The end....of FOC 11

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Plakkers, FOC 11 is geeindigd.

Ondanks een 40 tal deelnemers/aanmeldingen zijn er toch maar 6 man die de eindstreep hebben gehaald. Wat mij betreft voor jullie alvast proficiat! :D

Morgen stuur ik Jan Bas en Mike een mailtje dat ze kunnen beginnen met jureren. Ze hebben hier dan 4 weken de tijd voor(dan ben ik weer terug van vakantie :cool: ) Maar wellicht redden ze 6 inzendingen in een week? :nouja:

De punten waarop de jury aan de slag gaan zijn in deze topic vermeld: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=62&t=22347

Inmiddels was ik ook al begonnen de overige topics te verplaastsen. De topics waar geen update in is gedaan zal ik verwijderen daar deze geen waarde toevoegen aan het FOC archief tenzij de persoon die de topic heeft geopend hierom heeft gevraagd.

Iedereen alvast bedankt voor het meedoen. Ondanks de weinige inzendingen die het hebben gehaald vond ik het zelf toch een leuke FOC waarbij de diversiteit van de modellen fantastisch was.

Groeten,

Richard

Jij ook bedankt Richard, gezien de korte tijd die je had is het allemaal heel goed gegaan, het enige wat ik persoonlijk jammer vindt is dat zo weinigen de eindstreep hebben gehaald, (kan jij niks aan doen natuurlijk) het is wel zo dat er veel 'bijna' klaar waren, misschien na de vakantie 's nadenken over een langere looptijd.

Groeten Rick

Richard,

bedankt voor je inzet!
Ik denk dat een langere looptijd van de FOC niet zal leiden tot meer inzendingen.
Heeft vooral te maken met zelf kunnen inschatten wat je in een bepaalde tijd kunt en wilt doen en kennelijk is dit niet velen gegeven.
Jammer van de vele uitvallers. :huh:

Och, ook al heb ik de eindstreep niet gehaald, heb ik hier geen spijt van. Ik ben begonnen aan een projectje waar ik veel plezier in heb en die ik ook zeker ga afmaken. Heb een tijdje een tankbouwdip gehad en deze foc heeft me er aardig uitgesleept.
Daarnaast heb ik een hoop leuke modellen voorbij zien komen, dus wat mij betreft it's all good!

Ook al heeft het meerendeel van de modellen de eindstreep niet gehaald, denk ik dat deze foc zijn doel wel heeft behaald. In mijn beleving gaat het met de foc juist om het volgen van projecten en leren van deze projecten. Voor een ander gaat het misschien meer om het wedstrijdelement en in dat geval is het inderdaad misschien geen groot succes geweest, maar ik vond hem leuk! En dat ie voor mij een staartje krijgt is alleen maar goed.

Interesses
Momenteel tanks met een directe koppeling naar de onderwerpen waar ik over lees.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
T-34 Kursk
T-34/85 Opstand 17/06/53 DDR
Sherman M4A3 Ardennen '44
Sherman "Easy Eight" Korea '51
Jammer dat ik er niets van gebakken heb, maar 't wil gewoon niet... :huh:
Ik heb de foc ook helemaal niet meer gevolgd, moet ik bekennen... :oeps:

Ik ga mijn idee/vignette toch proberen af te maken, dus het eindresultaat zal ooit toch op dit forum te zien zijn!

Rutger Warrink zei:
ik bekijk het van de positieve kant: als ik niet had meegedaan was ik niet eens aan mijn figuur begonnen :rofl:

En zo weet Rutger in één zin te zeggen waar ik twee alineas voor nodig had... Vandaar dat ik geen tijd overhield om aan de foc te werken! :rofl:

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
John van Pelt zei:
Ik denk dat een langere looptijd van de FOC niet zal leiden tot meer inzendingen.
Heeft vooral te maken met zelf kunnen inschatten wat je in een bepaalde tijd kunt en wilt doen en kennelijk is dit niet velen gegeven.
Een langere looptijd zal denk ik vooral leiden tot meer afronding van projecten.
In drie maanden had ik het best kunnen redden. Maar niet met alle andere zaken die ook tijd kosten: werk, sport, vriendin, WK, enz.

Een looptijd van een half jaar is niets eens heel verkeerd. Maar goed, hulde aan Richard die zo snel een nieuwe FOC heeft opgezet.
Het project zal ooit wel afgerond worden, maar nog niet in de komende tijd.

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Heren dank jullie :)

Tja, en wat Rutger zegt geld ook voor mij. En ook die zal ooit eens afgemaakt worden. Misschien doe ik er wel weer een verflaagje overheen en geef ik hem aan Bas voor het verdere vertier :cool:

Groerten,

Richard

Jan-Cees Grinwis

Lid van de TWENOT
Ik had een beetje hoop op verlenging ........

en de DD tank ga ik zeker af maken .
het is inderdaad jammer dat er zo weinigen het gehaald hebben om op tijd klaar te zijn
hulde voor die jongens!!
toch was deze Foc voor mij weer een mooie leergang (dat is voor mij de beste beloning van het meedoen )

en dat de volgende FOC een langere looptijd mag hebben, anders blijven alleen de rud bouwers over op den duur :duivel: ;)
toch zeker een looptijd van een half jaar is mijn favoriet

maar mijn gedachten gaan dwalen.......

......over een scratch Foc van een jaar ............eventueel naast de gewone Foc...........

...plop!

weer terug op aarde :rofl:

Richard Bedankt voor het begeleiden van deze FOC

Groeten Jan-Cees

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
De discussie over de looptijd is al vaker gevoerd. Ik denk dat een langere duur van de FOC niet per definitie betekent dat er meer mensen hun model af zullen hebben, aangezien een deadline in de verre toekomst vaak niet genoeg motiverend is om door te gaan met je model. Op het laatste moment de deadline een maand verschuiven werkt dan beter, denk ik...echter dan heb je weer het probleem dat sommige mensen hun model net hebben "afgeraffeld" om de deadline te halen om dan vervolgend een maand overhouden. Moeilijk discussie denk ik.....dus lekker zo laten (?)

En om nog eens een oude dooddoener uit de kast te halen....de FOC is vooral bedoeld om kennis en technieken uit te wisselen en dus vind ik het niet zo'n ramp dat er slechts enkele mensen hun model afhebben op de deadline...De toegevoegde waarde van de FOC zit vooral in al die niet afgeronde modellen waarbij mensen hun trucs, materialen, maar ook mislukte technieken hebben laten zien.....daar kunnen we wat van leren.
Als alleen gekeken wordt naar het eindresultaat, dan is de FOC net zoiets geworden als iedere andere wedstrijd.

Alex
en dat de volgende FOC een langere looptijd mag hebben, anders blijven alleen de rud bouwers over op den duur

haha.. :rofl:

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Voor mij was de looptijd het probleem nog niet zo. Dat wat ertussen viel des te meer. Een volgende zal ik denk ik wel redden zeker als we in de komende 3 maanden gaan starten, maargoed dat zie ik tzt wel weer. Voor nu, bedankt Richard voor het organiseren.

Groeten Erik

Jurylden bedankt, het was een eer mijn model door jullie te laten beoordelen.
Erg frappant dat als je een model aflevert je alles goed gelukt vindt en na een paar maanden rust en afstand nemen van je model en met dit commentaar heb je meteen nieuwe inzichten.
Leerzaam!

groeten John.

Bovenaan