US M8 & M10 trailers 3D-printen ?

Mooi werk Frank!
Het interieur in de luchtroosters van een B1Bis getekend (toch wel een weekje werk) en nu kan ik er niks meer mee. Kan het wel openen met mijn huidige programma maar het klopt dan niet meer..... Hij verplaatst toch vormen en vervormt deze.
Native-files blijft een probleem....zelfs als je bestanden uit een nieuwere versie, probeert te openen in een oudere versie. Maar, als je de bestanden opslaat als IGES, Step of Parasolid, dan kan je de bestanden in ieder geval als dood bestand openen in andere pakketten.
 
Native-files blijft een probleem....zelfs als je bestanden uit een nieuwere versie, probeert te openen in een oudere versie.
Dat is alleen een probleem als die bestanden door een ander gemaakt zijn, die een nieuwere versie dan jij gebruikt. Over het algemeen ga je alleen vooruit in versies, dus meestal kun je bestanden van oudere versies die je ook gebruikt hebt, gewoon blijven openen.
 
Dat is alleen een probleem als die bestanden door een ander gemaakt zijn, die een nieuwere versie dan jij gebruikt. Over het algemeen ga je alleen vooruit in versies, dus meestal kun je bestanden van oudere versies die je ook gebruikt hebt, gewoon blijven openen.
Als eenling is dat misschien geen probleem, maar ik ken uit ervaring meerdere situaties waar dat wel degelijks speelt. Als bijvoorbeeld een deel van je collega's nog niet over is naar een nieuwe versie om de kosten voor upgrade uit te stellen. Of omdat er bewust in een oudere versie moet worden gewerkt omdat de klant zelf alleen een oudere versie ter beschikking heeft. 1 keer in de nieuwe versie saven is dan voldoende om de boel te vern**ken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Frank,

Prachtig, werkelijk prachtig gedaan !!
Jij weet telkens weer een verbeterpunt te vinden, maar hij lijkt toch wel (bijna) af zo, of niet ?
Ik ben benieuwd wanneer je de trailer vrij geeft voor productie. ;)

Met vriendelijke groet,
Hans
 
Prachtig Frank! Ik zou maar vast een BV oprichten 😉, het gaat storm lopen. 💪🏼
 
Prachtig Frank! Ik zou maar vast een BV oprichten 😉, het gaat storm lopen. 💪🏼
Kijk @Tini Hendriks , daar zit hem nou juist de krux.... het moest voor mij een beetje een geintje blijven en, ik ken het van eerdere projecten, dan wordt het een klein obsessietje. Geen probleem mee hoor, dat maakt het juist wel 🤣 Ik heb met mezelf een prijs afgesproken van 26,43 euro. Excl verzend. Vraag me niet hoe ik erop kom, vond het gewoon een geinig bedrag. (Heb wel stiekum zitten rekenen (stroom, resin, IPA, printen van de handleidingen,verpakking, copyright op ©️SPOOKYmodels en een klein beetje tijd) maar exact kom ik daar niet op uit) Stel nou dat jullie, medetwenotters, dat ook een geinig bedrag vinden en jullie plaatsen b.v. 10 bestellingen. Per aanhangertje heb je 4 printjes nodig. Tijdsduur voor een printje is tussen de 11 en 28 uur. Gemiddeld dus 20 uur. Excl instellen en schoonmaak, dus 21 uur, dus 84 uur voor een aanhangertje. Stel dat het me lukt om de printer 24 uur per dag te laten draaien, dat lukt niet want volgens mijn vrouw heb ik ook nog een huwelijk en volgens mijn baas ook nog een baan en er is mij verteld dat je ook nog moet slapen, dan heb ik 3,5 dagen nodig voor 1 aanhangertje. Realistisch, een week🤪. Dat betekent dat ik 10 weken verder ben voordat ik 10 aanhangertjes heb geleverd. Tegen die tijd is mijnUV lampje, volgens fabrikant, ook door zijn levensduur heen en kan ik ook een nieuw lampje bestellen.
Begrijp me allen niet verkeerd, ik vind het leuk, voel me gevlijd en zal ze met plezier op sturen. Het moet alleen niet te groot worden. Maw het blijft beperkt tot Tweenotters, geen externe bestellingen en ook niet van “de hond van de buren vind hem leuk en wil er ook 1“. Geen gezeik over mijn bakje is een halve graad krom. Je krijgt wat die print en wat je tot nu toe gezien hebt op het forum. Wel krijg je mijn toezegging dat ik alles op alles zet om kwaliteit te leveren. Eigenlijk overbodig om dit aan te geven want mijn inzet blijkt, volgens mijn vrouw, wel uit dit draadje.

