Tiger I Early [Update 23 mei]

Hallo iedereen,
Al een tijdje tussentijds bezig met een Tiger I. De kit is van Tamiya, en ik heb een update set gebruikt van Aber. Na ja, eigenlijk heb ik er maar een beetje van gebruikt. Wat klemmen, en beugels etc. Voor de rest....laat maar... 😳 Momenteel staat hij in de grondverf (Games workshop)
Voor de rest heb ik geprobeerd een `staalstructuur`na te bootsen doormiddel van putty.

tiger1.jpg

tiger2.jpg

tiger3.jpg

tiger4.jpg

tiger5.jpg

Nu op naar het Panzergeel 😀
Greetz Jacco

Gister en vandaag bezig geweest met zijn verfjasje.
Alles gespoten met Tamiya verf. Ben begonnen met dark yellow, en daarna opgelicht met de basiskleur gemengd met Buff. Op soomige plaatsen wat extra wit er bij of een drupje geel.
Bij de wielen heb ik geprobeerd meerdere tinten te spuiten.
Het nr. C01 heb ik eenvoudig gemaakt van de letters 100.
nr. C01 was een staf voertuig van de 11th company Grossdeutschland.

tiger6.jpg

tiger7.jpg

tiger8.jpg

Feel free to comment

Greetz Jacco

HOi Jacco,

je schiet al lekker op. Wielen mooi at-random bewerkt met schade.
Kun je iets vertellen over je trax ? Mijn oude Tiger heeft 't o.a. niet meer gehaald vanwege de profielloze binnenkant van de vinyl trax. Vervang je ze door AM ?

groet Frank

Ok dan

Hi Jacco,

Gaat de goede kant op. Ben zelf ook bezig met verven van een vroege Tiger 1. De kleur is fraai. Ik zie nog wel een ding dat voor verbetering vatbaar is en wat in het oog springt: de naad op de koepel van de commandant. Deze kun je echter eenvoudig corrigeren met wat plamuur of door met lijm deze delen te versmelten en te schuren. Aan de andere zijde kan ik deze naad niet goed zien, wellicht dat die daar niet is.

Grtn

Vincent

Thanks voor de reply`s.

@Frank, ik heb er idd Friultjes bij.
8)
@Vincent, je hebt gelijk. Maar het klinkt misschien raar, maar ik laat het zo. De paintjob is klaar, en hij heeft inmiddels al wat filters gekregen. Vindt het zonde om er nu aan te gaan knutselen

al een mooi stukje werk Jacco! Je talent en je ontwikkeling komen steeds meer naarvoren en dat is super!! Tevens is het goed van je om je zoveel mogelijk op 1 bepaalde eenheid te focussen zoals jij doet in jouw geval Grossdeutschland en je kan wat dat deze eenheid aangaat nog wel wat jaartjes bouwplezier verwachten 😉

JW

Wederom bedankt voor de reacties.
@Johanna, tis idd weer eens iets anders dan een halftrack. Nou ben ik momenteel toch ook wel bezig met een 251. Kon het niet laten 😀 .

@Manuel, Thanks. De schep zit gewoon bij de kit. Die overigens prima is. Op de tracks na dan

@JW, thanks 😳 . Klopt wat je zegt over Grossdeutschland. Het is een hele interessante divisie met vele mogelijkheden wat betreft modelbouw. Tevens is de historie van GD super interessant

Greetz Jacco

Terug
Bovenaan