Tasca M4A3 76W

Hier een paar snel genomen plaatjes van Tasca's laatste M4A3 76W, op een paar kleinigheden na RUDD gebouwd. Beter dan deze worden ze niet (al dacht ik dat 16 jaar geleden van Tamiya's toen nieuwe King Tigers ook). Zeker in vergelijking met Dragon's M4A3-en, bouwtie heel makkelijk weg, zonder dat er echt veel aanpassingen nodig zijn. Dus kopen dat ding zou ik zeggen 😀 , al helpt de matige kwalitiet van de fotootjes 😢 niet bij deze schaamteloze aanprijzing.

DSCN3098.jpg

DSCN3099.jpg

DSCN3100.jpg

DSCN3097.jpg

DSCN3096.jpg

Groetjes
DIRK

Hi Dirkjan, ziet er goed uit! Ik deel je mening mbt Dragon: wel goede kwaliteit maar overengineered om maar eens een mooie Nederlandse term te gebruiken.

Hoi Guy,

De pasvorm van deze kit is zeer goed en de loop helften passen ook goed op elkaar waardoor met een beetje 'old-school' vullen en schuren van de naad, je een redelijk ronde loop kunt krijgen, daar komt bij dat de thread protector die aan het uiteinde van de loop zit een afzonderlijk deel is, dat geheel rond van het spruetje komt. Plan is om nog wat extra detail toe te voegen met wat evergreen, Dragon DS T48 tracks met extended end connectors en nog wat stowage.

Groetjes
DIRK

Hoi Martin,

Gaten zijn uitgeboord in de wielstellen en afwatering hebben ook gaatjes, maar niet helemaal doorgeboord. Het mooie van deze Tasca kit is, is dat de lassen onderbroken zijn daar waar de afwateringsgaten moeten komen. En inderdaad de kit is niet zo moeilijk, maar dat maakt hem juist extra leuk, eindelijk eens een Sherman die lekker vlot doorbouwt 😉 , moet me nog wel een beetje uitleven op de stowage.

Groetjes
DIRK

Terug
Bovenaan