Trumpeter PAK 43 [klaar]

Robert Blokker

Lid van de TWENOT
Ola mensen

Het is een eeuwigheid terug sinds ik hier nog eens wat gepost heb. Maar ik heb een hele tijd niet zo heel veel uitgevoerd. En de laatste tijd ben ik zowaar weer eens begonnen met bouwen. En er komt zowaar wat af ook. Mijn laatste model is Trumpeters 88mm PAK 43, geheel OOTB, Geschilderd met Tamiya Acrylic en de 1945 Late war set van AK Interactive. Verwering is gedaan met Humbrols en olieverf. Het geschut moet nog een laagje pigmenten hebben maar het komt in een Berlijn 1945 diorama te staan met een boel andere zaken en ik doe die stap als laatste om de uniformiteit tussen alle onderdelen te behouden.

Hier zijn de foto's
PAK43_002.jpg

PAK43_003.jpg

PAK43_004.jpg

PAK43_005.jpg

PAK43_006.jpg

PAK43_007.jpg

PAK43_008.jpg

PAK43_009.jpg

PAK43_010.jpg

PAK43_011.jpg

PAK43_012.jpg

PAK43_013.jpg

Ben heel benieuwd naar feedback. Goed of slecht alles is welkom.

Ik hoop dit te kunnen voortzetten want het is fijn om weer lekker te bouwen.

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Ha die Robert,

Niet verkeerd 😀 . Vind de kleurstelling en de schaduwwerking goed. Panzergeel komt authentiek over. De brekende kleur van de loop vind ik ook mooi om te zien.

Zou de chipping proberen iets fijner te krijgen, alhoewel ik weet dat dit een kwestie van oefenen is. Verder zou ik binnen het geel wat meer variatie creëren d.m.v. filters en (pin-)washes. Hier en daar een plaatselijk oranje-, lichtgroen- of okergeel filter (o.i.d.) maakt dat die ene kleur geel opbreekt in zes, zeven, acht tonen geel. Tenslotte eventueel wat kleine oliespatjes en misschien wat regenstrepen geven het model een extra dimensie.

Al met al een heel mooi model om naar te kijken,maar naar mijn smaak nog iets te schoon.

groeten, Richard.

Ola Richard

Dank voor de complimenten. En ook voor je feedback. Er zitten goeie punten tussen.
Het schone uiterlijk van het geschut is n bewuste keuze geweest. Zoals gezegd komt het kanon in een setting te staan bij de verdediging van Berlijn. En dan echt de laatste (anderhalve) week. Het kanon is ook zo het depot uitgesleept en is nog niet zo lang in actie. Bij een voertuig dat al wat langer dienst heeft zou ik wel wat meer kleurvariatie brengen. Maar dan nog steeds met moderatie (vind dat regenboog filteren er niet altijd geslaagd uit zien.) je heb gelijk wat betreft de chips. Ik ben over t overgrote deel heel tevreden maar er zitten inderdaad wat groffe exemplaren tussen.
Die olie spatjes is wel n leuk idee. Moet es ff kijken wat de logische plekken zijn om deze te plaatsen. Weinig nut om lukraak olie te gaan slingeren.

Terug
Bovenaan