Ik ben bijna zover om tot productie over te gaan en mochten er echt 10 besteld worden dan schaf ik me een Phrozen Sonic Mini 4k aan.... die is 4 keer zo snel als mijn Elegoo mars pro en daar hebben we dan allemaal wat aan😝
 
Hallo Frank,

Ik begrijp jouw bedenkingen hierover, maar ondanks dat ik niet voor onze collega-modelbouwers kan spreken, denk ik, dat eenieder wel geduldig op zijn beurt wil wachten. Ik bedoel, het trailertje is zo goed als niet te krijgen, dus wat maakt wat extra wachttijd uit !!
Jij zou op basis van binnenkomst van de bestelling een ongeveer levertijd kunnen afgeven, (op basis van 1 trailer per week) alhoewel dat uiteraard onder voorbehoud is.
Hoe dan ook, jij mag mij bij deze voor een trailer op de bestellijst zetten. ;)

Met vriendelijke groet,
Hans
 
En zoals bij aanvang ik al gemeld heb, wilde ik graag een aanhangertje voor achter mijn M8 HMC. Hans Peulen heeft het balletje verder laten rollen en heeft Frank het opgepakt. Ik vind het nog steeds een godswonder dat zoiets uit een printer kan rollen.
Dus ik sta graag en vol trots op je lijst, ongeacht de prijs! A real Frankentrailer! (Ja, ja, Spooky too)

groetjes, Tini
 
Begrijp me allen niet verkeerd, ik vind het leuk, voel me gevlijd en zal ze met plezier op sturen. Het moet alleen niet te groot worden. Maw het blijft beperkt tot Tweenotters, geen externe bestellingen en ook niet van “de hond van de buren vind hem leuk en wil er ook 1“.
Zou het dan geen idee zijn om hem op een website te zetten zodat iedereen met een 3D-printer er zelf eentje kan maken?
 
Komt helemaal goed heren.... heb een nare ervaring gehad met shapeways dus vandaar deze heads up😉
image.jpg

Wat betreft productie🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁😜 dit is het eerste officiele productieframe. Maw dit gaat in een doosje naar een eventuele tevreden klant🤩
 
Hallo Frank,
Ik heb destijds de resin M10 van Master Productions gebouwd, als je die nog kan krijgen kost die je dik 40 Euro. Jouw model ziet er vele malen beter uit, dus misschien is jouw prijs zelfs te laag. Ik wil mijn naam dan ook graag op de lijst zetten voor een exemplaar. Onder voorwaarde natuurlijk dat het niet te koste gaat van je huwelijk, je baan of je nachtrust.

Met vriendelijke groet, Hans
 
Heldere en eerlijke toelichting omtrent de 3D productie, thanks :+:
Ik denk dat velen het volledige proces achter de schermen niet duidelijk hebben (waaronder ikzelf).

Gezien de kwaliteit (en de uren die je erin steekt) is de prijs schappelijk maar ik bestel hem toch maar niet om liever
anderen een exemplaar te gunnen.
Per slot heb ik reeds het model van TMD in de stash (kostte jaaaren geleden al € 38,-).

Nogmaals hulde aan jouw enthousiaste inzet en het kwalitatief hoogstaande resultaat en wie weet dat je met groeiende ervaring,
verkoop van modellen (en ontwerpen ?) en betere apparatuur nog eens uitgroeit tot een producent met een eigen assortiment.
(misschien wel goed om alvast de naam SPOOKYmodels als domijn naam te registreren)

Happy Printing (aka Modelling) :+::D
 
image.jpg
Bijgeleverde optie, de twee zijkantjes met de wasrekjes erbovenop..... alleen de haakjes die ik bij wil leveren zijn zelfs voor mijn printertje te hoog gegrepen. Die mogen iets forser😉
 
And now, the time is near 💪🏼
 
image.jpg
Omdat er de laatste week geregeld een printje de mist inging (blijft een vak apart dat 3D printen) en elk printje, zoals reeds aangegeven, toch tussen de 11 en 28 uur duurde heb ik de print capaciteit uitgebreid met een Phrozen Sonic Mighty 4k. Voordelen ten opzicht van de Elegoo Mars pro is een belichtingstijd van 1 a 2 sec per laag ipv de 10 sec die ik nu gebruik voor de Elegoo Mars pro. En een basisplaat die 3x zo groot is als van de Mars. Daarnaast heeft die een led scherm met een levensduur van 2000 uur en daar ben ik met de Mars al overheen. (Dat verklaart volgens mij ook de falende prints) de nauwkeurigheid over de x en y as blijft ongeveer gelijk met 51 mu.

Ik wacht even met het in gebruik nemen totdat ik een magnetische plaat binnen heb die ik op Ali heb besteld dus tot die tijd valt ook even de productie stil van de M10 waarvoor mijn excuses. 😉

p.s. links de Mars, rechts de Mighty🤪
 
Hoe noem je zoiets ook alweer, iets wat uit je handen loopt of zo:)?

Heb je nog wel een plekje voor je snijmat? Of doe je het bouwen en schilderen nu gezellig in de woonkamer ;)?

Succes, Jan
 
Ik dacht dat het een nieuw koffieapparaat was en je een carriëreswitch maakte naar barrista 🤔☕️😜.
Erg indrukwekkend allemaal (waar the magic happens)!
geniet van je vrije tijd 👍🏼😎
 
Terug
Bovenaan