Tamiya StuG III B 1/35

Dieter Boschitsch

Lid van de TWENOT
Hallo allemaal,

Hier wat foto's van mijn StuG III B van Tamiya. Het model is uit de doos gebouwd. De tracks moeten nog wat verder geweatherd worden en er moet nog een antenne op. Ik dacht om hem te bemannen met de StuG crew van Dragon.

Ik hoor graag of jullie nog tips & tricks hebben ter verbetering.

StuGIIIB-01.jpg

StuGIIIB-02.jpg

StuGIIIB-03.jpg

Groeten,

Dieter

hallo dieter, toevallig ben ik op dit moment ook met dezelfde bezig, mijn vraag is of je ook een foto kan laten zien van het interieur.

groeten erik.

Hey Dieter

Mooi gedaan! Zeker het roest op de kettingen vind ik top. Misschien moet je enkel hun raakvlak met de grond nog eens accentueren met wat metaalkleurige verf.
Het enige wat het model nog nodig heeft is een paar figuurtjes 😉

Groeten,
Hendrik

Mooi model hè? Kijk even naar de loop van het kanon, daar lijkt nog een gietnaadje te zitten. De tracks zweven een beetje boven de terugloopwielen, misschien even vastlijmen met wat secondenlijm? Verder zou je wat meer kleurnuances kunnen toevoegen aan je verwering, het is nu een beetje monotoon 😉
Jan 🙂

Heren,

Bedankt voor jullie reacties.

@ Erik: mooie kit nietwaar? Ik wil je wel wat foto's sturen van mijn interieur, maar ik moet bekennen dat ik er niets mee gedaan heb, dus dat is een beetje een droevig geheel ben ik bang.

@ Hendrik: De tracks hebben inderdaad nog wat aandacht nodig. Het enige wat ik nu gedaan heb is een wash met burnt sienna en wat pigmenten die van de wielen afgevallen zijn. Eigenlijk wil ik de tracks helemaal vervangen...
En die figuurtjes zijn in aanbouw. Als het schilderwerk acceptabel uitpakt, mogen ze hem bemannen.

@ Jan: bedankt voor de tips: het naadje op de loop is wat schaduwwerking van de weathering. De tracks vallen inderdaad niet mooi, daar ga ik wat aan doen. Ik zal eens denken over wat meer kleur in de weathering. Ik ben wel al tot de conclusie gekomen dat je snel teveel van het goede hebt, dus dat moet ik voorzichtig aanpakken.

Nieuws volgt.

Groeten,

Dieter

Terug
Bovenaan