Tracks SdKfz 7 (+ 251) Sovereign

Schalen
  1. Echte voertuigen
  2. 1:35
Nu bezig met
SherMANIA!
Stuart-ism!
UNPROFOR-IFOR-SFOR-KFOR
Fabrikant: Sovereign
Schaal: 1/35
Prijs: 9,95 Engelse pondjes.... toen...
Beoordeling: 8


Dit is geen gehele kit, maar een after market-setje. Deze heb ik indertijd aangeschaft om ze te gebruiken bij mijn huidige conversie. Da's nu zo'n 3 jaartjes geleden... :oeps:

De tracks zijn, zoals de titel al zegt, eigenlijk bedoeld voor de SdKfz 7, maar passen ook prima op een SdKfz 251. Ze zijn van het vroege type, gemaakt van metaal en heel erg netjes gegoten; geen flash, gietresten of wat dan ook, dus GEEN schoonmaakwerk! Het zijn, als je het goed doet, "workable tracks"... oftewel in schoon Nederlands... Ze doen 't! En ze vallen heel mooi om de wielen heen.
De enkele schakels bestaan uit de metalen schakel zelf en de rubberen pad voor erop. De schakels worden in elkaar gelegd en de pad er dan met een drupje lijm op vast gezet. Dat is dan ook de enige valkuil. Iets te veel lijm en de zaak zit muurvast. Als je het dan probeert los te krijgen, breken de minutieuze pins meteen af!
Deze tracks passen perfekt op de oude, gele Tamiya bouwdozen, maar bij de nieuwe Dragonversies past 't niet helemaal lekker. Daarvoor zijn ze net iets te klein.
Ik ben niet bekend met Modelkasten of de Fruil-tracks, maar voor deze prijs vindt ik deze tracks heel erg goed.
Kortom; ik kan ze aanraden!
Voor foto's kijk ff hier... (vond het een beetje zinloos ze dubbel te plaatsen) http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=8627
 
Terug
Bovenaan