" The Last Ride" Weyer(oostenrijk) 7 Mei 45

Re: Weyer an der Ybbs (oostenrijk) 7 Mei 45

ik val in herhaling..... 180 !!! 🙂 in dartsterm.

Met name het dak en de dakkapel is zeer mooi gedaan.
Het beloofd een uitmuntend diorama te worden. 8) 8)
Adembenemend !!

Heel mooi Roger, heel mooi...!!
Altijd weer mooi om naar uit te kijken als jij weer iets post!

Ander vraagje, terugkomend op de liqeur thinner (die met de gele dop) waar haal jij die vandaan, of waar bestel je dit spul. Wil het ook proberen op m'n Tiger.

Gr Erik

Misschien, als je nog kan veranderen, de straatnaam veranderen in Adolf HitlerStrasse. LSSAH die aan het einde terugtrekt via de staat van haar naamgever. Oostenrijk het geboorteland en menig straatje in Oostenrijk droeg de naam van ome Adolf.

Weer mooi huisje geworden en waar haal je zulke straatnaamborden?

Nog gelukt met de LSSAH schouderstukken?

Gr.JW

j.w.stokkers zei:
Misschien, als je nog kan veranderen, de straatnaam veranderen in Adolf HitlerStrasse. LSSAH die aan het einde terugtrekt via de staat van haar naamgever. Oostenrijk het geboorteland en menig straatje in Oostenrijk droeg de naam van ome Adolf.

Weer mooi huisje geworden en waar haal je zulke straatnaamborden?

Gr.JW

JW
http://www.realityinscale.com/epages/61537336.sf/en_US/?ObjectPath=/Shops/61537336/Products/35002

8)

Hi Roger,

Heel gaaf, vooral het reclamebordje is vet gedaan vind ik. ben benieuwd naar het vervolg en totaal!

mvg,

Vincent

bedankt voor jullie reacties!

Erik,ik heb de tamiya verdunner met gele dop destijds in Duitsland gekocht,hier in Nederland mag het niet verkocht worden!
Jw,inderdaad Reality in Scale 🙂 Adolf Hitler strassen zit er helaas niet bij,weet iemand waar ik deze kan verkrijgen? LSAH schouderstukken heb ik nog niet gevonden,kan ze natuurlijk nog bij Archer rechtstreeks bestellen maar daar ben ik tot nu toe nog te lui voor geweest om dit te doen 🙄
Vincent,het reclamebordje is hetzelfde als te zien is op de originele foto.Het was maar even googelen voor dat ik hem gevonden had!

Groet,

Roger

Gevonden! 🙂

Had nog een oud Verlindensetje liggen waar het op stond!

Dank voor je idee JW.Nu alleen nog even kijken of /hoe ik dit in de titel van het dio terug kan laten komen,suggesties zijn van harte welkom!

Groet,

Roger

Hoi Roger,
Je schreef
Erik,ik heb de tamiya verdunner met gele dop destijds in Duitsland gekocht,hier in Nederland mag het niet verkocht worden!
Laat ik nu net daar wonen 8) , en schijnbaar is het hier (Dld) ook niet (meer) verkrijbaar, iig niet online.... ebayen dan maar. kijken wat de Zoll zegt.... 😈

Een titel misschien; die unergründlichen Wege des Führers. (de ondoorgrondelijke wegen van de Führer) Mbt het wieso, weshalb warum en/of het jarenlange leed van de hr AH en de weg waar ze nu op rijden... Just a thought 🤣

Gr Erik

ErikGideonse zei:
Hoi Roger,
Je schreef
Laat ik nu net daar wonen 8) , en schijnbaar is het hier (Dld) ook niet (meer) verkrijbaar, iig niet online.... ebayen dan maar. kijken wat de Zoll zegt.... 😈

Een titel misschien; die unergründlichen Wege des Führers. (de ondoorgrondelijke wegen van de Führer) Mbt het wieso, weshalb warum en/of het jarenlange leed van de hr AH en de weg waar ze nu op rijden... Just a thought 🤣

Gr Erik

Je zou deze ook kunnen gebruiken en bijkomend voordeel stinkt ook als de hel 😉

http://www.modellbau-koenig.de/Farben/Gunze_Sangyo/T-108_Mr_Color_Leveling_Thinner_400_400_ml__i473_38832_0.htm

Verdun ik mijn Tamiya mee en werkt super en super strak.

