Tiger II diorama zo goed als klaar. En mn eerste boompjes

Hierbij de eerste fotos van mn tiger. Na een lange tijd mn airbrush kapot te hebben (lees een jaar haha) toch de moed gekregen om hem af te maken. Wel lekker hoor als alles weer werkt. Wel moet je veel technieken weer helemaal inwerken, als je die een jaar niet gebruikt hebt.
Maar goed ik heb net even wat fotos genomen, het zijn close ups geworden omdat ik geen goed licht meer had. Was met de jeep aan het touren geweest met mn nieuwe winter dak 😀

Complete fotos zal ik even maken als het weer licht buiten is. Hopelijk vinden jullie het was.

tiger1_zpsb49527a6.jpg

tiger2_zpsb5dc97ba.jpg

tiger3_zpsdbdda8ca.jpg

tiger4_zps4e96e7d9.jpg

tiger5_zps30594f55.jpg

dank

Re: Tiger II eerste fotos

Die bullebak ziet er goed uit Robby !

Ik mis enkel wat diepte hier en daar, die bereikt had kunnen worden met
washes/pinwashes.

Kleuren van 't voertuig en de uitrusting vind ik zeer goed getroffen.

Is de Tiger af ?

vrolijk groetje 😀
Peter

Bruut Katje Robby,

Kleuren schema vindt ik goed geslaagd, net zoals peter zegt wat diepte (moet ik zelf ook nog aan werken)...
Wat me opviel was dat de zimmie hier en daar niet goed aansluit. (Dit kan je nog herstellen).
Tevens de modder vindt ik wat eentonig van kleur.

We kijken dus uit naar je updates...

Herman

eerlijk gezegt is hij niet helemaal af. Ben bang dat de diepte een beetje verdwenen is door de pigments. Misschien kan ik wel opnieuw nog wat pinwashes doen.
Ik zal ook een andere kleer pigment aanschaffen om wat meer kleur erin te krijgen

Ik was op dit moment bezig met oefenen van het maken van boompjes. Is de eerste keer. Dus duurt een beetje lang haha.

Nou kerel, veel plezier dan !! 😀
Ben bang dat de diepte een beetje verdwenen is door de pigments. Misschien kan ik wel opnieuw nog wat pinwashes doen.
Eerlijk gezegd weet ik niet wat het best werkt om dit effect weer te corrigeren,
maar washes gebruiken waar pigment zit, lijkt me ongustig uitpakken...
Wellicht dat een ervaringsdeskundige dit wat kan toelichten ?

Je kunt uiteraard ook tevreden zijn en er bij een volgend onderwerp rekening mee houden ?
Want het beest ziet er prima uit hoor !

Mazzel 😀

Re: Tiger II diorama zo goed als klaar. En mn eerste boompje

Hallo,

Bijdeze wil ik even mn dio laten zien. Hij is was klein uitgevallen. Heb waarschijnlijk iets te klein afgetekend bij het passen met het model. Maar nu hij zo redelijk klaar is vind ik het goed gelukt, voor iemand met weinig geduld 😀 . Dit zijn mn eerste boompjes die ik ooit gemaakt heb, soms glimt de stam nog omdat de verf nog niet droof is. Daarom valt het mos op de noord kant ook nog niet echt op. Maar als ik het zo op foto zie vind ik hem toch wel geslaagd. Ik zal zo ook nog even dat beest erbij op zetten voor fotos.

Ik hoop dat jullie het ook gelukt vinden. Ik denk als ik hierbij een verhaal moet bedenken dat is het een tiger onderweg naar zn assembly point om deel te nemen aan Wacht am Rein.

dio_zps4693beba.jpg

dio1_zps8743f44c.jpg

dio2_zpsda6a1cad.jpg

Even een paar fotos met Das biest. Ben benieuwd wat jullie erzo van vinden. Wil ook graag horen of de tank te groot is voor de ondergrond.

tigerdio2_zps22a8f125.jpg

tigerdio3_zps437ff549.jpg

tigerdio4_zps01436c2d.jpg

tigerdio1_zps5edc0151.jpg

met flits

tigerdio8_zps75c84c20.jpg

tigerdio7_zps08caf297.jpg

tigerdio6_zps03bc0580.jpg

tigerdio5_zpseea0ded1.jpg

tigerdio44_zpsadb60651.jpg

Hoi Robby 😀

op zich een prima ondergrond , maar dat het beest zo erbuiten steekt vind ik niet erg geslaagd.
Ik denk dat de Tiger best kan passen door 'm meer richting de bomen te plaatsen, al zal je
dan de berm wat moeten aanpassen aan de rechter track.

De bomen hadden van mij (gezien de dikte van de stam) wel wat voller gemogen met nog wat langere takken.

De kleuren van de grond zouden mijns inziens wat grauwer kunnen, gezien het jaargetijde.

Tot zover mijn gezeur... het geheel op zich ziet er zeker niet verkeerd uit !

Veel plezier met de afwerking en een vrolijk groetje 😀
Peter

Terug
Bovenaan