Tiger 1 Early *Update 08-01 '08*

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Hey mensen,

Hier is mijn 2e voertuig voor het diorama.
Het is de Dragon initial Tiger 1.
Ik heb hierbij de haarlak techniek toegepast voor de whitewash. Bewust zwaar gehavend, en naar mijn mening voor de eerste keer niet slecht.
De volgende keer zal ik iets minder haarlak aanbrengen denk ik.
Overigens is her en der weer wat plastic naar boven gekomen 😕
Maar dit is wel te verhelplen, aangezien het chipping proces met de hand word voortgezet.
Op en aanmerkingen wederom welkom.
Groetjes! 😀

http://www.mijnalbum.nl/Album=IEH3GIRG

He Boris, makkie toch?
Dat je stukjes basisverf hebt meegenomen kan liggen aan het feit dat je deze niet voldoende hebt ge-varnished. Als je de volgende keer minder haarlak wil gebruiken moet je wel oppassen dat je ook weer niet te weinig gebruikt. Anders hecht het wit door het te dunne laagje haarlak op de basislaag en krijg je het er nauwelijks meer af.
8)

Ha mensen,

Bedankt voor jullie reacties.
De grijze basis laag is opzich niet zo heel donker. Het is tamiya dark grey gemengd met medium blue. Maar in verhouding met het witte kan het wel zo overkomen.

Ja daar heb je wel gelijk in Roy, sterker nog die varnish was idd te weinig, want ik ga nu zo m'n airbrush weer pakken om wat plekjes heel licht bij te werken. Vervolgens weer wat varnish erover om zo een goede basis te hebben.

mzzls

Nog ff een weizing in dit bericht richting Jacco: Bij nader inzien heb je gelijk. 😳 Want het blijkt dat op veel plekken de preshade er nogal prominent doorkomt. Daarom heb ik dit zojuist bijgewerkt met de airbrush, en gelukkig ging dit goed (I love EVO) Dus excuses voor het eerste reply. Groetjes

Ha Jan,

De komende avond ben ik er waarschijnlijk niet. Heb binnenkort tentamens waar ik druk voor ben. (Ik mis ook altijd die demo's van Bas 🙁 ) Maar ik zal hem zeker eens mee nemen, al zal hij dan wel wat meer verweerd zijn denk ik. Ik heb hem nu al iets bewerkt met de panzer grey kleur en dan klopt toch wel wat beter. Gelijk een goed dekkende laag vernis erover, zodat hij een goede basis heeft. Nog altijd ben ik blij met het resultaat, al heb ik geleerd dat een goede vernis laag erg belangrijk is, want wat is die haarlak agressief!!!! 😱

groetjes!

Nice Boris, nice,

ziet er goed uit.
Ik heb er nu al een tijdje naar zitten staren, en ik heb het vermoeden, dat er een omgekeerde logica in je verweerde whitewash zit.
Huh, wat bedoel je Axel 🙄 ?

Ik bedoel te zeggen, dat waar logischerwijs nog white wash zou moeten zitten, er géén meer zit (op de zijkanten van de toren en het onderstel, de loop, etc).
En daar waar logischerwijs géén whitewash meer hoort te zitten, het er nog wel zit (Rond de luiken, bij het gereedschap, bij de scharnieren en bouten van het achterdek en motorluik).
Dit zou er door intensief gebruik toch echt af moeten zijn.
En op de zijkanten van het voertuigen zou het weer juist aanwezig moeten zijn.

Mogelijk dat je dit met washes en chips nog weg kunt krijgen.

Dit alles neemt niet weg, dat ik de opzet en eindresultaat erg mooi vind.
Een lekker afgeleefd bakkie is het tot nu toe.
Flink wat modder (van die lekkere natte 😉 ) erop gooien, en dan wordt het een vette Tiger!! 😉

En ja, mijn megachippingproject, heeft ook nog de nodige aandacht nodig, ook de naden "bijchippen" bv.

Just my two cents.

Greetz
Axel

kan iemand mij de techniek eens uitleggen...

kan iemand mij de techniek eens uitleggen...

Meer eigenlijk niet...ondanks dat ik de kritiek van de anderen begrijp op de vreemde plekken van de whitewash....is het effecht heel goed!

Ronald

Ha mannen,

Bedankt voor jullie reacties! 😀
Het klopt idd dat op veel plekken wit weg is waar het juist zou moeten zitten. (Een beetje te enthousiast geweest denk ik)Met name op de zijkanten is dit idd het geval. Aangezien het chipping proces nog lang niet klaar is denk dat hier nog wel wat aan te doen is. Ik zal dus na de volgende chipping sessie weer wat foto's plaatsen.

mzzls! 😀

Hierbij een updatetje m.b.t. de whitewash. Zoals terecht opgemerkt had deze een paar tekortkomingen, en dit heb ik gecompenseerd door er een andere whitewash techniek bij te voegen, en zo dus een geheel vanuit 2 technieken te verkrijgen. Naar mijn idee geslaagd, en de dubbele techniek geeft ook een dubbele dimentie naar mijn mening. Eerst de grovere beschadigingen, vervolgens de uitgespoelde verf eroverheen en daarna weer enkele verse chipping's.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen, en zonodig pas ik nog wat aan('t is echter pas de basis hé). 😀
(PS: de strepen zijn in het echt minder opvallend)

http://www.mijnalbum.nl/Album=IEH3GIRG

De nieuwe foto's zijn de laatste 2.

Gisteren nog wat aan inlijnen gedaan met van Dyk bruin.
De meeste verwering/ vervuiling met deze kleur moet nog komen.
Ook hebben de eerste assesoires een basis kleur gekregen.

dsc0102qg3.jpg

dsc0106aq0.jpg

dsc0108hh6.jpg

Het contrast lijkt soms wat heftig, maar is in het echt wel iets minder.
De vorderingen van het riool (+ ratten) zet ik in de post v/h diorama.
Opmerkingen welkom!

Groetjes 😀

Boris,

dat ziet er goed uit.
Netjes hersteld, die whitwash.
En de chips zien er ook goed uit, zeker niet overdone, houwen zo dus 😉 .

Ik zou alleen toch nog even het contrast van je inlijning iets proberen te "dimmen".
Komt nu op mij iets te "hard" over.

Succes met de rest.
Gaat wel goed komen, daar ben ik van overtuigd 😀 .

Greetz
Axel

Dag heren,

Bedankt voor jullie reacties.
Ja die whitewash moest idd wel aangepast worden, en dat baarde me in het begin nog wel even zorgen, maar ik ben er nu redelijk tevreden over.
Het inlijnen komt idd hard over, wel iets minder dan op de foto's, maar dan nog zal ik het ietsje afzwakken. Het zal straks met de pigmenten misschien ook nog iets afzwakken.

groetjes

Terug
Bovenaan