Type 95 Ha-Go

Hilbert Zuijdendorp

Lid van de TWENOT
Hi!

Het (weer) lang geleden dat ik iets het gepost. Laat staat ook daadwerkelijk iets heb afgemaakt. Ik sta echter niet stil en ben nog zeker in de running wat betreft het fabriceren van modellen. Dit is mijn meest recente afgemaakte. Ik zie nu ik de foto's bekijk wel een hoop verbeteringen, alleen ik ben wel benieuwd wat jullie spotten.

Dus constructieve feedback is zeker welkom!

DSC_0703.jpeg

DSC_0700.jpeg

DSC_0698.jpeg

DSC_0699.jpeg

DSC_0697.jpeg

DSC_0701.jpeg

DSC_0702.jpeg

Hoi Hilbert,

Mooi tankje in fraaie kleuren! Vindt persoonlijk de uitlaat iets te roestig!.. is het niet een idee om nog enkele delen van de originele kleur er door te laten komen?

Groet,

Roger

Ha Roger,

Nu je het zegt ben ik het er wel mee eens dat de uitlaat te popperig overkomt.
Wat zou je hierin aanbevelen? Ik denk zelf richting een soort mapping met Vallejo oid. Verder zag ik nog zo'n lelijk puntje bij de returnroller, die moet ik ff wegvegen...

Thx!

Hoi Hilbert,

Ik zou de kleur van de uitlaat donkerder maken. Nieuwe roest is inderdaad heel oranje, maar door stof en vuil wordt dat al gauw donkerder. Even foto's van oude roest zoeken als voorbeeld.

Succes,

Jan Coen

Hoi Hilbert,

Ziet er netjes uit!
Idd de uitlaat en misschien ook wat viezigheid op de schep en/of krik met wat verspilde olievlekjes. Maar dat is waarschijnlijk meer persoonlijke smaak, vindt hem vooralsnog zeer goed gedaan!

Gr
Erik

Zo zie je maar dat posten nooit kwaad kan eigenlijk...

@Roger, ik ga kijken wat ik ermee kan. Ik vind het ' gebroken' wel mooi.
@Erik, thx! En dank voor de tips! Deze punten heb ik niet eens bij stilgestaan. Zl het allemaal net ook weer net iets breken en interessanter maken.

Hey, kijk nou, werk van Hilbert! Geinig karretje, man! Mooi geel is niet lelijk, toch? 🤣

Die krik, was die in blank staal en niet gespoten? En de clamps voor het gereedschap, moeten die niet in de kleuren van de camo? Zomaar even 2 dingen die ik zie, verder heel mooi gedaan!

Hoe is het eigenlijk met je brug en die T-90(??) erop?

Groeten Ditmar

Thx voor de feedback Ditmar!
Hoe is het eigenlijk met je brug en die T-90(??) erop?

..... euuuhhhh....

Staat er nu zo bij..

IMG_29786.JPG

T-90 gaat hem niet meer worden. Te ontevreden daarover. Nieuw plan is om een BMD-1 te pakken. Echter is de kwaliteit van de kit dan weer erg matig.. Wellicht wordt het een ander model. Context zal Afghanistan zijn.

roger hurkmans zei:
Die Brug is supergaaf Hilbert! Die moet je echt afwerken!

Groet!

Roger

Hi Roger,

Ik weet het, ik weet het... op een een of andere manier ben ik niet helemaal tevreden over de schaal. Een forse tank past er in principe op (de T-90 bijv.). Alleen dan zie je dat de brug wat aan de 'smalle' kant is. Een kleiner model volstaat prima. Vandaar mijn keuze voor een Russische BMD-1. Helaas is de kit van Panda (en de Masterclub tracks aswell) een behoorlijke kluif. Hierdoor stagneert de boel behoorlijk.

Misschien maar eens een topic aanmaken dat mij gaat helpen om de boel in orde te krijgen. Ik loop tevens ook vast op de hoeveelheid ruimte. Met name onder de brug is er een hoop opvulmogelijkheid. ben daar nog over aan het nadenken.

Groet

Hilbert

Terug
Bovenaan