Twee DVD's van MIG: AK & Vallejo

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Hallo allemaal,

Onlangd de volgende twee DVD's aangeschaft:

43455574.jpg

vallejomig.jpg

Mocht je (één van) beide aan willen schaffen, hier wat korte info...

Beide DVD's behandelen washes, filters, het maken van regenstrepen en het aanbrengen van olievlekken en roest. Ze duren ongeveer 55 minuten en in die 55 minuten laat Mig Jimenez stap voor stap duidelijk zien hoe je te werk moet gaan. Hoewel zijn Engels een redelijk Catalaans accent heeft is de beste man goed te verstaan.

Op de DVD van Vallejo laat hij zien hoe je vanaf het begin tot het einde een Panzer II geheel met alleen acrylproducten (van Vallejo) in de verf zet. Een waar meesterstukje. Het grote voordeel van acryl t.o.v olieverf is natuurlijk de kortere droogtijd. Mig neemt met deze DVD je angst voor acrylwashes en filters weg.

Daar staat tegenover dat de eerste DVD die hij onder zijn nieuwe label heeft uitgebracht mij wat tegenvalt. Het kan natuurlijk zijn omdat ik deze na die van Vallejo afspeelde, maar ik kreeg niet echt de indruk dat ik wat nieuws leerde. Alles wat op de DVD wordt behandeld is in de afgelopen jaren wel eens gedemonstreerd op de één of andere beurs. Jammer is ook dat de Panther die hij verweert al gespoten is voor de eerste uitleg. Slechts op het einde van de DVD laat hij in sneltreinvaart even zien hoe deze gemaakt is. Neemt niet weg dat het voor beginners een leerzame DVD is.

Mijn advies? Wanneer je budget slechts één van de twee toelaat en je bent redelijk ervaren met olieverf, koop dan de DVD van Vallejo. Deze zal je nieuwe inzichten in onze hobby geven. Ben je een beginner is het misschien toch handiger de AK-DVD aan te schaffen. Verkoopprijs van beide ligt, afhankelijk van waar je ze koopt, rond de €15,00 excl. verzendkosten.

groeten, Richard.

A

Anonymous

Ik heb die van AK aangeschaft en heeft aantal leerzame momenten en tips! Wat meer inzicht gekregen in het fenomeem filters en fading. Grappig om te zien dat men zowel Mig producions (filters) gebruikt en de AK range in deze DVD. Minpuntje van mijn kant, het lijkt wel of onze spreker op bepaalde momenten de trein moet halen of de aardappels moet afgieten want het gaat op sommige momenten in een sneltreinvaart de gesproken tekst. (mag hopen dat ze zuurstof bij de hand hebben gehad!)

JW

Bovenaan