The DI 1/8 buste in acryl geschilderd

A

Anonymous

Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik een buste geschilderd hebt met alleen maar acryl inplaats van olieverf wat ik normaal gebruik voor mijn figuren.

En eerlijk gezegd bevalt het eigelijk wel, niet zo zeer omdat als je dat wilt er sneller mee kan werken, er zitten nu nog wel enkelen schoonheidsfoutjes in deze buste maar die zijn er voor de volgende figuur/buste om gecorrigeerd te te worden.

Ronald

di1.jpg

di2.jpg

di3.jpg

Eh Ronne
Zo in de acryl is niet slecht, ik weet hoe moeilijk het is als je altijd olieverf gewend bent en je moet opeens een heel andere techniek toepassen.

alleen mis ik het leven nog een beetje, wat je bij andere figuren wel had. HEt licht in de ogen bijv. Verder zou ik iets meer shadowen op het overhemd, de naden iets aanzetten met een donkergrijze kleur, de chevronpunt op de mouw nog doen, de badge op de borst vind ik persoonlijk wat afbreuk doen, je kan veel rechter werken, toch?
Het gezicht is goed uit de verf gekomen, misschien de wenkbrauwen ietsies terugtonen, maar das persoonlijk

Hoe gaat het nu met je duiker, ik begreep dat je onderdelen kwijt was
BertUS

Bert Takken zei:
Eh Ronne
Zo in de acryl is niet slecht, ik weet hoe moeilijk het is als je altijd olieverf gewend bent en je moet opeens een heel andere techniek toepassen.

alleen mis ik het leven nog een beetje, wat je bij andere figuren wel had. HEt licht in de ogen bijv. Verder zou ik iets meer shadowen op het overhemd, de naden iets aanzetten met een donkergrijze kleur, de chevronpunt op de mouw nog doen, de badge op de borst vind ik persoonlijk wat afbreuk doen, je kan veel rechter werken, toch?
Het gezicht is goed uit de verf gekomen, misschien de wenkbrauwen ietsies terugtonen, maar das persoonlijk

Hoe gaat het nu met je duiker, ik begreep dat je onderdelen kwijt was
BertUS

Hi BertUS,

Het kicht in de ogen, inderdaad nu je het zegt en ik kijk nog eens naar Hulka dan zie ik dat hi nog een likje glans mag hebben voor het effect 😳

Wat zijn overhemd betreft in real ziet het er wel iets beter uit, maar ik hebhet inderdaad iets subtiel gehouden omdat jij weet dat ik niet zo op die harde schaduwen ben (persoonlijke smaak) en wat dat wasbord betreft, tja dat moet inderdaad iets strakkers worden gemaakt.

En die duiker... twee weken geleden is zijn hoofd afgeleverd, die was ik dus kwijt en nog steeds geen idee waarhij is gebleven 😱 maar ik kan gelukkig weer verder met dat figuur

Ronald

Terug
Bovenaan