Tauchpanzer III (deel 2)

EricReist

Lid van de TWENOT
Met stukjes en beetjes verder gewerkt aan de Tauchpanzer III: primer, pre-shade, panzergrey (beetje lichter op grotere vlakken), wash, drybrush, pastelkrijt en wat minimale krasjes. De ondergrond is -dankzij advies van Rob Plas- opnieuw voorzien van een bruine grondlaag, waarna kattenbakkorrels en acryl gel (moet nog uitharden) de waterkant gaan vormen.

Advies ende kritiek welkom!

tauchpanzer3g.jpg

tauchpanzer3h.jpg

tauchpanzer3i.jpg

tauchpanzer3j.jpg

Eric

Ziet er al deftig uit Eric 😉

Zo en nu de kritiek 🙂

Voorzijde die twee sleepogen daar zie je nog een keurig naadje lopen.
Op een van de kleine lampjes die bij de balk zit, daar zit bruine verf op.
Dat balkenkruis op die houten balk hoort dat zo?
De tracks zijn te roestig
Op de spatborden zie je overal roes of stof? maar op het gedeelte waar de gereedschapskist staat is nog netjes schoon.
Er loop nog een gietnaad over de balk.

Maar ik neem aan dat tauchi nog niet helemaal klaar is zodat je nog wat kan aanpassen, de beruchte puntjes op de I zetten 😉

Ronald

Heej Eric,

Ik weet niet hoe ie het doet, maar Ronald moet er oog voor hebben...mij vallen de dingen die hij noemt niet zo op. wel vind ik sommige bruine vlekken wat opvallend. En de tracks kleuren niet zo lekker met de ondergrond, die zou ik meer in elkaar over laten lopen qua kleur. Dus meer bruin op het grasveldje in dit geval. Voor de rest ziet het er toch al wel goeist uit, mooi waterrandje b.v.

Succes met de verdere afbouw

gr. Jochem

dank...

Ronald Kok zei:
Voorzijde die twee sleepogen daar zie je nog een keurig naadje lopen.
Op een van de kleine lampjes die bij de balk zit, daar zit bruine verf op.
Dat balkenkruis op die houten balk hoort dat zo?
De tracks zijn te roestig
Op de spatborden zie je overal roes of stof? maar op het gedeelte waar de gereedschapskist staat is nog netjes schoon.
Er loop nog een gietnaad over de balk.

Het Oog van de Meester...
- De naadjes van de sleepogen: klopt, niet bij nagedacht dat het 1 geheel moest zijn, wordt hersteld
- kleine lampje heeft inderdaad wat bruin pastel opgedaan, zal verdwijnen
- balkenkruis op balk: ik heb een foto van een tauchpanzer IV met aldaar het kruis
(al is er geen grijze achtergrond, beetje van een winter Tiger I gejat)
- tracks te roestig: moest stof, zand, modder voorstellen, verkeerde kleur, overdreven?
- ik zal de hoeveelheid stof/zand egaler verspreiden
- gietnaad balk: wordt verwijderd

Maar...
- hoe krijg ik de balk houteriger? Het is geverfd (meerdere kleuren), matte verf, wash, pastels...
- is de hoeveelheid stof/zand/... op het onderstel overdreven?

Ik zal het voertuig ook meer verzinken in het ondergrondje, en minder contrastrijk maken.

Dank voor de tips ende commentaar!

Eric

Eric, persoonlijk ben ik er niet helemaal wild van tot nu toe...

mijn eerlijkheid gebied mij dit te zeggen maar het is nog niet af dus wacht ik liever tot het eindresultaat 😕

die balk, persoonlijk zou ik wat meer acdenten proberen te leggen in het hout, krassen, plooien, ...gewoon even aan het werk gaan met je mesje...lichter kleur verven, washen, verder weatheren...ik weet niet met welke verf je allemaal werkt dus ik kan moeilijk nummers ofzo geven 😕:

dus nog even wachten, ben wel benieuwd naar het water...

cheers
Dominique

Terug
Bovenaan