UE Sicherungspanzer

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
  3. 1:72
  4. 1:144
Als tussendoortje heb ik Tamiya's UE omgebouwd tot Sicherungspanzer. Deze voertuigjes werden gebruikt om objecten te beschermen (vliegvelden ed) Het model is gebaseerd op foto's in Spielbergers Beutepanzer boek.
UEsicherungspanzer009.jpg

UEsicherungspanzer021.jpg

UEsicherungspanzer024.jpg

UEsicherungspanzer023.jpg

UEsicherungspanzer022.jpg

UEsicherungspanzer020.jpg

UEsicherungspanzer025.jpg

Hij komt nog op een ondergrondje te staan 😉
Jan 🙂

Hoi Jan,

Buitengewoon geinige bak dit ! Ik vind je kleurgebruik en weathering weer erg goed.

Ik heb een paar dingetjes gezien dat mijn persoonlijk aandacht trok;
* de chipping zou wel wat grover mogen aan de achterbak (stowage, soldaten) en aan de voorzijde van de hull (takken, debris au format, stowage,) Je hebt dit subtiel toegepast aan de hatch-omgevingen/bovenop.
* de pinwashes vind ik zelf iets te grof aandoen. Alsof ze (te breed) zijn uitgelopen.

Je zegt dat het voertuig op foto's in Spielbergers Beutepanzer boek gebaseerd is. Nu lijken de achterbankjes op verkorte achterzittingen van een 251-er. 😉 Zijn er onderdelen bij deze kit die je naar 'eigen inzicht' hebt gebouwd ?

groet Frank

Hoi Jan,

Leuke bak zeg!!! Mooie en subtiele weathering en niets is te veel of te weinig!!! De track zij die orgineel of aangepast??

Gr.JW

Bedankt voor jullie reacties 😀

Frank, chips zitten er wel op, maar ik ben geen fan van chips die je op 5 meter afstand kunt waarnemen 😉
De bankjes zijn inderdaad verkorte 251 banken, deze zijn, net als de rest van de ombouw naar eigen inzicht toegevoegd.

JW, dit zijn gewoon de kit tracks (RUDD dus 😉 )
Jan 🙂

Zeer geslaagd voertuigje Jan! Misschien kun je nog een stel figuurtjes toevoegen om een idee te geven van het formaat van het ding. Wellicht is het Dragon figurensetje van de Feldgendarmerie met honden hier voor te gebruiken (een setje dat verder qua acceptabele toepassingsmogelijkheden redelijk beperkt is ....).

Groet,

Arjan

Terug
Bovenaan