"Tea Time" British tank crew WWII [young miniatures]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal,

weer een nieuw project van mijn kant.
Weer een young minitures buste, en " limited" edition dit keer van een Britse tanker.

Voor deze bust ben ik weer helemaal over op Vallejo acryl ipv Life color.

IMG_5224.jpeg

Ik begin na een basis met het schetsen van de schaduw en highlights en eventueel andere kleuren.
JT7A6701.jpeg
Vervolgens wordt alles ingeblend
JT7A6741.jpeg

Daarna verdere details geschilderd zoals de ogen, beret en de bril

JT7A6755.jpeg
JT7A6756.jpeg
JT7A6754.jpeg

De volgende kleuren heb ik gebruik:
Voor de basis de brown sand.
Schaduwen zijn aangebracht door Burn Cad.Red, Burn umber en een beetje violet red toe te voegen. naar ratio.
Highlights zijn met basic skin tone aangebracht.

De haren zijn een combinatie van burn umber met flat earth en wat tighlihgts met fles en ocker yellow

De baret is als basis zwart, voor de highlights basic skin tone met een beetje english uniform erbij.
De metalen onderdelen zijn gewoon met zilver en steel geschilderd.

Voor de glazen heb ik tamiya Smoke en Clear Yellow gebruikt.

volgende stap het uniform

Martin
 
Wat een mooie uitleg (met de stappen in duidelijke foto's). Je laat het effect van blenden goed zien.

Op de 'eind'foto's vind ik de huidskleur langs de haarlijn nogal groengeel ogen. De schaduw onder de onderlip loopt relatief donker/breed door naar buiten, maar dan kan aan de vorm van het gezicht liggen. Ik zie dat dit op het voorbeeld op het doosje ook zo is. Misschien iets meer rood/roze erin?

En eerlijk gezegd vind ik wat je hier laat zien mooier dan op het voorbeeld plaatje. Bijzonder de stofbril en de baret vind ik goed gelukt.
1609324515326.png

Groeten, Jan
 
Bedankt voor je oplettende blik jan. Ik heb het groen geel iets aangepast maar in het echt valt het minder op.
zijn kin is zo gesculpt dat hier een diepe schaduw komt. Ik zal kijken of ik hem een tintje lichter kan maken of het daardoor beter in balans komt. Ik heb er namelijk ook mee zitten stieuen

ondertussen is de jas in de basis

EA99103F-7077-46F8-A34B-216521FB13A9.jpeg
45621DF9-A48E-4E91-98DA-8EE7B498A8C9.jpeg
 
Hoi Martin,

De stof oogt al mooi mat. Eerlijk gezegd oogt de kleur op de foto's geler/meer oker dan ik op mijn netvlies heb. Ik heb helaas geen goede referenties, maar op foto's van de winter pixie suit zie je meestal een meer beige kleur. Mogelijk meer lichtgrijs toevoegen?
pixie suit 1. Deze foto's zijn buiten gemaakt.

Ik heb het groen geel iets aangepast maar in het echt valt het minder op.
zijn kin is zo gesculpt dat hier een diepe schaduw komt. Ik zal kijken of ik hem een tintje lichter kan maken of het daardoor beter in balans komt. Ik heb er namelijk ook mee zitten stieuen
Ik kijk niet naar je model, maar naar foto's, dat kan het beeld/de kleur vertekenen. En als de sculpt zo is, moet je het misschien ook zo laten.
 
@Jan, kleur komt goed met schaduw en highlights

ADFA5A86-AF44-460E-B820-FFD83629295C.jpeg
Bij de nek is het redelijk af. De grove lijnen van de highlights en schaduw zijn in geschetst.
Volgende stap is de fijne schaduw En highlights in tekenen en blenden.
 
Hoi Martin, Je had een goede kleur voor de basis, hij krijgt nu de goede uitstraling. Knap stuk +vak)werk. Vooral op de rugzijde vind ik hem echt mooi (inclusief de baret!). Strak werk, je hebt het in de vingers.

Groeten, Jan
 
En hij is mooi om naar te kijken. Weer knap gedaan. Als ik Young Miniatures was, zou ik een nieuwe foto op het doosje maken.
Groeten, Jan
 
Bedankt allemaal, nu nog een naamplaatje er bij.

Ik ben van de thee afgestapt en het is "Morning Coffee" geworden
Past iets beter bij zijn vrolijke persoonlijkheid :)

klein-6.jpg
 
Echt erg mooi geworden!
Hoe doe jij het blenden? Zeer verdund, verschillende kleuren, een retarder er in, ...?
Hoi Eric,
Voor het blenden heb ik nog geen duidelijke werkwijze.
Ik werk met een wetpallet waarop ik de kleuren apart houd. De tussen tinten meng ik tussen de kleuren. Omdat de verf op een wet pallet langer te gebruiken zijn kan je makkelijk vanuit je tussen tinten meer of minder van de ene of andere kleur toevoegen.

verder maak ik soms gebruik van kleine stipjes die ik tot slot met zeer verdunde verf “zachter” maak.

voor huidskleur kan je ook met kleuren experimenteren: bij de schaduw burn cad red (dark shadow) kan je oker geel toevoegen om het als huidskleur op te lichten. Dit ipv de kleur die je als basis gebruikt. (In dit laatste geval zal je kleur verzadiging afnemen en zal je kleur grauw worden).
Tot slot veel oefenen


Een Brit die koffie drinkt? Blasphemy!
daarom zijn gezichtsuitdrukking, bij gebrek aan beter :)

@ Rob en Erik; bedankt

groet Martin
 
Terug
Bovenaan