Twenot ledenbijeenkomst 18 juni te IJzendoorn

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Moderator
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Beste leden,

we hebben een fantastische nieuwe locatie weten te vinden, centraal in het land. Daarom nodigen we iedereen uit om op zondag 18 juni af te reizen naar IJzendoorn (Gelderland) om daar een mooie dag te beleven volop modelbouw, gezelligheid en inclusief een wedstrijd.

Namens het bestuur,
Bas Slaats

ps: er zal op korte termijn een brief met uitnodiging verstuurd worden naar bouwgroepen, clubs en handel. Aanmelden kan ook alvast via evenement@twenot.nl

Flyer A5-1 voor 2023.jpg

kaart ijzendoorn1.JPG
kaart ijzendoorn2.JPG

Ter info: de volgende handelaren hebben inmiddels aangegeven aanwezig te zijn in Ijzendoorn.

• Dutchmodelshop
  • Jan Frankema
  • Jan Willem de Boer
  • Military Modelling (Life-Color)
  • Poppy Books
  • Modelbouwcompany
  • Robi Modelbouw
  • diverse particuliere handelaren.

Uiteraard zijn alle handelaren meer dan bereidt om bestellingen mee te brengen, mits op tijd besteld.

Mocht je als lid nog teveel spullen thuis hebben liggen dan is het nog heel beperkt mogelijk om een verkooptafel te reserveren. Neem ook daarvoor contact op via evenement@twenot.nl op een pb.

met vriendelijke groet,

Bas

Hallo Wim,

De show is van 10 tot ongeveer half vijf. Stond inderdaad niet duidelijk vermeld op de flyer.

Met vriendelijke groet,

Bas Slaats

Is er ook een “buitenom de wedstrijd” tafel om wat leuke dingen te plaatsen?

Ik kreeg nog de volgende vraag van een lid en daar de uitleg voor meer personen interessant kan zijn zal ik deze hier ook wegzetten.

Als wedstrijd dummie is me niet alles duidelijk.
Kan ik ergens vinden hoe dat zit met klasses en afdelingen?
En mijn antwoord daarop:

"Wat het lastig maakt is dat er niet echt vaste spelregels zijn, zoals bij schaken. In principe hebben we vier smaken: recht uit de doos, gedetailleerd, diorama, 's en figuren. De laatse optie valt bij jou dus af en ook recht uit de doos is hier niet van toepassing gezien al het fraais wat er op zit. Blijft de vraag over of het een diorama is en dit is een grijs vlak binnen de Twenot. Zelf heb ik de volgende stelregels: er moeten figuren aanwezig zijn en het moet een verhaal vertellen. Op zich voldoe je daaraan. Wil je echte dat ze specifiek alleen het voertuig jureren, omdat je vindt dat de de rest alleen aankleding betreft, dan schrijf je het als voertuig /gedetailleerd in en dan wordt er bijvoorbeeld minder naar het verhaal en de figuren gekeken, maar meer of je tracks recht lopen en je wielen netjes geschilderd zijn.

Dan nog de vraag of je beginner of gevordere bent? In principe ben je beginner tot je in die klasse een medaille wint en daarna "promoveer" je naar de gevorderd klasse. Echter beter is om de vraag te stellen waarvan je zelf gelukkig wordt: een gouden plak als beginner of een brons als gevorderd. Dit is ook een gevoelskwestie, want in principe strijd je tegen jezelf. Daarbij is jureren behoorlijk subjectief en zijn geen twee wedstrijden hetzelfde, ondanks de pogingen van Marcel om dat effect tegen te gaan... Als je ooit de kans krijgt dan is het zeker de moeite om een keer mee te jureren, daar leer je echt veel van.

Hopelijk geeft dit een beetje overzicht.

Ik ben er zelf helaas niet bij (kaartje Pinkpop), maar wens je alvast heel veel succes!

Gr Bas

Wim Tuyteleers zal morgen zijn boeken over de Belgische verdediging van Mei 1940 komen showen en signeren. Hij is een wandelende encyclopedie die graag verteld over de wetenswaardigheden uit die periode. Alleen dat al maakt het een bezoek waard!

Gr Bas

Weer mooie dingen gezien!

IMG_0059.jpeg
Heel erg mooi geworden @Frank Langeler!

IMG_0069.jpeg
Heel geslaagd @Tini Hendriks ……maar doe je jezelf niet tekort bij de Beginners???

IMG_0068.jpeg
Tja, hier gaat mijn hartje echt sneller van kloppen….erg fraai gedaan @Arne Ρоirοt!

IMG_0062.jpeg
Ook deze van Arne is echt geweldig!

…..en de broodjes worst (met uitjes) waren ook erg goed!

Was leuk om jullie allen weer een keer te zien en gesproken te hebben. Thanks for the compliment Walther!

En Tini bij de beginners…. ach, als je zeker wilt zijn van een prijs.🤭

Beginnend deelnemer aan wedstrijden misschien? ;)

Mooie modellen! Aangezien mijn interesse bij de KL ligt vind ik de modellen van Arne prachtig!

@Arne Ρоirοt op anderr foto's zie ik op je C&V (vroeg model) dieselvlekken. Hoe heb jij deze gemaakt?

Terug
Bovenaan