Tarawa Sherman M4A2 “Killer”

Tini Hendriks

Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
Nu bezig met
PLASTIC
Een overduidelijk en bekend plaatje.
Met de Finemolds Imperial Japanese Army Type 94 (alleen de titel is al langer dan het voertuig) en Modelkasten tracks voor een habbekrats
kon de M4A2 “Tarawa” Sherman van Dragon niet achterblijven.
Van een Japans koopje wordt nu een serieus bouwsel. Ik ga de Sherman RRUDD bouwen (Redelijk RUDD)
De doos is dan ook al zeer compleet (Carson), met pe fenders, een alu loopje, geprinte lampbeugels en losse T54 tracks.
Ergens heb ik ook nog een setje deep wading liggen van Eduard. Mijn eerste Sherman sinds 1999.
Ik heb er zin aan in.

IMG_6332.jpeg

IMG_6333.jpeg

IMG_4859.jpeg

IMG_5237.jpeg

De Sherman ligt hier op de plank, maar die Type 94 moet ik nog eens scoren ergens.
Niet dat ik ze zal combineren, zoals op de foto, maar ik volg dit projekt!

Ik ben er ook nog niet uit hoe ik dat ga oplossen, ik wil eigenlijk alleen het onderste stuk op het motordek laten zitten, maar aan de andere kant is het ook best mogelijk om een marine m4a2 zonder deep wading te bouwen die later is geland, waarbij ik misschien de nadruk meer op houtwerk aan de zijkanten kan leggen. Foto's genoeg in ieder geval

Tini, die hul is niet goed, de uitstulpingen van de voorste bemannings is te dun. Het pantser waar de voorste periscopen in horen is een milimeter te dun. Je kan dit met plasticard verhelpen. Leg ik je donderdag wel uit.
De romp op de eerdere foto is de versie die door Dragon al jaren geleden is aangepast. Vergelijk het met onderstaande foto van de originele romp, dan zie je dat deze inderdaad veel te dun waren in het stuk pantser voor de sleuven van de periscopen.

Screenshot_20240725-124856~2.png

Ik had nog deze deep wading van mijn M7 Priest liggen, deze zijn voor Dragon.
Ik ga eerst eens proberen of deze passen of passend zijn te maken

IMG_6361.jpeg

Misschien zijn die wel passend te maken, maar ze zijn wel voor een ander voertuig met andere in- en uitlaten dan de M4A2. In plaats van aan dat messing te gaan snijden zou je denk ik beter af zijn door de USMC-stijl uit plastic plaat te maken.

Panzerart én Lanmo (PNZRE35-740) hebben ook de “gewone” deepwading kits voor M4A2

IMG_6365.jpeg

IMG_6366.jpeg

Misschien zijn die wel passend te maken, maar ze zijn wel voor een ander voertuig met andere in- en uitlaten dan de M4A2. In plaats van aan dat messing te gaan snijden zou je denk ik beter af zijn door de USMC-stijl uit plastic plaat te maken.
of de Italeri-kit scoren.
produktbild-7001-1591356430-bild-1000.jpg

Nog makkelijker, inderdaad 🙂 Die was ik even vergeten, maar voor de prijs denk ik dat je net zo goed die kunt halen als een resin set o.i.d.

Of deze scoren
n. 2024- Academy- 13203.jpg

samen met deze (plankjes kan je beter zelf maken denk ik)!

item_4040672835030.jpg

Terug
Bovenaan