Tiger (P) Elefant (gestopt)

Ik heb alle moed eens bijeen genomen voor hier eens een paar foto's neer te planten :!: Wat niet zo simpel is voor een beginner.

e001.jpg

EL005.jpg

EL009.jpg

EL011.jpg

EL012.jpg

EL014.jpg

Nu kunnen we beginnen met wheatering :!:

Grtz André 8)

Hallo André,
Allereerst welkom op dit forum 😀
Voor een beginner laat je al behoorlijk mooi werk zien!
Ik ben benieuwd naar je weathering 😉

Jan 😀

André, zit er al netjes uit, strak gebouwd, en je weet ook best met een airbrush om te gaan.

Welkom op het forum Andre,

Velen van ons zouden willen dat de camo er zo uit had gezien toen we net begonnen...
Mooi stukje werk, ben benieuwd naar de rest...

Rico

😱 😱 Beginner??? Jij komt er wel!!!
Ziet er goed uit! Je camo is prachtig... en je chips ook fijn. Probeer wel dat je de verhouding van chips op randen en gladde oppervlakken goed houd. Klinkt een beetje vaag, maar ik bedoel er mee te zeggen dat er op randen en opstaande delen eerder een lak beschadiging ontstaat dan op een glad oppervlak... Dit gaat nog maar hou er wel rekening mee...

mzzls... en succes met de rest!

He andre,

Die camo ziet er goed uit.
Wat die chips betreft heeft boris wel een punt. Nu heb je die chips overal en op het eerste zicht willekeurig aangebracht en dat komt niet realistisch over.
Vooraleer te gaan chippen is het belangrijk goed na te denken waar de verwering zich voordoet. Zoals boris aangeeft is dat rond opstaande randen, rond handgrepen, rond luiken. rond onderdelen die vaak gemanipuleerd worden, etc, etc.
Probeer ook te varrieren wat vorm en grootte betreft. Nu lijken ze allemaal wat teveel op elkaar. De vorm kan ook afhangen van de wijze waarop ze ontstaan zijn.
De kleur van de chips ziet er ok uit.

Veel succes verder

Flip

Het chippen is bijna voltooit naar ik denk dat ik het weer te heb gedaan 😕:

EL020.jpg

EL021.jpg

EL019.jpg

Nu heb ik eens geprobeert om regen- en stofstrepen te plaatsen :!:

EL023.jpg

Laat de tips en raad maar komen, is altijd welkom :!:

Grtz André 8)

het chippen is niet te hoor, van mij mag het nog wel meer, want er mist chipping op cruciale punten (loopvlakken e.d.). Probeer eens op de plekken waar je zou lopen wat subtiele chips te plaatsen, ook bijvoorbeeld op de ogen aan de voorkant moet je nog even chippen. deze werden regelmatig gebruikt, en dus versleten die hard! ook kun je ivm het gewicht en de lompheid nog wat meer krassen maken aan de voorkant en op de fenders. zo'n ding is echt groot, en dus raak je snel iets lijkt mij. ga eens voor jezelf na waar je zou gaan staan om er in of er op te komen, om bij de luiken te komen, waar je de luiken zou vastpakken, en datgene wat vaak gebruikt wordt verslijt ook!

respect voor je mooie spuitwerk!

Timo

Terug
Bovenaan