Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Eindfoto's

Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

Netjes Boris.

Dat Vallejo spul, is dat wat?
Zo te zien krijg je er een mooie structuur van, wat ik zo kan zien is dit erg realistisch.
Is dat zo te gebruiken of moet je dit aanmaken?

Ik vind dat je er weer een mooi project van maakt. Ziet er heel goed uit allemaal.

Succes verder, Peter.
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

Hallo Peter,

Dank voor je reactie.
Je kunt het direct uit het potje toepassen met een oud penseel (en eventueel wat water) en is eenvoudig te bewerken.
Uiteindelijk zal het hard opdrogen.
Ik kwam op dit product na gezien te hebben hoe Volker Bembennek het toegepast heeft op zijn Desert Hulk diorama met de Bishop waar hij de zandduinen gemaakt heeft met dit spul.
Het krimpt een klein beetje wanneer je dikke lagen gebruikt dus vandaar de opmerking dat meerdere dunne lagen het beste werkt. Als je dit doet zul je geen last hebben van krimp.
Uiterst eenvoudig om mee te werken en het geeft een mooi resultaat na mijn idee.

Groetjes!
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

Al mooi stuk opgeschoten Boris! Je plastic (de kubus om je setting) snij je dat of zaag je dat en doe je er nog iets omheen qua fineer/balsa of ga je het zo afwerken?

Gr.JW
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

Bedankt voor je info Boris.

Zal het ook eens proberen.
Meestal gebruik ik fijn gezeefd schelpenzand met witte houtlijm, werk ook lekker weg.
Ik heb wel meer werk gezien van Volkert, kan wel bouwen die man.

Groeten, Peter
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

JW,

Ik heb het gesneden. Je hoeft het echter niet volledig door te snijden.
Als er een snede in zit buig je het iets en breekt het op de gesneden lijn af; net als met sanitairtegels.
Vervolgens is het geheel verlijmd maar ik dien de randen nog af te werken (hij is nu ook nog niet strak) en spuit het dan matzwart.

Groetjes
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

Hallo Niels,

Dank voor je update.
Helaas heb ik sinds de update niet meer wat kunnen produceren; ben erg druk.
Het Verlinden figuur is niet onaardig.
Verlinden heeft veel verschil in zijn figuren qua kwaliteit. Er zitten slechte tussen maar ook goede.
Deze vind ik goed genoeg om mee door te gaan.

Groetjes
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

Ha Boris.
al enig idee van welke eenheid de brit wordt?Vind overigens een verwonderd kijkende britse tanker ook wel op zijn plaats,goodwood was van britse kant een bijna volledige tankdivisieaangelegenheid,
groeten,bert
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

Hallo Bert,

Dat zou ook goed kunnen.
Ik heb het Alpine setje nog liggen met Pixie suits. Erg mooi setje (beter dan dit figuur) maar reeds bediscuseerd op dit forum of het correct zou zijn t.t.v. deze periode of niet.
Als het zou kunnen dan zal ik hem zeker vervangen.

Groetjes
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

Hoi Boris,

ik zal mijn boeken er eens op naslaan of de Pixie suits kunnen.
Zal ook door de voorraad snuffelen of er nog wat interessants tussen zit qua figuren wat je eventueel zou kunnen gebruiken.

Groet, MartinD
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 2-2

Thanks Martin, ik ben benieuwd. :)

Bijgaand weer wat foto's van het voertuig voorzien van al zijn onderdelen.
Nu is het enkel nog het voertuig bouwtechnisch afwerken, lasnaden aanbrengen en foto- specifieke schade aanbrengen.
Het lijkt er naar mijn idee op dat de referentiefoto vanuit een kuil/ krater gemaakt is omdat de loshangende luiken redelijk op ooghoogte lijken te hangen.
Als ik op schaal vanuit deze positie een foto maak lijkt de afstand tussen grond en luiken al weer minder te worden en dus mee te vallen.
Toch ga ik de linker hoek vooraan nog iets aanpassen om de invalshoek van de foto meer te benaderen.
Bouwtechnisch is dit wel een erg plezierige en uitdagende manier van bouwen (een foto namaken). Ik denk dat ik dat nog wel eens vaker ga doen. :D
Bijgaand de huidige status:






Groetjes
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 6-2

Ziet er al heel goed uit Boris, wellicht nog ietsje meer (kleine) schade toevoegen aan de beschermkappen van de knalpijpen.

Succes verder.

Groeten John.
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 6-2

Thanks John,

Dat gaat zeker nog komen.
De foto toont o.a. een gat in één van deze kappen en her en der zimmeritschade.
Ik ben er trouwens achter dat de haken van de dunne kabel verkeerd bevestigd zijn (met de opening naar binnen ipv naar boven) :oeps: .
Deze zal ik vanavond aanpassen.

