Universal Carrier mkI [riich]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal:

Ik dacht dat ik ooit een topic gemaakt had van deze shelfqueen maar ik kan het niet meer vinden.
Ik heb ooit eens Riich Carrier mk II gemaakt wat een leuk project is geworden. In die tijd had ik de de mkI van eelke overgenomen met het idee om die ook snel af te maken. Dat is helaas niet gelukt maar ik ben er toch mee aan de gang.

De bouw is redelijk recht toe recht aan en binnenkant is zo goed als af al. De buitenkant heeft een tijd stil gelegen omdat ik niet wist wat ik ermee ging doen. Uiteindelijk is het een 2 Tone camo geworden met Italië in gedachten.

Ik heb alles in de verf staan en ben nu bezig met verweren. (Eigenlijk het leuks)

Het spuit werk is met Tamiya uitgevoerd en de camo is er met de hand opgeschilderd (vallejo)

Verwering is vooral olie verf

1CCB2DFB-33DE-491E-9DF8-FFBEAA863123.jpeg
4E3B83E8-894B-45C7-9D78-9917936E73F1.jpeg
C9C1670B-15A6-4DDA-B6DF-27B6EF83378F.jpeg
Het figuurtje is van riich met een resicast hoofdje

Groet Martin

Supermooi, Martin, zeg ik even niks meer over de vorige😉

Brengt ook goede oude herinneringen terug, ik kreeg ooit als kleine jongen zo’n Engels leren vest van mijn opa #Nijmegen

Very nice old chap..... now carry on 👍

Mooi gebruik van kleuren en een mooie verwering. Verf die eraf komt, rost op plaatsen waar delen zijn verdwenen.

Groeten, Jan

Hi Martin,

We hebben het er face to face al over gehad. Iets stoort me eraan... ik kan alleen niet helemaal plaatsen wat. Kleurgebruik? Of misschien wel dat de figuren er niet bijpassen (minder verfijnd?).. ik weet het niet.. Misschien is het omdat ik 100% zeker weet dat je beter kan, en je dit model 'gewoon' af wilde maken. Het is in ieder geval wel weer typisch jouw stijl, and that's what i like about it.

De technieken ansich zijn wel subliem uitgevoerd. Ook het handgeschilderde caouflage patroon zit er gewoon strak op.
op naar de volgende (figuur?)

Gr, Hilbert

Prachtig resultaat Martin 👍

Mijn kritische observaties :
De linker arm van de bijrijder lijkt 'ingeplugd' vanaf links bekeken. Lijkt vast ver gezocht, maar ik stip het toch aan vanwege de onnatuurlijke look.
Ik kan me vergissen in de dynamiek van stof, maar het komt me voor dat het interieur van de carrier te schoon is vergeleken met de buitenkant ?

Keurig schilderwerk wat mij betreft Martin. Het enige waar ik niet kapot van ben zijn de tracks van Riich. Dit valt me op bij al de gebouwde Riich Universal Carrier modellen die ik gezien heb. De overgang van het ene kaarsrechte track segment naar het volgende oogt naar mijn idee wat abrupt.

Terry Ashley is behoorlijk positief in zijn review van deze Riich kit :

Ik heb zelf met de Riich 6 ponder kit toch wat andere ervaringen. Naar mijn smaak hebben de onderdelen van laatstgenoemde erg veel flash en onhandige uitwerp nokjes en putjes. Ook is het aantal kleine onderdelen (zowel plastic als pe) nodeloos groot en gecompliceerd. Wat dit laatste betreft lijdt de 6 ponder kit een beetje aan het Bronco syndroom (nodeloos veel gecompliceerde constructies).

Groet,

Arjan

Mooi schilderwerk en mooi verweerd. En ik zie echt stof op de bovenvlakken, @Peter van Dijk 😉. Hoeveel zand er op de vloer ligt, kan ik niet zien. De buitenkant lijkt me ook opgedroogd/aangekoekt vuil.

Groeten, Jan

dank voor de complimenten en kritische blik.

@ hilbert, ik snap wat je zegt. Echter ben ik al blij dat ik het model tot een einde heb gebracht.

@peter de fit van de figuren in het model is niet fantastisch. De binnenkant is qua stof Idd minder, kijk ik nog ff naar

@Arjan, gelukkig heb ik voor de volgende Carrier single links…..

de fit van de figuren in het model is niet fantastisch
Daar doelde ik niet op Martin, wat op mij vreemd overkwam is dit :
uc-martin.jpeg

Maar vanuit elke andere hoek gezien zit de arm goed, dus ik hou het maar op 'optisch gezichtsverlies' mijnerzijds

Daar doelde ik niet op Martin, wat op mij vreemd overkwam is dit :
Bekijk bijlage 19466

Maar vanuit elke andere hoek gezien zit de arm goed, dus ik hou het maar op 'optisch gezichtsverlies' mijnerzijds

In het algemeen heel mooi, specifiek ook de durf met de verwering. Echt dat Italië-gevoel. Inderdaad zou je de kleuren nog meer naar elkaar toe kunnen halen, van de figuren richting het voertuig. Of dat de kleuren te fel zijn, in vergelijking met de verwering...Wij waren er niet bij en (terecht) zijn de kleuropnames of vooral die ingekleurde opnames soms afschrikwekkend slecht te noemen. Dus hoe het wel was??
Groet, Anne
PS: die arm knikt een beetje bij de elleboog wat je niet zo ziet op de picca en de leren jerkin, of beter de mensen die hem droegen kwamen in vele soorten en maten🙂

Terug
Bovenaan