Tiger II in de steigers.

Marcel Zwarts

Voorzitter en secretaris van de TWENOT
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Bevrijding Nederland 1944-1945
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Zo de verhuizing zit er op en de hobbykamer is redelijk gevorderd. Eindelijk heb ik even rust gevonden om wat foto’s te maken. 😀

Bij deze de eerste update voor het 1/16 Tiger II project. Uiteraard weet ik van de nieuwe van Trumperter maar ik maak deze toch lekker af. 8)

Wat niemand zal verbazen is dat deze op een ondergrond zal komen welke de Stationsweg zal voorstellen te Oosterbeek. Beschadigd na de gevechten in Oosterbeek staat deze even te wachten om verder te rijden naar het verzamelgebied bij de Amsterdamseweg.

25TigerII1.jpg

Een vooraanzicht van een Tiger tank is altijd indrukwekkend. 😱

25TigerII2.jpg

25TigerII3.jpg

25TigerII4.jpg

De mondingsrem is totaal verbouwd want deze mag zeker niet onder doen voor een 1/35 versie.

25TigerII5.jpg

Ook de Saukoff is volledig verbouwd.

25TigerII7.jpg

Het oude Tamiya figuur verdwijnt uiteraard maar staat voor tijdelijk wel leuk.

25TigerII8.jpg

Een complete set van die bronzen tracks kost ongeveer 1000 Euro vandaar de Resin tracks.

25TigerII9.jpg

Uitlaat beschermers van Schumo zijn erg mooi maar dat geldt zeker niet voor al hun sets. 😕

Veel kijkplezier en brand maar los.

Marcel 😀

Zo de verhuizing zit er op en de hobbykamer is redelijk gevorderd.

Lucky you! Met de nieuwe voorraad IKEA kastmateriaal komt voor mij ook het eind in zicht. 😀

Laatst kwam ik nog een foto tegen van de sluiting van de Ripperda kazerne tegen. Ook toen was je al met dat grote spul bezig.

De tijger ziet er fantastisch uit en ik hoop dat je nog wat nuttige informatie hebt kunnen vinden over kogelinslagen in het pantser.

Alex

p.s. Dit apparaat gaat alleen nooit op jouw standaard formaat ondergrond passen.

Techometall en formaten

Ikea zal je niet veel vinden in de hobbykamer. Ja 1 Billy voor de Dragon figuren sets maar meer niet.

Om het idee van een eigen winkel nog meer kracht bij te zetten heb ik een Techometall systeem aangeschaft. Het koste een aardige stuiver maar dan heb je ook wel wat. Dit systeem zie je bijna in 70% van alle winkels en ik snap nu de formaten van de bouwdozen. 😉

Trouwens op vrijdagavond 14 november houd ik een open avond voor de Twenot en kan je de nieuwe heilige kamer live bekijken. 😀

Al met al gaat deze niet op mijn standaard formaat passen maar daar stap ik toch langzaam maar vanaf. 😳

En inderdaad ik heb altijd al een zwak gehad voor de 1/16 schaal maar het is pas tot dat ik de 1/16 modellen van een goede vriend, Mick Lammerts zag dat ik tot de inkeer kwam dat het statische modellen moesten zijn zonder al dat elektra werk. Details Al the Way en dan op een mooi simpel display zullen dit soort modellen goed tot zijn recht laten komen.

Het beste

Marcel 😀

Aj, aj, aj

Aj aj aj

Ik moet hoog nodig de lagere school over doen. Maar tja taal is nooit mijn sterkste kant. 😳

Wat niet te zien is op de foto’s maar wat wel gedaan is zijn de volgende items.

De gehele romp is geplastificeerd. Onderzijde, achter de wielen en uiteraard boven de tracks.
Radiator bakken gemaakt met vinnen zodat je niet meer door het gehele model heen kijkt.

Op dit moment wacht ik op nieuw gedraaide spanwiel potten en een gedraaid wiel.
Dat gedraaide wiel wordt compleet gemaakt en daarna naar de Resin dupliceerder gestuurd.
Als het resultaat eenmaal binnen is kan het onderstel afgemaakt worden.

Uiteraard komt de koning in de zimmerit maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Vragen als wat gebuurt er met inslagen van kleine wapens is nog steeds niet voor 100% opgelost.
Ook de dikte van het zimmerit ben ik nog niet helemaal uit. De schurzen moeten er ook overheen passen maar deze zijn weer gemaakt om strak tegen het pantser aan te sluiten.

En dan als laatste moet de tank nog even voorzien worden van alle details die zichtbaar zijn maar das maar een kleine klus in verhouding tot het vorige.

Al met al aardig wat werk voor een oude kit. 😕

Groet

Marcel

Terug
Bovenaan