Gr.JW

Zeer geslaagd Roger ! ben jij zelf er eigenlijk net zo vol van als wij toeschouwers ?

Over die Tamiya-gele-dop-verdunner : op afgelopen SMC was het tóch te koop 8) (en ook snel uitverkocht...)

veel plezier met het vervolg
thumbsup_zpsq1yrw5jr.gif

groet 😉
Peter

Peter,
Bedankt voor je leuke reactie! 😉 Moet toegeven dat ik met veel plezier aan dit diorama werk.

Eric,
de titel is geen slecht idee,misschien ga ik het wel gebruiken! 😉

De aanbouw staat inmiddels ook in de verf,er moeten nog wel wat details zoals goot,regenpijp etc aangebracht worden.

Kreeg nog een mailtje van een duitse collegamodelbouwer die hier op het Forum mijn foto's had gezien de opmerking dat A.Hitlerstrasse niet bestaat, het moet Adolf Hitlerstrasse zijn!....eens kijken hoe ik dit kan veranderen! 🙄

Groet,

Roger

Hoi Roger,

Ziet er weer goed uit! Stukje bij beetje word het nog's wat! 🤣
Die rooie dakpannen, zijn die van juweela of een ander merk?
Mocht je het juiste straatnaambordje (VP, Add on Parts(?) of PlusModel misschien) niet vinden zou je nog ff kunnen photoshoppen 😉 . Zo gepiept eigenlijk, kan het zo doen 8) ... (bij 'bedarf' mail ff!...)

Mvg
Erik

Ik val in herhaling maar ik vind het een prachtig diorama worden en kijk al uit naar het eindresultaat. 😛 8)

Het huis is met de airbrush gedaan ?? (donkere ondergrond en lichter opspuiten ?) Erg mooi man ! 8)

Eric,bedankt voor het aanbod,naambordje is inmiddels gemaakt maar misschien kan ik je hulp later nog wel gebruiken! 😉

Rode pannen zijn van Juweela.

Mathieu,heb inderdaad het huisje eerst met nato zwart gespoten en daarna de lichtere kleuren:

De witte afbladdering heb ik met de hand geschilderd

Groet,

Roger

Echt schitterend, ik haal dat niveau bij lange na niet!
Wat betreft die Tamiya lacquer thinner bestel ik gewoon bij Luckymodel en met 2 flessen 250ml. tegelijk nooit een probleem geweest met douane of zoiets.

GR, Martin

Heb het huisje en aanbouw inmiddels voorzien van wat extra details en het grondwet geschilderd:

Nu moet alleen wat kleine details aanbrengen en de 251 op zijn plaats vastzetten! O ja en het naamplaatje nog maken! 🙂

Groet,

Roger

Ja, ik had het al gezegd, meeter werk, zo veel detail. Echt een top stuk.

Leuk detail ook die rode stenen op de grond, die verandering t.o.v. de rest.
Super hoor, mag je weer trots op zijn.

Groeten, Peter.

Hoi roger,

dat ziet er schitterend uit! Ik vraag me af waar je de klimop vandaan hebt en hoe je het mos langs de rand van het huis hebt gemaakt?

Grtz,

Rob.

Thanks mannen! 😉
Rob,het groen is uit zo'n zakje wat voor treinwerk gebruikt wordt,heb het al heel lang maar weet helaas het merk niet meer,het is in verschillende kleuren groen leverbaar
De klimop is een art.van Aber pe.

Groet,

Roger

Ziet er echt mooi uit Roger en mooi dat het nu gelukt is met de straatnaam.

