Tijger 2, van begin tot een eind op weg (veel foto's)

Hoi allemaal,

Tijdje terug had ik deze Tijger 2 gekocht via het forum. Deze geldt als vervanger voor een eerder model dat een ietwat minder succesvol bestaan tot nu toe heeft. Als inspiratie voor dit vignette heb ik een foto van een Tijger 2 op een strand (? ) genomen met een autowrak er bij. Ik kan de foto helaas niet meer vinden, maar dit is mijn losse interpretatie op de betreffende foto.

Van begin tot eind:

kingtiger04.jpg

Hergebruikte rupsen van het vorige model, de loopwielen heb ik vooraf geschilderd...een nieuwe aanpak voor mij, verder ook de moeite genomen met gesmolten gietraam overal lasnaden aan te brengen...wederom nogal ongewoon veel moeite voor mijn doen 😉

kingtiger07.jpg

3 kleuren gespoten, het is best aardig geluk zo zonder afplakken of iets dergelijks vind ik. Hier en daar heb ik een beetje overspray wel moeten bijwerken.

kingtiger09.jpg

de ondergrond...geleidelijk werd het steeds voller

kingtiger11.jpg

kingtiger17.jpg

kingtiger18.jpg

kingtiger19.jpg

kingtiger20.jpg

In grote lijnen is dit vignette wel af, overal nog wel wat kleine dingen te doen. Hopelijk binnenkort afgerond. Tot die tijd zijn alle tips natuurlijk welkom.

Groeten

Jochem

AAh Jochem hoe krijg je het toch elke keer weer voor elkaar om zo'n mooi diotje neer te zetten. Volgens mij vliegen die ondergrondjes bij jou als paddestoelen uit de grond 🙂 . De cammo op de Tiger ziet er in ieder geval piekfijn uit.
Nog 1 klein puntje ik heb zo het idee dat de rupsbanden een beetje zweven? If i'm wrong, dan heb ik niks gezegd 🙂

Gr Johannis

He Jochem,

Deze vind ik eerlijk gezegd stukken beter dan het ondergrondje voor de StuG. Begrijp me niet verkeerd, dat was ook een mooi stukje werk. Maar hier zit meer beweging en dynamiek in!
Kleurgebruik klopt ook helemaal ... nu nog een figuurtje! 😉

Tot morgen, MartinD

Hi Jochem.
Om te beginnen ben ik erg onder de indruk van je ondergrond. 😱
Topwerk qua kleur, compositie, elementen en details.
Wat de Tiger betreft lijkt het me toch makkelijker bij een hard-edge camo om met silly-putty te werken. Makkelijk, schoon en je hoeft achteraf niks te corrigeren... maar hij ziet er wel goed uit! Misschien dat je het balkenkruis nog wat mag soften...

Jochem,

Supermooi gedaan hoor, hij heeft een indrukwekkende pose nu hij zo om het hoekje komt zeilen.

Hee, je maakt je ondergrond van styrofoam maar is dat niet erg kwetsbaar of zit er toch een plankje o.i.d. onder?

Grtz.

Hey,

Ziet er mooi uit!
Ik vind het wel een goede pose zoal PE al zei
Peter je kan goed zien dat dit betere styrofoam is, je ziet hier bijna geen Bolletjes die je bij het meer kwetsbare styrofoam vaak wel ziet, dit is iets moeilijker te krijgen(ik krijg het altijd van me ouders 8) )
Voor de afwerking is een zeikantje mischien wel mooi?!

Gr
Nick

Heuj hoi

Johannis...goed punt van die rupsen...ik heb er naar gekeken en heb het al een beetje bijgewerkt.

Martin, nou ik vind het StuG ondergrondje ook wat bedeesder maar met dit formaat kan je makkelijker meer doen natuurlijk. Ja..figuur hoort er bij idd.

Roy, de kruizen zijn nog wat opzichtig. Komt een beetje omdat ik die nog niet (mee)verweerd heb.

Nick, Peter, ik weet niet precies wat voor piepschuim dit is...ik koop het in ieder geval nooit bij een speciale winkel, ik neem aan dat dit verpakkingsmateriaal was van een TV ofzo. Het is hoe dan ook aardig stevig en de randen heb ik afgewerkt met mijn gipsmengseltje (zelfde als op de bovenkant) over toiletpapier. Soort van papiermache dus. Evt. doe ik er nog een extra afwerkingsrand om.

Bas, ik neem um mee, tot vanavond

Jochem

mooi model zeg, en een lekkere chaotisch omgeving net als het einde van de oorlog ,ziet er goed uit
ga zo door, het lukt je 🙂
groeten Bennie K

Ik heb 'm vanavond in het echt gezien, en dan is hij nog mooier als op de foto's....
Hoewel ik 'm in primerrood veel origineler gevonden had 😈
Jan 🙂

He Jochem,

Nu heb ik dat vanavond nog vergeten te vragen. Welk figuur had je in gedachten? Want ik zag op de ondergrond een T34 wiel. Komt er een Rus bij, met een Molotov cocktail in zijn hadn?
Enne, trek je hier ...
Jan Peters zei:
Hoewel ik 'm in primerrood veel origineler gevonden had 😈
maar niet te veel van aan 🙂

Groet, MartinD

Hoi Martin,

Ik had een Rus in gedachten inderdaad, nu de keuze aan goede plastic figuren zo uitbreidt wil ik het figuurschilderen wel weer eens oppakken.

Jan....wat moet ik zeggen...het is een gemiste kans 😉

Jochem

Terug
Bovenaan