat ik niet op de foto`s zie is waar het precies gelegen heeft en hoe het vastgemaakt is/was aan het voertuig. Ik neem in ieder geval niet aan dat ze al die tijd met die spullen gewoon los op het voertuig rondgereden hebben. Bij de eerste stoot gas ben je dat spul namelijk gewoon kwijt als je het niet vastgebonden heb.
Het tweede punt dat ik heb is dat het zogenaamde spetter effect wat gebeurt op het moment dat je voertuig Water en bagger geraakt heeft wat aan de kleine kant. Ik zie op de neus van het voertuig net boven de waterlinie wel wat zwart spul maar het ziet er naar uit alsof ze hem er heel langzaam in hebben laten zakken. Ik weet uit ervaring na als bijrijder in een Mitsubishi Lancer een zelfde soort grapje meegemaakt te hebben dat we dus door het voorruit niks meer zagen van de water en gorigheid. en dan zaten we alleen maar met de neus door de rietkraag. wat mij betreft had dat wel iets erger gemogen.

Buiten die twee puntjes vertelt het diorama met het figuur en het voertuig het verhaal buitengewoon goed en heb je dus daarmee behoorlijk je doel bereikt. en het hele plaatje ziet er gewoon goed uit. Ben toch nieuwsgierig over je gedachten van mijn twee opmerkingen.

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Bedankt Robert 😉

over die eerste opmerking kan ik kort zijn , die kist was niet van het voertuig maar een gedumpte net als het geroeste vat die langs de kant ligt, het feit dat hij zichtbaar is is enkel om het te dien 'ogen'

van die opspattende modder daar heb ik heel lang over nagedacht, ik had 2 opties, modder overal of beperkt, ik heb voor die laatste gekozen, misschien niet correct ik weet het maar ik vond het gewoon mooier en rustiger zo, ik weet het, ik werk vaker tegen de logica in, en het opgespatte water verdamt snel op een hete zomerdag...

als het er maar mooi uitziet 😉

bedankt voor je comments en cheers !!!

Dominique

Verdomd mooie dio!!
Kan er weinig aan opmerken, mss enkel dat linkerremspoor zoals Rico zegt, maar das een 'minor detail'
Het figje vind ik heel mooi! Welke kleur heb je gebruikt om het haar te doen. Ik merk een bruine kleur voor de onderlaag maar de bovenste laag kan ik niet echt thuisbrengen.
Zoals men zegt, je word zeer goed in het bouwen van die kleine dio's!!
'k Denk dat je met dit plaatje wel een prijs in de wacht kan slepen hoor 😉

Greetzz

Hendrik

bedankt Hendrik

wel dat remspoor heb ik nog een klein beetje met pigment gebrushed om het wat donkerder te maken, heel weinig...

het haar is eerst in beige geschilderd als grondlaag, dan zijn de dieper liggende delen met een fijn penseel ingeschilderd met Humbroll 170 (dat is donkerbruin), dan heb ik bij het beige wat geel en pale-stone gevoegd (gebroken wit) en de hogere delen steeds wat opgelicht, het is wat spelen met licht-donker eigenlijk...het haar van deze figuur was eigenlijk perfect gesculpteerd om te schilderen !!

die figuren...ik vind ze steeds leuker om te schilderen 🙂 en die Marijn van Gils methode is echt een verrijking voor me !

cheers en bedankt voor de comments !!

Dominique

Bedankt Hans, wel inderdaad het heeft iets met die worst te maken 😉

en ik zal je nog iets vertellen, ook het voertuig is niet historisch correct maar mijn motto : als het er maar goed uitziet 🙂

dit was tenslotte een goed gelukt testmodel !

cheers
Dominique

Terug
Bovenaan