Trumpeter M1A1HA Abrams

Schalen
  1. Echte voertuigen
  2. 1:35
Nu bezig met
Goeie vraag..... volgende vraag..
Ik kon het niet laten......
Omdat het veel te warm en te droog is om te spuiten of te schilderen, en ik wacht op onderdelen voor andere bouwsels, ben ik maar begonnen aan een nieuw project; een M1A1HA Abrams.... die beruchte van Trumpeter, ja. Ik had geen ander.
Het grootste probleem schijnt de rare/verkeerde vorm van de koepel te zijn, met name de voorzijde. Maar ik vond 2 foto's die mij inspireerden om dat probleem aan te pakken (lees verdoezelen).
Deze is van de 3 Infantry Division, tijdens oefeningen in Polen. Het is een M1A2, dus ik moet nog wat onderdelen zien te scoren.
200610-A-UC661-0001.jpg

200610-A-WX507-0802.jpg

Deze beviel me ook wel:
346286743_176270065043176_6842512202551368256_n.jpg

De kit:
01.jpg

De pasvorm is niet super, het plastic is vreemd zacht en de wielen zitten op hun plek met van de rubber dopjes.... Zucht... dacht dat dat wat van de jaren 80 was?
Maar goed, we zien wel waar 't schip strand. Ik ga met dit projekt weer 's wat nieuwe technieken testen. Zoals het maken van barracuda camouflagenetten, zelf washes en filters maken en testen hoe ik een homogene kleur toch interessant kan maken.

02.jpg

Je plan de campagne klinkt goed Ron 👍 en inderdaad zijn die polycaps nog steeds actueel 🤔
Ik vind ze wel handig voor het makkelijk afnemen en plaatsen van tand- en loopwielen van rupsvoertuigen, maar zouden de fabrikanten ermee ophouden zal ik daar geen traan om laten.

mycket byggkul

Je plan de campagne klinkt goed Ron 👍 en inderdaad zijn die polycaps nog steeds actueel 🤔
Ik vind ze wel handig voor het makkelijk afnemen en plaatsen van tand- en loopwielen van rupsvoertuigen, maar zouden de fabrikanten ermee ophouden zal ik daar geen traan om laten.

mycket byggkul
Dank je!

Inmiddels heb ik vernomen dat het mogelijk is er een standaard M1A2 van te maken door er een ander commandantluik en CITV op te zetten, maar dat de verbeterde versies daarna nogal verschillen van deze bak. Scheelt in de jacht op onderdelen....

Klopt, maar als ik naar de instructies kijk op Scalemates, zitten er alleen het M1A1-luik en putdeksel erbij, niet ook die voor de M1A2 als „niet gebruiken” onderdelen. Ik dacht dat de Dragon M1A2 dat wel had, maar ik kan het niet uit de instructies halen; zo ja, dan zou je ze misschien kunnen krijgen van iemand die dat model gekocht heeft maar gebouwd als een M1A1?

Terug
Bovenaan