Tiger 1 332

Na 15 jaar de draad weer opgepakt met mijn all time favorite Tiger1. 🙂
4iWjc1.jpg

ZSsYft.jpg

kTOE5v.jpg

3j8vMm.jpg

Hoi Erik, welkom bij de Twenot en welkom terug in deze prachtige liefhebberij 😀

Ziet er goed uit jouw Tiger ! goed aandacht besteed aan details en extra's 😀

Zie nog wel naadjes en wat lijmresten, maar ach... na 15 jaar stilstand moet je er
uiteraard weer even inkomen zal ik maar zeggen 😉

Misschien hou je niet van schrijfwerk, maar minstens iets vertellen over
het eigenlijke model vind ik toch welkome weetjes 🙄

Al plannen voor een volgend project ?

Happy Modeling 😛

Welkom, welkom en mooi dat je de modelbouw weer hebt opgepakt. Ja de Tiger is een icoon en altijd mooi om weer één te zien op schaal.
De vlag had ik iets anders gedaan....hij is te dik en als ie in een dikte was geweest van een stuk papier dan was ie prima geweest. Zelfde eigenlijk met het stuk kleed op het achterdek. Beiden zijn buiten proportie en wellicht die bij een volgend project iets meer aandacht geven. Gewoon lekker doorgaan en bij elk model weer iets leren.

Gr.JW

Dank voor de complimenten en punten van aandacht. Moet er idd na 15 jaar weer inkomen en ik moet zeggen dat de lat hier erg hoog ligt 🙂
Ik had totaal geen ervaring met de gebruikte materialen ( acryl verf, olieverf en pigmenten )en zag dit model als een soort van proefproject om te kijken hoe en wat en waar ik zoal tegenaan zou lopen. Heb ook voor het eerst met een airbrush gewerkt. Wat de vlag betreft, ik heb hier milliput voor gebruikt en dat spul is wat lastig te verwerken. Ik ga nu experimenteren met tamiya putty, daar heb ik hele mooie resultaten van gezien. Ach, al doende leren we steeds weer bij. Ben inmiddels al weer aan de volgende tiger begonnen. wederom van Tamiya, deze heb ik voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken. Ik open binnenkort wel een nieuw topic voor wederom een verslagje. 🙂 Zal dan ook proberen iets te vertellen over het model en de geschiedenis ervan.

Hoi Erik, hoe hoog de lat ligt bepaal je lekker zelf hoor 😉
Voor het wedstrijdelement kunnen we terecht bij de wedstrijdtafels tijdens modelevenementen.

Het klopt dat het bouw- en schilder niveau behoorlijk is gestegen, net als technische en historische kennis,
maar het forum is voor beginner tot meester een plek om zijn of haar werk te laten zien en
desgewenst te vragen naar commentaar en tips.

Belangrijk is dat men zich niet geïntimideerd voelt door het gemiddeld hoge niveau dat
hier te bekijken valt en ook dat men bij het starten van een topic duidelijk aangeeft of men
graag opbouwende kritiek en tips krijgt, of juist alleen maar het gedane werk wil showen.

Affijn, je bent dus goed bezig met voor jou nieuwe technieken en materialen en net wat je zegt :
al doende leert men. Voor een proefproject ziet het er al prima uit !

Een vlag of doek is ook prima te maken met tissue + PVA (houtlijm), Magic Sculp, Green Stuff, of loodfolie.

Veel plezier met de volgende Tiger !

Groet 😀

Terug
Bovenaan