Twenot ledenbijeenkomst 17 september Overloon

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Beste leden,

Vandaag in Overloon geweest ter voorbereiding op de ledenbijeenkomst op 17 september 2023 en kan alvast verklappen dat we er weer een ouderwets gezellige dag van gaan maken.

Dit jaar zal het thema Market Garden zijn. Vast geen verrassing gezien de datum.

De entree zal gratis zijn op vertoon van hun Twenot pas, vriendenpas van het Museum of museum jaarkaart. Leker simpel dus.

Let op: het museum gaat op zondag pas om 11 uur open. Alleen voor clubs en handelaren gelden andere spelregels. Deze zullen op korte termijn een uitnodiging krijgen.
Meer info volgt en zal uiteraard ook in de Tank geplaatst worden.

Voor de liefhebbers: we staan weer als van ouds in de voertuighal met dit maal een stel extra Duitse voertuigen die in Overloon overwinteren na hun optreden bij Militracks.

Hier alvast een paar sfeerplaatjes.

20230704_142153.jpg
20230704_142504.jpg
20230704_140117.jpg
Gr Bas

Gewoon een vraag (zonder discussie te willen uitlokken) maar waarom gaan steeds meer evenementen naar de zondag. Ik zou natuurlijk de zaterdag lekker niets kunnen doen maar dat zal me vermoedelijk niet gegund worden 😉. In Nederland was de zaterdag tot voor aantal jaren de dag van de evenementen. In Vlaanderen is de zondag al sinds jaar en dag de evenementen dag maar ik zie nu ook een verschuiving naar de zondag in Nederland (ook boven de grote rivieren).

Misschien omdat er al zoveel op zaterdag gebeurt dat organisatoren denken: op zondag is er minder te doen, dus zal er meer bezoek zijn? Dat wordt, vermoed ik, dan weer (indirect) veroorzaakt door de ontkerkelijking.

In het verleden is zaterdagsport wel eens genoemd om naar de zondag te gaan. En voor het organiseren spelen er mogelijk meer zaken.

Gewoon een vraag (zonder discussie te willen uitlokken) maar waarom gaan steeds meer evenementen naar de zondag. Ik zou natuurlijk de zaterdag lekker niets kunnen doen maar dat zal me vermoedelijk niet gegund worden 😉. In Nederland was de zaterdag tot voor aantal jaren de dag van de evenementen. In Vlaanderen is de zondag al sinds jaar en dag de evenementen dag maar ik zie nu ook een verschuiving naar de zondag in Nederland (ook boven de grote rivieren).
Heel simpel : opbouwen kost meer tijd dan afbreken. Dus op zaterdagmiddag zetten we alles klaar, (en ja: vrijwilligers zijn meer dan welkom) zodat we op zondag op tijd kunnen beginnen. Anders zouden we het op vrijdag moeten doen en kost het mij een vrije dag. Zondag afbreken gaat prima als iedere club even meehelpt.

Gr Bas

In het verleden is zaterdagsport wel eens genoemd om naar de zondag te gaan.
Ergens denk ik dat dat op een heleboel plekken niet zo heel veel tractie gemaakt heeft, precies vanwege de reden dát er in Nederland zater- en zondagsporten zijn: de protestantse respectievelijk katholieke zuilen. Die laatsten hebben over het algemeen geen moeite met dingen op zondag te doen, die eersten wel (zie ook: winkelsluitingswet en z’n voorlopers).

even ten overvloede: iedereen kan gratis naar binnen, mits hij of zij het volgende kan laten zien bij de kassa:
  1. museumjaarkaart: altijd meebrengen en laten scannen: dit levert inkomsten voor het museum op!
  2. vriendenpas van het museum (hou de komende Tank in de gaten!)
  3. Twenot pas
dus (online) aanmelden vooraf is niet nodig!

entree.png

Is er meer dan bij de 1e bijeenkomst begin deze zomer of is het vergelijkbaar (belangrijk voor afweging wel of niet te komen).

Qua handel zal het erom hangen. Niet zoveel als voorgaande jaren, daar er ook in België een grote beurs is (Waregem geloof ik), maar denk niet dat iemand iets te kort gaat komen en anders is er altijd nog de museum shop en Plien aan het museumplein. ;)
Gr Bas

Qua handel zal het erom hangen. Niet zoveel als voorgaande jaren, daar er ook in België een grote beurs is (Waregem geloof ik), maar denk niet dat iemand iets te kort gaat komen en anders is er altijd nog de museum shop en Plien aan het museumplein. ;)
Gr Bas
Duidelijk, maar misschien toch wel handig om te vermelden wie er WEL komen!
Dit om eventuele voorbestellingen te kunnen doen.

Ik heb Rob gevraagd voor een update, maar volgens mij is die nog met vakantie. Ik weet alleen dat Robi komt en dat er voor 30 meter aan tafels besteld is. Als ik meer weet, meld ik me weer.

Gr Bas

Hallo Boris, naast de al genoemde namen kan ook Sylly's Mini Models worden toegevoegd. Zij zullen echter geen handel meebrengen, maar alleen een paar demo modellen en vooraf bestelde spullen.

Dus voor de volledigheid:

Poppy Books

Jan Willem de Boer

Jan Frankema

Bernie McKenna

Helmuths strongholds

Robi Modelbouw

Sylly's Mini Models

en uiteraard Plien op het plein.

Lijkt met genoeg om je geld aan kwijt te raken en anders is er altijd nog de museumshop en het restaurant. ;)

Tot zondag. gr Bas

Terug
Bovenaan