Af! Universal carrier Mk.II Prinses Irene Brigade

Dit model is af!
Martin Visser heeft dit ook een keer gedaan met een paneel open. Zie Universal Carrier Mk II. Ook op die manier de moeite waard.

Een van de foto's mist, maar het resultaat is er, inclusief how-to van het weggenomen luik. De aanpak van het loopwerk en de rupsen is mooi omschreven en praktisch.

Groeten, Jan

De flow was effe weg, onderbroken door andere zaken.... maar nu issie dan toch "af". Moet nog 'n antenne op, zag ik.
Verwering is bewust licht gehouden. het is geen eerste lijns eenheid, dus onderhoud genoeg. En ik wilde even geen "vuile bak".
Drybrushen en washes en klaar.
De foto's zijn genomen met 2 verschillende, maar recente Samsung "mobieltjes" (dat zijn haast ipads en geen mobiel meer), maar wat een verschil in camera! Qua kleurstelling en pixels haast niet te vergelijken?
34.webp

36.webp
37.webp
35.webp 38.webp

20250602_202510.webp

Hey Ron!

Fraai gebouwd hoor, deze golden oldie van Tamiya!
De kit van RIIC is vast stukken beter - maar ik denk dat die maar de helft van het bouwplezier oplevert. 😃

Cheers
Erik Jan

Mooi werk Ron! En weer een bewijs dat je van een oude kit een geslaagd model kunt bouwen. 👍

Pracht ding!

Hij is zeker mooi geworden Ron!
Misschien nog een Nederlandse vlag toevoegen om de Nederlandse roots nog wat sterker naar voren te halen?

Dank voor de reacties, allemaal!

@Erik Jan Eskes @Paul Boellaard Ik heb iets met die ouwe kitjes. De eenvoud daarvan is een van de dingen die me aanspreken. Als je die Riich kit bekijkt, dan is die, in mijn ogen, nodeloos gecompliceerd en dat doet voor mij afbreuk aan het plezier van het bouwen.
@Jan Peters Daar dacht ik in erste instantie ook aan, maar dit is een voertuig dat onderweg is en NL in rijdt, nog niet opgeslokt door de bevrijdingskoorts. Nog "in action", om het zo maar even te zeggen. Vond de poses van de figuren niet ontspannen genoeg en zo'n vlag trekt niet alleen de aandacht weg van de details, maar zou zo veelal ook verbergen. En ik had geen mooie vlag. Papiertje printen ziet er toch al gauw niet echt top uit.
@Roger Hurkmans 3 van de 4 zijn RUDD, dus daar was weinig aan te kiezen. Maar Luitenant Westerbeke vult het gat van de 4e lekker prominent op.

Hi Ron, ik val nu pas in deze draad. Maar leuke kit en erg geslaagde bouw. Ik ga opnieuw 'dankbaar' gebruik maken van alle beschrijvingen en handreikingen van deze en gene. Groetjes

Mooi verslag en inderdaad: ook met oude kits kan je prima resultaat bereiken.ligt eraan wat je wilt: een verhaal vertellen, nadruk op figuren( ik dus..) of een zo goed mogelijk kloppend model met alle smalle stukjes en klinknagels op zijn plek( ik chargeer).
Voor mij een nieuw idee om mijn oude carrier opnieuw onder handen te nemen voor een dio prinses irenebrigade en leden van de BS( die figuren zijn verkrijgbaar bij de Tinnen Tafelronde)

Terug
Bovenaan