Gr.JW

Wohow Roger,
Dat straatje doet me eraan denken alsof ik hier door de 'Altstadt' loop! Sehr schon mein freund! 😀
Ook heel mooi dat kleine bordje; Eingang um die Ecke! Subtiel 😀

Waar zijn de gordijntjes van, magicsculpt of zo...?

Het voelt bijna alsof je kritiek geeft op God zelf, vergeef me,

ik vind dat je wel heel erg brede voegen hebt bij de kinderkoppen, zelfs al zouden ze net ingewassen zijn.
Ook bij de rode klinkers is het of als de hele straat net gelegd is, dit terwijl er her en der al onkruid groeit zoals net naast de put?
Ik vraag me ook af of ze toen al net als nu met geel zand/metselzand de voegen in wasten?

Volgende vraag is wat die 3 latjes daar doen? Waar komen ze vandaan, waar dienen ze voor?

Zoals gezegd, vragen,

Rico

Wat ik er van vind ... ik vind het wederom een mooi stukje werk, vooral de creativiteit en zelfbouw vind ik interessant om te volgen en hoe je van iets simpels als bluefoam zoiets maakt, petje af Roger. Natuurlijk is er altijd iets te vinden als je wilt zoeken, maar waarom zou je dat doen 😉

Roger kreeg uit een heel betrouwbare bron door dat je setting de situatie heel goed weergeeft van 71 jaar terug in Oostenrijk. Laten we zeggen die daar zelf hun voetstappen hebben achtergelaten 😉

Gr.JW

Eric,de gordijnen zijn geprint papier op leadfoil.
JW,thanks! 🙂
Rico,als je op de originele foto kijkt dan zie je dat er (lichtgekleurd)zand op de weg ligt dit heb ik ook getracht zo te maken! Als je links bij de voordeur van het huis kijkt dan zie je de stenen bijna niet.Het is dus eigenlijk meer los zand wat tussen de stenen te zien is.Over de rode sten zal ik nog wat meer alg doen!
De planken tegen de muur zijn van het timmerbedrijfje wat daar gevestigd is en zoals Eric al vermeld had,"Eingang um die ecke" 😉
Johana,thanks!

Groet,

Roger

Weer zo'n gezellig tafereeltje.

Het lijkt wel een kleine trend te worden om diorama's te bouwen waar ik wel zou willen zijn. 🤣 Leuk om te zien dat je nu eens niet bezig bent met sneeuw en modder Roger. Blijft het thuis ook een beetje netjes. 😳

Voor de rest heb ik niets te zeuren. 😉

Ga je goed verder

Marcel 😀

Hoi Roger,

Great!! ( 🤣 )
Heel mooi eindresultaat! Ik hou wel van die compacte scenes volgepakt met details.
Ik zou 'm ook zo laten i.t.t. wat er elders gezegd/geschreven wordt m.b.t. het stof, aldaniet op de wielen...!

Het e.e.a. is al besproken, gevraagd en beantwoord over dit meesterwerk dus heb ik niks meer om te vragen... Alleen kijken dus... 😱

Hopelijk eens een keer in 'real life' te kunnen zien (Twenot anniversary of smc 2016 misschien?)

Gtz
Erik

Ontzettend gaaf Roger !! 😱

1 opmerking : naar mijn smaak hadden er nog twee lopende figuren bij gemogen.
Dan vraag ik het ook maar : waarom gekozen voor die ene ?

groet 😀

Hi Roger,

Zag hem gisteren op ML al voorbijflitsen, ontzettend gaaf! Compact diorama die het verhaal perfect verteld. Ik vind vooral het hoekje met Gasser pils erg mooi gedaan: veel detail en het oogt echt realistisch! Ook de figuren zijn van zeldzame klasse qua pose en afwerking. Misschien inderdaad aan de andere zijde van de 251 nog 2 figuren toevoegen om het gevoel van terugtrekken nog verder te versterken. Wellicht uitgerust met MP44 en/of Panzerfaust om nog meer wapens uit de nadagen van de oorlog terug te laten komen. Misschien dat het dan van de andere kant ook weer te druk wordt. Verder zou ik de 251 meer bemodderen, maar dat is persoonlijke smaak. Het loopwerk oogt wat steriel tov de rest die flink op de juu heeft gehad wat perfect is gemaakt 🙂 😀

Mvg,

Vincent

Het is een prachtresultaat Roger !!! Zeer mooie details en super afwerking. 8) 8)
Een prijspakker dus !!