Groetjes
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 6-2

Hallo mensen,

Weer wat kunnen doen aan het grondwerk.
Het is een kleine setting maar de setting omvat veel diversiteit: Gras, zand/stenen, bosgrond en dat gemixed met de complimenten van de RAF.
Op de basis uit voorgaande foto's ben ik als volgt te werk gegaan:
Sessie 1:
- Minimale hoeveelheden static gras
- Kleine brokjes gips (gewoonweg gemalen opgedroogde restantjes
- Graspolletjes van diverse groottes
- Uiterst klein beetje strooisel van gemalen boomwortels te variatie
- Plusmodel blaadjes consequent verspreiden
- Fixatie met AK's Sand& gravel fixer middels een pipet
Sessie 2:
- Klein beetje fijn zand rond de plekken waar het omgegooide zand moet komen
- Iets grover zand (ook kleine hoeveelheden) op deze plekken
- Fijne brokjes puin/ rots/ zandklonten (oranje stukjes)
- Iets grotere brokjes
- Wederom fixatie met AK's middel
Sessie 3:
- De laatste 3 stappen van sessie 2 enkele keren herhaald voor dynamiek en variatie en vervolgens weer gefixeerd.

Verdere planten(resten), houtsplinters en accessoires komen later op de ondergrond na het airbrushen.





 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

bedankt voor het plaatsen Boris, erg leerzaam! Ben benieuwd naar de kleuren.

groeten
Oscar
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

Je gaat hard, Boris! Ziet er goed uit! Het blijft een zeer originele setting. Ik ben op zich ook een aardig eind, alleen heb een iets uitgebreider plan qua ideeën en bebouwing. :oei:

Veel succes met dit roofdier! :p

Greetz,

MvC
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

Wat betreft de Pixie suits, daar is flink wat discussie over. Googlen op Pixie Suit Normandy geeft je een paar mooie links. Fotomateriaal is schaars, maar gezien de productiedatum zou het wel kunnen.

Toch, om op safe te spelen zou ik er niet voor kiezen.Ik wil nog wel kijken of ik geschikte figuren in mijn verzameling heb?!

Groet, Martin
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

Hallo Boris,

Ziet er top uit,ben benieuwd naar de verdere vorderingen.
Weet wel dat Canadese/ Britse tankbemanning in Normandië de denim tanksuit droegen.

Grt Rinke
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

Geweldig tafereel Boris ! en je moet dit maar willen bouwen ook.
bravo_zpse8aefded.gif

Zou dit niet gauw ook doen hoe gaaf ook...lijkt "tegennatuurlijk" zo'n 65 Ton's Tiger op z'n kop :oei:

Fijne verslaggeving erbij ook :D

Over die Pixie Suit in Normandië (kabouterpakken volgens heer Lindeboom
laughing_zps36843dc1.gif
) werd een paar maanden geleden ook al 'ns een vraag gesteld. zie hier

Titeloverdenkigen (ook zonder kat) (zie hier gezegdes met "cat") (ter inspiratie ook deze?)

"Bye bye Kitty.."

"65 Ton, and whadda you get.."

"This cat used úp it's nine lives.."

"No more Mr. Fat Cat.."

"No milk today.."

"Here kitty kitty.." (met katje in 't gras)

"Most cats land on their feet.."

"Who said cats land on their feet? "

"Normandy 1944... a turn of events! "

"Wrong side up.." ;)


't komt vast goed Boris !
Groet'n :)
Peter
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

Goedemorgen heren,

Dank voor jullie reacties.
Peter: Jij bent een baas! Die titel is inderdaad goed en nog treffender! (Who said cats land on their feet?)
Ben gisteren bezig geweest om ook de kaders van het ondergrondje volledig strak te maken en heb wat schade aan de Tiger aangebracht.
Vanavond het grondwerk afronden en 24 uur laten drogen en zal dan het geheel in de primer zetten.

Vervolgens het bureau eens goed opruimen en schoonmaken en dan beginnen met wat voor mij verreweg het mooiste is aan deze hobby; het schilderwerk :D
Airbrushen zal een hele uitdaging worden met deze onnatuurlijke situering...

Groetjes!
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

Nou.. graag gedaan hoor ! :D

veel schilderlol !

ongetiteld groetje ;)
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

boris bakker zei:
Vervolgens het bureau eens goed opruimen en schoonmaken en dan beginnen met wat voor mij verreweg het mooiste is aan deze hobby; het schilderwerk :D
Airbrushen zal een hele uitdaging worden met deze onnatuurlijke situering...
Wordt inderdaad een uitdaging Boris, de highlights zijn tegennatuurlijk in deze setting.
Ben erg benieuwd hoe hij gaat worden!
Jan
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

Slapeloze nachten idd :rofl:
Maar toch, het is inderdaad wel erg onnatuurlijk en laat airbrushen nou net het gene zijn waarin ik nog veel denk te kunnen verbeteren...
Daarnaast ook nog de schaduwwerking van de romp boven het grondwerk en de nauwelijks zichtbare bovenkant van de romp... grote (lees grootste) uitdaging dus. :nouja:

Grt
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

Hoi Boris,

Je vignette ziet er goed uit so far.Fraaie compositie.Ben benieuwd naar het schilderwerk!

Groet,

Roger
 
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 8-2

Thanks Roger,

Het grondwerk heb ik nog wel iets aangepast. De brokken rond de toren heb ik meer zanderig gemaakt want ik vond het iets te rotsachtig lijken wat het o.b.v. de foto niet is.
Nu staat het geheel in de primer en ga ik me eerst bezighouden met het airbrushwerk van de Tiger en het figuur.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan