Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Eindfoto's

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Re: Tiger 313 van Schwere Panzer abteilung 503- Update 13-4

Dank heren :D ,

@ Peter: Alle foto's zijn slechts ter indicatie van de progressie genomen zonder enige aanpassing van licht e.d.
Kleuren zou ik dan ook niet te veel waarde aan hechten want dat is niet representataief.
Goede foto's maak ik wel zodra hij af is (gaat zeker lukken voor Overloon).

Groetjes

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Ik snap het Boris, het viel allen op dat het allemaal zo flets is.
Ik heb er alle vertrouwen in dat dit weer een mooi project van jou wordt.

Succes verder, Peter.

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Zo...
Het figuur is klaar (op de matte vernis na over ca. 2 weken) en het dio ook voor ca. 95%.
Ik zal dit weekend weer eens wat foto's gaan plaatsen en kan de puntje op de i gaan zetten.

Groetjes

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Hoi Rob,

Hij is af. Denk dat ik morgen foto's maak.

Groetjes

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Goedemiddag heren,

Zoals ik zei is dit project af.
Bij het maken van onderstaande foto's zag ik dat ik nog wel een paar touch- up's aan de staande stammen wil uitvoeren (rond de stukjes mos).
Verder is hij wat mij betreft klaar. Het was een bijzonder project om te doen maar ik kijk nu wel weer uit naar het verweren van de andere zijde van een voertuig :) .
Nogmaals dank aan Peter van Dijk voor het bedenken van de uiteindelijke titel! :D

Groeten

IMG_2353_zpsd68e8796.jpg

IMG_2356_zpsf4563785.jpg

IMG_2354_zpsfa7b5556.jpg

IMG_2357_zpsedad57c7.jpg

IMG_2361_zpsac982b78.jpg

IMG_2359_zpsa2af0471.jpg

IMG_2355_zps3f494385.jpg

IMG_2369_zps4b0c8e76.jpg

IMG_2371_zpsb4bfb1d7.jpg

Frank Marcus

Lid van de TWENOT
Wat mij betreft is dit zonder meer een heel gaaf stukje werk. Vooral de uitstekende loop vind ik geinig. Complimenten, Boris!

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Thanks heren :D

@Niels: De foto's zijn zo eenvoudig als mogelijk genomen. :)
Het betreft een grote expositiefoto (waarbij enkel de achterkant nuttig is voor mij) welke ik op de grond tegen een wand plak.
De betreffende locatie in mijn huis heeft een groot raam op het zuidwesten en daardoor heb ik perfecte belichting. De foto's zijn genomen met een gewone huis, tuin en keuken camera. :D
Mooi om te zien hoe iets eenvoudigs blijkbaar toch goed uitpakt.

Groeten

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Grandioos werk Boris. Mooi kleurgebruik, gevoel voor detaillering en super setting.....en historisch verantwoord, dat kan ik persoonlijk altijd zeer waarderen!

Alex

Prachtwerk :oei:

Jammer toch twee minpuntjes (of ik moet de kleuren niet goed inschatten), de leather jerkin dient donkerbruin te zijn (nu lijkt deze dezelfde kleur als het uniform te hebben) en de schoenen zwart (lijken bruin) :| .

Vriendelijke groeten,

Gert

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Netjes Boris,

Wat je figuur betreft, dan sluit ik me aan bij Gert.
Ik zat ook al te kijken wat hij nu aan heeft, maar als dit de leather Jerkin is dan moet die wel donker bruin zijn.

Peter.

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Bedankt voor jullie reacties heren!

@ Gert en Peter:
Ik ben bang dat jullie gelijk hebben :oeps: .
Dat had ik mijn beperkte kennis van Britse uniformen niet goed gezien.
Ik zal eens kijken wat ik ermee doe (wellicht enkele filters). Ik haal hem iig niet meer van het ondergrondje af.

Groetjes!

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Ha die Boris,

Heb tot het laatst toe gewacht met mijn reactie. Dit omdat een werk in aanbouw per definitie nooit af is :nouja: :rofl: ...

Ik vind het diorama zeer geslaagd, kan me alleen maar aansluiten bij de anderen. Wat ik wel gezegd wil hebben is dat het wel belangrijk is welke setting je scherm heeft. Op mijn eigen PC zijn de foto's en de kleuren van de Tiger nogal flets, op de tablet van mijn vrouw ziet alles er stukken beter uit :D !

Ik zier naar uit om al dit moois op de tafel in Overloop op het gemakkie te bekijken.

Groeten, Richard.

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Thanks Richard,

Dat ben ik helemaal met je eens.
Dit is tevens één van de redenen dat ik niet zo veel effort steek in "in progress" foto's.
Ten eerste kan een onafgemaakt model een zeer foute indruk geven (modelbouwtechnisch en qua kleur) en ten tweede toon je maar "half werk" (en vind ik het de tijd en moeite niet waard).
Toch plaats ik wel wat foto's om een indruk te geven van de progressie maar omdat ze toch al zo crappy zijn weet je direct dat je niet te veel waarde aan deze foto's moeten hechten... ;)

Groetjes en tot de 15e!

Roger Hurkmans

Lid van de TWENOT
Hoi Boris,

Je vignette ziet er helemaal tiptop uit! Grondwerk,tank,figuur,omlijsting,alles is in dezelfde kwaliteit afgewerkt!dit maakt een vignette zoals het hoort te zijn!

Trouwens leuke titel :)

Groet,

Roger

A

Anonymous

Hé Boris, weer een heel mooie setting geworden! Denk dat ik hem zondag maar even ga bekijken ;) ;) :rofl: :rofl:
Mooi om te zien op zo'n klein oppervlakte zo'n verhaal neer te zetten!!!

Gr.JW

Bovenaan