tiger 1 late

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
na een lange poos van afwezigheid op dit forum heb ik dan eindelijk weer wat foto's van een nieuw project, ik heb gekozen voor een tiger 1 van dragon. er is nog niet heel erg veel te zien omdat ik er nog niet zo lang mee bezig ben.
p1040334rk4.jpg

http://img138.imageshack.us/img138/4118/p1040332vw0.jpg
p1040331qp4.jpg

http://img138.imageshack.us/img138/5412/p1040330no6.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/9133/p1040329vl2.jpg

(de bovenplaat zit nog niet vast vandaar die kier).
tips of trucs zijn welkom en weet iemand toevallig welke kleurschema's er zijn gebruikt in nederland?

Erik,
Ik heb een paar foto's in links veranderd... ze waren veel te groot. 800x600 (zoals de overige foto's) is een mooi formaat.
Jan 🙂

Netjes tot nu toe, ben benieuwd naar de rest!

Ik dacht zo niet dat er een speciaal kleurenschema voor Nederland was 🙄

Maar je kan hier is kijken http://www.alanhamby.com/paint.shtml voor andere schema's.

Maarten.

Tigers in NL zijn nu niet echt mijn specialiteit, maar wees er in ieder geval voorzichtig mee en check je referenties.
De foto's die ik in mijn hoofd heb (Nijmegen), zijn geen late Tigers maar eerder hybrides. Met late Tigers zit je in Normandië bijvoorbeeld prima, maar ze reden echt niet zomaar overal rond. Zo laat in de oorlog waren de meeste onderdeel van zware panzer battalions en vanaf de tweede helft van '44 werden die eenheden veelal uitgerust met Tiger2's. Tiger1's werden toen al niet meer gefabriceerd. Voor je opties in Nederland zijn dergelijke zware eenheden het beste aanknopingspunt als je meer info zoekt.

Succes

sSSPzAbt102 was begin juni '44 gelegerd in de buurt van Oldebroek. Op 22 juni vertrokken de treinen richting Normandië. Helpt je zoektocht misschien een beetje 😉

Succes

of je kijkt es in het boek "german armored unids at arnhem" van concord.
dan zie je dat de schwere panzer-compagnie hummel 14 tiger 1 tanks hadden en wel 28 tiger 2 tanks
ook weet je dan veel meer over de camouflagekleuren en de kleinere details.
succes en deze blijf ik volgen.
groeten,gerwin

nieuwe foto's (eindelijk).

ben weer wat verder gegaan en heb nu mijn tiger in grote lijnen in elkaar zitten, graag wat tips, en let niet op de slordigheidjes die werk ik nog wel weg.
p1040427ow9.jpg

p1040429bn4.jpg

p1040430gd2.jpg

p1040431bk3.jpg

p1040432aq1.jpg

p1040436cb3.jpg

en voor de afwisseling nog een leuk bemaningslidje.
p1040437rd2.jpg

p1040438rv4.jpg

p1040439yo4.jpg

je kunt het door de schaduw niet zien maar de ogen zijn dit keer veel beter geworden dan met mijn zundapp projectje (die komt waarschijnlijk grotendeels in dit diorama.

gaaf zeg, een echte keukentafel bouwer, dat zie je niet zo vaak meer deze tijd!

je tijgertje ziet er mooi strak uit, eigenlijk geen commentaar, behalve dan dat er op de rechterzijkant een raar gaatje zit, beetje puttie erop?

manneke is een beetje te veel gecloseupped voor het mooie, van een afstandje is het denk ik een prima figuurtje, zo dichtbij zie je alles en vergaat het deel optische illusie wat.

Timo

eh ja dat rare gaatje moest ik er volgens de bouwtekening inmaken maar als daar niks mee hoeft dan maak ik 'm ook gewoon weer dicht. over de keukentafel dat was omdat het vakantie is, normaaal zit ik gewoon aan mijn bureautje tussen het huiswerk.
en dan nog ff een vraagje, weet een van jullie of een sd. 51 anhanger (munitie) achter een tiger zat.

tiger 1 late update 23 juni

jawel hij is weer terug van nooit weggeweest de tiger, ik heb er een poosje niks aan gebouwd omdat ik erg zat te twijfelen over de zimmerit, en nu ik eindelijk vakantie heb kan ik lekker bezig. er zit nu nog niet heel veel zimmerit op maar ik post m alvast om te kijken of jullie nog wat tips hebben, dit is namelijk mijn allereerste zimmerit ervaring.
p1040502iv6.jpg

p1040501kf0.jpg

p1040503qq1.jpg

p1040504dt7.jpg

p1040506hc3.jpg

p1040507vx4.jpg

zoals je kunt zien moet er hier en daar nog met een mesje watbijgewerk moet worden en zit er nog wat ''troep'' tussen.

tips zoals gewoonlijk welkom
groeten erik.

zimmerit?

zimmerit op een tiger 1 late en dat dan in Holland? 😱
zimmerit op een tiger 1 late ok,maar bij mijn weten reden deze niet in nederland hoor.
die waren zonder zim.

ho wacht dus die hele zimmerit handel hoeft dus niet eens als ie in holland zou worden geplaatst. dit is dus de reden waarom ik dit soort dingen snel tussentijds post, zodat ik niet onnodig werk ga verrichten. voordat ik dat kleine beetje weer netjes verwijder wil ik er natuurlijk wel zeker van zijn. dus mocht iemand meer weten dan hoor ik t graag.

groeten erik.

Jammer maar helaas, die hele zimmerit handel MOET dus wel op een late Tiger1 (als je historisch correct wil zijn).
In Nederland hebben Late Tigers niet gevochten, maar het is goed mogelijk dat ze in de eerste helft van '44 hier wel aanwezig waren voor trainingsdoeleinden.

erik bakker zei:
ho wacht dus die hele zimmerit handel hoeft dus niet eens als ie in holland zou worden geplaatst. dit is dus de reden waarom ik dit soort dingen snel tussentijds post, zodat ik niet onnodig werk ga verrichten. voordat ik dat kleine beetje weer netjes verwijder wil ik er natuurlijk wel zeker van zijn. dus mocht iemand meer weten dan hoor ik t graag.

groeten erik.

Je kan je beter vooraf laten informeren of uitzoeken i.p.v. van alles aan te brengen. Minder werk en zo voorkom je ook dat je je model blijvend beschadigd. Ik zou persoonlijk de zimmi laten zitten en er een ander model van maken op een ander slagveld. Zonde van al je werk!

JW

ik bouw eerst het model verder af (ja ik let op alle stowage e.d.) en dan zie ik de zimmeritwel verder aan.

groeten erik

Geen man overboord!

Schwere SS PzAbt 103 heeft inderdaad met late Tigers oefeningen gehouden in de buurt van Zwolle, aldus Tigers in Combat 2 p. 379/380, april 44 8) Tigers natuurlijk voorzien van Zimmerit en een lichte overspray van camouflage. Het kan dus wel, al is het niet in gevecht zoals Niels en Marc opmerkten. Ik zou de Zimmerit trouwens proberen na te maken met acryl plamuur en een stalen vlooienkam of een andere methode.

Grtn

Vincent

Terug
Bovenaan