up date d-day dio cheaseless ohama beach

JoHendriks

Lid van de TWENOT
Na lange tijd weer eens een update van dit diorama .
Op een paar kleine details is het dio zo goed als klaar echter de kwaliteit van mijn foto,s is niet zo goed kleuren zijn niet als het origineel.
Er komt nog afwerking op de omlijsting en ik wil een tekst plaatje plaatsen . Iemand een suggestie?.
veel werk gehad met het ombouwen van de M4 met aanhanger en de diverse figuren dragon ,masterbox .
Ook ben ik Frans van der Stelt dankbaar voor het mede verzamelen van kloppende info en het doneren van de kruipende figuren bij de versperrings egel deze zijn opnieuw geschilderd en aangepast .
De Masterbox figuren zijn aangepast met hornet hoofdjes en de helper uit de machinegun set is een hospic geworden.
Geef maar eens commentaar
Wil dit dio voor Overloon afhebben geeft toch een ander beeld.

http://picasaweb.google.nl/jocorienhendriks/UpdateCheaselessOmahaBeachDDay?feat=directlink

JoHendriks zei:
...onder andere...

update%2019-3%20cheaseless%20021.jpg

update%2019-3%20cheaseless%20004.jpg

update%2019-3%20cheaseless%20010.jpg

update%2019-3%20cheaseless%20016.jpg

cheaseless%20update8-1-2009%200123.jpg

update%2019-3%20cheaseless%20008.jpg

Leuke dio.

@johannis
Het was de bedoeling dat met vloed te landingsvaartuigen/boten tegen de boomstam opvaren er langs op schuren en dan de mijn die erop bovenop ligt te raken.
obstacles.jpg

er waren ook zelfs boomstammen schuin in de grond gedrukt richting de zee met een mijn erop.

Johannis Witte zei:
Mooi diorama wat je hier neerzet, alleen heb ik mijn bedenkingen bij de boomstamversperingen, zou het niet logischer zijn dat ze de andere kant op stonden?.
De gewone paal met mijn stond richting zee.
Deze waren bedoeld om landingsvaartuigen tegen te houden, zodat het strand te vol werd om meer troepen te laten landen.

@ Jo, een ambitieus project. Ik vind het jammer dat je foto's het niet weer geven zoals het is. Het ziet er qua afwerking soms wat grof (weathering op de koepel) of bijna niet bestaand uit (shading figuren).

Ik zou hem zeker meenemen naar Overloon, want ik wil hem graag in het echt zien.

Groet, Martin

Terug
Bovenaan