Update 2 mei: Kasteel diorama in aanbouw

Remco Vonk

Lid van de TWENOT
Dag mede-plakkers,

Aangezien ik nu toch bezig ben met mijn fototoestel, hier enkele foto's van mijn diorama met een kasteel (van verlinden). De toren en daken moeten er nog op gezet worden en natuurlijk de figuren. Op of aanmerkingen zijn van harte welkom.

Groeten,

Remco

DSC01131.jpg

DSC01132.jpg

DSC01133.jpg

DSC01134.jpg

DSC01135.jpg

DSC01136.jpg

DSC01137.jpg

DSC01138.jpg

DSC01139.jpg

DSC01140.jpg

DSC01141.jpg

DSC01142.jpg

DSC01143.jpg

DSC01144.jpg

Ha Remco,

Groot compliment, nu nog een mooi voertuig erop en het wordt een toppertje
Sommige bouwers moesten de kwaliteit van het diorama bouwen van jouw hebben en hun eigen kwaliteit wat voertuigen betreft.

Zelf vindt ik dat een mooi diorama veel doet met een voertuig of figuren zelf 😉

gr Johannis

Remco,

ook erg mooi,
maar op de 7e foto zie je dat de voor en achtergevel losse platen zijn, da's erg jammer.
Ook zijn de muren binnen in het kasteel wel errug glad gestuct...

Ik doe je ook dit weer zeker niet na,
mooi,

Rico

op de zevende foto zie je dingen die comments veroorzaken va è(à(è!'§çèa!çé"àççà"éçà!çè!'"§!çéà)-ç(ç'ç"éè§!"è&§è"ç§²&ç!"à²&ç"è'!à§ç!ç!"çà')çéà"'ç!"²(è§è'!ç"éàç&!è"!çà&çà!!è§(çà)'ç!èéç'"&²èçà&é"§èéàç!"è'ç"ç'!t"éàç'("è!éà²ç'§"éàç!'§"çàç!'"è!ççè!è'"éç"éç!"éç!§'!)!&"è(àç"!è(!'"è!(è"!&ç'!çé&"à'

verdorie ik ben m'n tekst kwijt 😈 😈 😈

cool stuff, ik kijk uit naar meer :!: :!: :!: :!:

cheers
DOM

Het geheel: Indrukwekkend, zo'n groot diorama maken is een kunst apart
Het water: vertel!!!!!!!! Ziet er goed uit!
1 minpuntje: je bent zo gedetailleerd bezig en dan laat je al die naden zichtbaar in de muren? Zonde. En de beschildering kan wat spannender: de meeste kastelen in west europa zijn van zandsteen of baksteen. Dit kasteel zou er veel beter uitzien in een grijsbruine kleur, met wat geel bij recente beschadigingen.

Aanpassen kan nu nog prima gedaan worden als je deze wat saaie bruine kleur als basis gaat gebruiken.
Kijk eens naar wat Peter Stoof heeft gemaakt, dat is wat ik bedoel

POORT_GE.JPG

Erg mooi gemaakt. Opmerkingen van voorgangers over de naden moet ik delen. Dmv wat begroeing kun je dit verbergen.

Er zijn maar weining mensen op dit forum die dit bouwen. Neem het commentaar ter harte en werk lekker verder.

groeten Maarten

Bedankt voor jullie opmerkingen en reacties!

@Rob: Het water heb ik gemaakt d.m.v. woodland scenic water en dan de dikkere versie om golven te maken. Deze heb ik aangebracht en daarna met een oude kwast "golven" gemaakt. Ik ga er nog een lichte wash overheen zetten en hoop hem daardoor ook wat lichter te maken en een uitstraling te krijgen zoals die van Peter.

@Rico: De binnenkant moet ik nog doen, dit is nog de primer kleur, maar er wordt straks weinig zichtbaar als eenmaal het dak erop zit. Maar ik ga er iets van maken!

@Rinke: Het verhaal ben ik nog niet helemaal uit, maar zoals al een beetje te zien is, staan er 2 geallieerden onder de brug te schuilen. Op de brug komen een stel duitsers die gewoon passeren (ze weten dus niet dat de geallieerden eronder zitten). Of... ik maak er een ambuse scene van! 🙂 ... zucht...

Verder ga ik idd nog eens kijken hoe ik de naden weg kan werken, ik had daar niet eens bij stil gestaan. Ik kan het nog opvullen of eventueel wat jij zegt Maarten d.m.v. begroeiing.

Ik zal proberen hem weer te plaatsen wanneer ik weer wat veranderingen heb aangebracht.

Groeten,

Remco

Hallo mede-plakkers,

Heb mijn fototoestel weer gepakt en hierbij een update van mijn diorama. Ik heb besloten om niet de gaten te vullen, aangezien ik alles al vast heb zitten en niet denk dat het er mooier op wordt. Daarom heb ik gekozen om de klimop wat groter te maken, om de kieren weg te werken.

De kleuren heb ik ook wat aangepast, het is nu grijzer geworden. Moet nog te werk gaan met pigmenten.

Het dak is geschilderd en met pigmenten bewerkt. Het zit nog niet vast.

Ben zelf alleen nog niet uit welk voertuig en welke figuren ik op de diorama ga zetten. Zit met meerdere ideeen in mijn hoofd.

Graag jullie op- of aanmerkingen op mijn diorama, alles is van harte welkom.

Groeten,

Remco

DSC01847.jpg

DSC01848.jpg

DSC01849.jpg

DSC01850.jpg

DSC01852.jpg

DSC01853.jpg

DSC01855.jpg

DSC01854.jpg

DSC01857.jpg

Terug