U.S. T-19 halftrack. Beschikbaar in 1:35 ?

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Halbketten
Beste allen,

Ik kwam deze foto's tegen van de amerikaanse T-19 halftrack.

Heeft iemand enig idee of deze reeds beschikbaar is op schaal 1:35 ?
Zo niet, kan iemand "lezen" wat voor kitbash dit zou moeten zijn ? (Ik bouw alleen duits, dus niet gehinderd met enige geallieerde kennis)

Alvast dank voor de reactie(s)

Groet,
Der Johann

Bijlagen

• thumbnail_T19-Mack-1.jpg
    thumbnail_T19-Mack-1.jpg
    123,9 KB · Weergaven: 28
  • thumbnail_T19-Mack-2.jpg
    thumbnail_T19-Mack-2.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 28
Valt niet veel aan te kitbashen, maar, ik zie een m3 of m4 aandrijf en loopwiel met bijpassende track, en een normaal aangedreven voorwiel zoals op trucks en de normale halftracks, de rest is frankensteins bruid, al zijn de dragende wielen ook wel m4 achtig

De T19 was een ontwerp dat nooit voorbij het prototypestadium gekomen is — er zijn er precies twee van gemaakt. Te koop in 1:35 is hij niet volgens Scalemates (maar dat is natuurlijk ook niet 100% volledig, wellicht dat er toch ooit eentje uitgekomen is), en om er zelf eentje te bouwen zul je bar weinig onderdelen van andere modellen kunnen gebruiken. De aandrijf-, loop- en spanwielen lijken van een M3of M4 middelzware tank te komen, maar dat is niet zo. De rupsband was volgens Hunnicutt dezelfde als op de M3 en M5 lichte tanks, wat betekent dat de wielen smaller zijn dan van de middelzware tanks, hoewel ze dan weer niet afkomstig zijn van de lichte tanks want qua uitvoering lijken de loop- en spanwielen sterk op die van de middelzware.

Heb je al bedacht hoe je hem dan nu gaat maken? („Niet,” vermoed ik? ;) )

Terug
Bovenaan