Twee moderne pantserwagens - UPDATE 20/08/10

Heren,

Bijna klaar met bouwen van deze twee. De MGS is grotendeels RUDD, met een paar toegevoegde details en resin wielen. De V150 Mecar net zoiets, maar de uitvoering is enigzins hypothetisch. Uitgaande van commentaar online heb ik HEMTT banden gebruikt daar die als vervanging gebruikt worden in Azie, en wordt het model in Maleisische vier-kleuren camo gespoten. Ze hadden de voertuigen, maar ik geloof niet dat ze lang genoeg in dienst waren voor deze veranderingen...

P1040407.JPG

P1040414.JPG

P1040418.JPG

P1040422.JPG

P1040432.JPG

Meer foto's hier:

http://picasaweb.google.com/okievit/PhotosForPosting#

Groeten,

Olaf

Re: Twee moderne pantserwagens - UPDATE 07/03/10

Hoi,

Weer wat verder met de pantserwagens. De MGS is gewoon NATO groen, dus daar nog geen foto's van - was 't niet waard. De V150 heeft sinds vanmiddag drie van de vier camo kleuren. Moet nog bijwerken zoals je kunt zien, zwart moet er nog bij (kleine plekken, doe ik met de hand) en dan weer verder.

P1040458.JPG

P1040459.JPG

P1040460.JPG

Groeten,

Olaf

Ik ben benieuwd met het laatste kleurtje erbij, ziet er tot zover goed uit naar mijn idee. Aparte, mooie camo.
Achter het linker voorwiel lijkt het of je een klein beetje overspray hebt. Het kan ook het camo-patroon zijn maar ik denk dat ik het bij zou werken.

GJ

Heren,

Een stuk verder met de V150. Camo, dot-fading, filters, pin washes en wat drybrushen en zo. Nog genoeg te doen, maar ik heb er lol in 8) Eerst deze afmaken, dan verder met de MGS.

Olaf

P1050141.JPG

P1050140.JPG

Re: Twee moderne pantserwagens - UPDATE 24/05/10

Hoi Olav,

Mooie bakkie,s 😀
Die V-150 vind ik erg mooi gedaan. Is het een Filippijnse versie???
Ik heb er zelf nog 1 van Verlinden liggen en wilde daar mss ook een Fillipijnse van maken.

Gr Nick. 😉

Re: Twee moderne pantserwagens - UPDATE 24/05/10

eelke warrink zei:
Cool bakkie, Olaf, en met kekke kleurtjes ook nog 😀
Dank je Eelke. Dit weekend details verven, nummers erop zetten, en hopelijk een begin met verweren... Niet teveel, hoofdzakelijk modder spetters en olie en zo.

Olaf

Hoi!

Goed, de V150 is zo'n beetje af. Nog een keer nakijken, en uiteindelijk een ondergrondje, maar het lijkt erop. Eerst keer dat ik zoveel verweerd en "bemodderd" heb, dus commentaar is welkom.

Groeten,

Olaf

P1060402.JPG

P1060405.JPG

P1060407.JPG

Mike Bruijsten zei:
Hoi Olaf,

Er tof zo'n camo, dat zie je niet vaak!
Je verwering ziet er goed uit, maar misschien dat de overgang van nat naar droog modder op de wielen wat minder abrupt kan? Je zou bijvoorbeeld met een kwast en airbrush wat spetters kunnen maken (ken je die techniek?).

Mike
Die ken ik, en dat heb ik ook gedaan, maar net niet op de wielen zelf 😳

Bedankt, Mike, gaan we nog een keer naar kijken!

Olaf

Terug
Bovenaan