Als ik mag muggenziften zou een hinkende/gewonde Duitser, gesteund op kameraad, naast de 251 zetten om de situatie nog meer te dramatiseren. Niet om te papegaaien maar was mijn eigen idee toen ik het (schitterende) eindresultaat vannacht zag.

Erik,Peter,Vincent,Mathieu bedankt voor jullie reacties!

Peter, het figuurtje met de rugzak had ik als eerste voor dit diorama uitgekozen vanwege zijn rugzak.Als je op de originele foto kijkt dan zie je soortgelijk figuur.De originele foto is uit een reeks waar je ook soldaten ziet met een overjas dus ook al was het een zonnige dag in Mei deze werden gewoon gedragen!.Meerdere figuren vond ik te veel op zo'n kleine oppervlakte,het centrale punt is toch de 251 vol met figuren.
Vincent,in deze fase had men zich al ontdaan van wapens vandaar dat deze verder op het diorama niet te zien zijn!

Groet,

Roger

Hoi Roger,

Fantastisch vignetje is het geworden!
Nog een vraag mbt het aanbrengen van de voegen in het huis en de straat: heb je het aangebracht met een gipsmixje oid en hoe breng je het op kleur? En breng je het aan voor of na het schilderen van de basislaag?

Grtz,

Rob.

OK da's duidelijk Roger.
Plaats je de originele foto misschien nog bij het titelplaatje ?

Rob, eerst heb ik de straat donkergrijs gespoten daarna een papje van gips.de straat met verdunde AK zandkleur behandeld zodat de gipsvoegen een kleurtje krijgen.dan alle stenen afzonderlijk geschilderd in verschillende nuances.Dat was het! 🙂 ..Dus geen pigment gebruikt,alleen verf!

Peter,
Dat is een goeie ga de foto eerst eens verkleind uitprinten en kijken of het mooi is! Het titelplaatje zit er ook nog niet op deze is nl nog niet binnen!

Groet,

Roger

Mooi man,

Zo veel details altijd, zo leuk om te zien.
Als je daar naar op zoek gaat wordt het alleen maar leuker om naar zo'n diorama te kijken.

Heb weer een boel van je geleerd, Peter.

Hoewel ik de figuren en het voertuig erg mooi gelukt vind, moet ik zeggen dat ik écht onder de indruk ben van het diorama op zich. De huizen de straat het groen, perfect. Ik doe zelf ook regelmatig iets met styrofoam maar dit is toch wel een paar nivau'tjes hoger. 😀
Complimenten hiervoor.

Groeten Patrick

Hoi Roger,

Mooi afgewerkt, echt mooi, en al bijna vrede. Voor dit dio ben ik weer even terug op weer eens op Twenot kijken. Vredig ziet het eruit, dus dat is mooi. Was er verder helemaal geen spanning dat ze de Ami's zouden halen, of heb je ook iets willen laten zien dat ze dat niet zoveel meer kan schelen? Voor de focus op de halftrack en dat "last ride gevoel", zou je nog een lege jerrycan langs de weg kunnen gooien waar die achterste gast naar kijkt, maar dan moet je wel weer z'n koppetje loshalen, dat is misschien lastig. Of anders aan de andere kant van de weg natuurlijk.

Vriendelijke groeten,

Anne

Hoi anne,

Ik beschouw dit dio als afgerond dus ik laat het maar zo als het nu is.De positie van de figuren heb ik afgeleid van de originele foto(zie pagina 1)

Groet,

Roger

Terug
Bovenaan