yo de mannen,
Na het artikel van Marcel nog eens goed gelezen te hebben (zeer informatief en volgens mij een must voor iedereen die foto's van modellen wil trekken; nog eens bedankt Marcel 😉 ) heb ik eens geprobeerd de theorie in praktijk om te zetten. Dit is wat ik gedaan heb:
op landschap stand
met macro maar geen zoom
op de hoogste resolutie (2608X1952)
daarna geladen in photoshop en het deel uitgesneden dat ik nodig had
gesaved.
Als er nog iets is dat ik beter anders doe, dan hoor ik het graag.
Nog 1 vraagje: de magazines vragen meestal foto's van 300 dpi. Ik zet hem dan in PS van 72 naar 300 dpi en breng hem dan terug op de juiste grote. Waarom is dit, en wat is het voordeel hiervan? Zou ik dit ook beter doen voor op het net, of worden de foto's dan te groot?
Hier zijn de foto's. Alle opmerkingen zijn van harte welkom.
Alvast bedankt en nog vele groetjes,
Gino.
Na het artikel van Marcel nog eens goed gelezen te hebben (zeer informatief en volgens mij een must voor iedereen die foto's van modellen wil trekken; nog eens bedankt Marcel 😉 ) heb ik eens geprobeerd de theorie in praktijk om te zetten. Dit is wat ik gedaan heb:
op landschap stand
met macro maar geen zoom
op de hoogste resolutie (2608X1952)
daarna geladen in photoshop en het deel uitgesneden dat ik nodig had
gesaved.
Als er nog iets is dat ik beter anders doe, dan hoor ik het graag.
Nog 1 vraagje: de magazines vragen meestal foto's van 300 dpi. Ik zet hem dan in PS van 72 naar 300 dpi en breng hem dan terug op de juiste grote. Waarom is dit, en wat is het voordeel hiervan? Zou ik dit ook beter doen voor op het net, of worden de foto's dan te groot?
Hier zijn de foto's. Alle opmerkingen zijn van harte welkom.
Alvast bedankt en nog vele groetjes,
Gino.