Tilly GESTOPT

Schalen
  1. 1:35
Gedag allen,

De Tilly van Tamiya is binnengekomen in het doos met wat andere zaken, die niet van toepassing zijn voor dit verhaal.

Voordat de kit kwam heb ik van alles bekeken, woestijn nee, heb al een keer dat schema gespoten en dat model staat nog in de kast. Nederlands, nee, niks aan. Mickey Mouse vind ik leuk in stripverhaal, op een auto hoeft het niet van mij. Dan blijft groen over en daarmee kwam een volgend idee op.

De bedoeling is om een voormalig Britse Tilly, die in Frankrijk is achtergebleven vanwege motorproblemen bij een smid is terecht gekomen die de wagen omgebouwd heeft tot zijn werkauto. Door de nieuwe laag is te zien dat de Tilly ooit een ander leven had en daarmee wil ik wat nieuwe technieken proberen.
Het wordt een klein diootje met een smederij, wat figuren en de Tilly.

Binnenkort meer nieuws!
Grtz
 
Re: Tilly op zijn Frans

Hey Johanna leuk idee,ga je de haarlak-techniek hier op los laten??
Ben benieuwd naar de dio.
Als die net zo mooi wordt als de churchill dan heb je weer een top dio.

grtz Rinke
 
Re: Tilly op zijn Frans

Hallo,

Ik ga inderdaad haarlak proberen of zout, maar zover ben ik nog niet, Tilly staat in de doos, het enige wat al een beetje vorm heeft gekregen is de smederij van de broers die de Tilly een nieuw leven hebben ingeblazen.

Zodra ik wat meer heb, komen wat foto's, tot nu toe is het niet echt spannend.

Grt
 
Re: Tilly op zijn Frans

Gedag,

Was al wat aan het afzakken. De doos is al een poosje binnen, heb de inhoud bekeken en teruggeschoven omdat ik eerst met Viva la France aan de gang wilde. Na wat zoeken in de opslagdozen vond ik genoeg gipsblokken om een soort garagedeur te maken en dat is na wat puzzelen aardig gelukt. Ook had ik twee deuren die ik kon gebruiken en een plankje wat geschikt was als ondergrond en dan krijg je iets zoals dit.
001-Garage.jpg


Met deuren.
002-Garage.jpg


Verder ben ik bezig gegaan met meer aankleding. De stukken die vast komen te staan heb ik samen met de ondergrond voorzien van een lichtdekkende zwarte primer, het hoeft niet pikzwart te worden, aangezien ik de primerondergrond deels zichtbaar laat, maar hoe dat komt later wel.
003-Wat%20zwart.jpg


Het wordt geleidelijk aan verder aangekleed, er komen een aantal burgerfiguren, de Tilly ga ik deels verbouwen en waarschijnlijk krijgt de Tilly gezelschap van een Citroen. Wordt het wat gezelliger van ;)

Au revoir!
 
Re: Tilly op zijn Frans

Weinig reacties in dit forumdeel, beetje stil zelfs, daarom een update om wat leven in de brouwerij te brengen. ;)

Met de opbouw op de bovenstaande foto's ben ik verder gegaan, zodat ze meer kleur zouden krijgen.

Eerst ben ik met de deuren van de garage begonnen, die ik met een doorverftechniek heb bewerkt. Dit is de basis, verwering volgt later.
004-Deuren.jpg


Daarna heb ik ook de muren en het hekje op eenzelfde manier behandeld om zo de kleuren in elkaar over te laten lopen.
005-Geheel%20basiskleur.jpg


Het kan nu natuurlijk op een willekeurig gebouw lijken en om het meer op een garage te laten lijken heb ik met een tekst zitten klooien en zelf ben ik best tevreden over het resultaat. De tekst wordt minder duidelijk, dat gebeurt bij de verdere verwering van het gebouw.
006-Geheel%20basiskleur.jpg


Op de laatste foto heb ik ook de ondergrond gedaan, grijs tinten met een verdund mengseltje van muurvulller en aquariumzand en dat gemengd krijgt een wat ruwe oppervlakte waar ik wat andere kleuren ingemengd heb.
Omdat de opstelling verder uitgewerkt gaat worden, komen later plassen en oliesporen op de straat, nu is het vooral een stilleven in ontwikkeling. ;)

Grt
 
Re: Tilly op zijn Frans

Ha die Johanna,

Wat ik mooi vind aan je diorama is de opstelling: de knik in de weg, de electriciteitsmast, zelfs de garage ziet er naar mijn bescheiden menig uit als een garage. Ook een mooi lettertype, past goed bij de jaren '40.

Minpuntje vind ik de kleur van de garage. Het kan aan de zwarte ondergrond liggen, maar voordat de rode letters op de garage stonden had ik het idee dat ik naar een 3D zwart-wit stripverhaal zat te kijken. Maar eens afwachten hoe het er uit zal zien wanneer de mast, de straat en het hekje kleur hebben gekregen.

groeten, Richard.
 
Re: Tilly op zijn Frans

Het is hier rustig en wat mij betreft blijft het hier rustig, de Tilly is gemaakt, er mist van alles en na een probleem met een van de ramen heb ik besloten dit model weg te zetten.

Geen Tilly voor mij meer.
 
Terug
Bovenaan