tank in de wash gezet

Hallo allemaal

Ben weer bezig geweest met mijn king tiger.
Heb hem een washje gegeven
Ik moet alleen de koepel nog helemaal doen maar dat komt later.
Dit is de eerste keer voor mij dat ik een tank een wash geef en been heel benieuwd wat jullie er van vinden.
Al het commentaar is welkom en heeft er misschien iemand nog tips voor het drybrushen? Moet ik bv bruin met een beetje wit mengen en dan over het bruine vlak drybrushen? of zijn er andere manieren.

DSC04750.jpg

DSC04755.jpg

DSC04756.jpg

DSC04749.jpg

DSC04748.jpg

Niels

Als ik zo de foto`s bekijk heb je de wash te dik gehouden.

Een verdunning van 90 tot 95% moet je wel doen, een beter een te dunne laag dan een die te dik is.

Voor je kleuren camo kan je inderdaad de bassiskleur lichter maken.

Of gewoon geel drybrushen (kleur van je voertuig) maar dat een kwestie van smaak.

Ronald

Washes en camo

Hoi Niels,

Camo ziet er mooi uit; wellicht wat contrast-rijk. Je zou het wat kunnen verminderen door er een verdunde laag yellow over te spuiten. Ik zit zelf in die fase te oefenen -en heb dus allesbehalve wijsheid in pacht- maar kan een voorbeeld geven met een eigen model:

na het aanbrengen van de kleuren:
modelwespe05.jpg

en na de verdunde yellow en washes:
okt02.jpg

maar dit is wat ik zelf mooi vind!

Verder zullen washes niet goed opvallen als je de foto's met flits maakt; probeer vanaf een statief zonder flits de foto te maken, met meer licht vanuit andere hoeken. En zoals Ronald al zei: liever een paar verdunde washes ipv 1 dikke lokale wash. Als je het model eerst bewerkt met white spirit alleen en daarna met dunne washes loopt het beter uit.

Grote groet,

Eric

Terug
Bovenaan