Tamiya Pz 4D update #2# 17-4

Jeroen Duifhuizen

Lid van de TWENOT
tja ik dacht laat ik maar vast vooruit lopen op de bezigheden hiero. kan met niet voorstellen dat de andere topics de blitzkrieg nog voorbij gaan 8)

voor mij wordt het dus een tamiya pz 4D met modelkasten loopwielen, aber pe setje en fruil tracks.

het wordt een pz4D van de 9. pz divisie zoals ze in nederland hebben rondgereden (thnx hans 😀 )

grtz jeroen

tja zie dat bij mij nog geen update staat 😳 aangezien ik zeker niet stil zit met dit beestje moet ik daar natuurlijk wat bewijsmateriaal van laten zien:

http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=11606&postdays=0&postorder=asc&start=0

zutphen07jan06.jpg

jaaa ik weet t niet veel te zien maar t bewijst tenminste mijn activiteit 8)

@jan: ja ja weet t 😳 maar als je t detail van mijn etsset ziet naast die van bas (en dan heb ik t nog niet eens over de tank zelf!!!) zinkt de moed je aardig in de schoenen. zon wereld van verschil he....
@kanne: kom zelf ns kijken hoe t eraan toe gaat dan! 8) ik denk dat ik productiever was dan MR FOC en de heer Jeroen G 😉 🙄 naja deze laatste kon t ook niet in zn eentje af en had versterking nodig om uberhaupt wat te produceren 😈 😉

grtz jeroen 😀

je hebt gelijk bas. de pe komt er ook gewoon allemaal op. al is t maar puur als oefening om daar ook ns wat beter in te worden. maar t verschil in detail is soms niet bepaald bemoedigend!

grtz jeroen

Jeuken dat dat niet bemoedigend is. Mijn kleiner befelhspanzer is een hoop plastic die met lijm aan elkaar hangt. Je moet inderdaad je blik op oneindig zetten en lekker bouwen. Bij de FOC gaat het in principe toch om wie de mooiste afwerking heeft en het is bedoeld om de blik van de bouwer te verruimen. Gewoon moed houden en af en toe 'ns de camera jatten dan ga je vanzelf wel plezier in krijgen.

Het gaat er bij de FOC vooral om dat we van elkaar leren...
Door updates van anderen kun je technieken leren, en die weer zelf toepassen, zodat je er zelf beter van wordt. Dat je uiteindelijk een mooi model neerzet is natuurlijk mooi meegenomen 😉
Jan 😀

jaaa daar zijn we weer met een update! het bouwwerk vind ik zo wel af. al die toolclamps maak ik er niet meer op aangezien de kwaliteit daarvan toch nul comma nix is.

ik zou zeggen schiet maar raak! (ps sommige lijmvlekken moet ik nog met de micro shizel ofzoiets weghalen... heb nu gelukkig betere secondenlijm en 1 spatbord aan de voorkant is alweer afgebroken😢 )

zijkantcx1.jpg

voorkantrl1.jpg

koepelel9.jpg

wat kleuren wil ik gaan werken in de richting van die van bas. alleen ga ik hem wel iets donkerder proberen te houden 🙄

ik zou zeggen laat komen alle kritiek!

grtz jeroen

goed hier is weer een updatje. pfff wat zien die foto's eruit als je zo sterk inzoomt zeg! door t licht lijkt ie weer lichter dan dat ie in t echt is.. (ask de zutphen-avond twenotters maar! 😉

bovenaanzichtrt5.jpg

koepelnummerxr5.jpg

ongelofelijk maar waar, maar dit zijn de oude decals uit deze bejaarde kit... in t begin dacht ik echt dat ik de boel geruineerd had maar alleen op deze close up zie je de randen van de decal. in real life zeer zeer moeilijk te zien!

transmissieluikenkn8.jpg

grtz jeroen

He Jeronimo,

Ziet er best goed uit. Jammer dat de foto's niet zo scherp zijn, maar je hebt pinwashes aangebracht rond dat luik zo te zien? Kleurtje valt inderdaad mee, hij is echt wel een donker Panzer Vieagh!!! 8)

Cheers, MartinD

Jo Jeroen,

Ik heb hem in Zutphen gezien, en ik vond hem zeer zeer goed! Je hebt de perfecte balans gevonden tussen verweerd grijs, en donker grijs, en dat is niet makkelijk. Zeer goed gedaan.

Mzzls

PS. In het echt lijkt hij veel beter. 😉

thnx boris, jan en martin. maar fotograferen bij daglicht is gewoon lastig. dan weer tegenlicht dan weer te weinig licht dan te fel 😕 zorg gewoon dat ie af is voor de volgende twenot meeting. zal de volgende fotos ns proberen onder mn daglicht lampen.

grtz jeroen

jeroen duifhuizen zei:
(ps sommige lijmvlekken moet ik nog met de micro shizel ofzoiets weghalen... heb nu gelukkig betere secondenlijm en 1 spatbord aan de voorkant is alweer afgebroken)

Jeroen,
Wat je kan doen is eens zien of je aan superdunne secondenlijm kunt komen. Deze zit in een rond flesje met een rode schroefdop en meestal staat er het merk "FAX" op, en is verkrijgbaar op de Belgische beurzen. Misschien is deze ook te verkrijgen hier in Nederland, maar ik zou niet weten waar. Iemand???
Deze laat zich verwerken zoals de superdunne Tamiya plasticlijm: gewoon een druppel uit het flesje nemen met een koperdraadje en tegen de naad houden. Door de capilaire werking vloeit deze tussen de naad en droogt (verdampt) meteen.
Voordeel: geen storende lijmresten.
Enige nadeel: geen tijd voor correctie zoals bij gelvorm. Maar dat is maar een klein probleempje.

Je hebt deze flesjes ook met een groene dop, maar dat is de normale viscositeit.
Kosten: ong. 5€.

Groeten,
Hugo

Dit is em, alleen van een ander merk. Mako Modellbau heeft hem zéker, en alsSturmtiger op Moveleo staat, die heeft hem ook. Of als je naar Dortmund gaat...

2352_0.jpg

Groeten,
Hugo

De foto's geven het toch niet echt goed weer. Ik heb het model op de bouwavond van dichtbij gezien en de verf zit er superstak op, zonder oneffenheden en met een perfecte blauwe waas. Zegt meneer ook nog dat hij de kleur niet echt goed vindt. Jammer dat het niet op een tristar kit zit 😉

thnx bas 😳 tja ben niet bepaald een opschepper al helemaal niet als ik jou pz4 naast die van mij zet 😀 opzich is t inderdaad best mooi gelukt. neemt niet weg dat ik cker nog wel een keer een vroege pz4 wil bouwen om meer te experimenteren met die grijstonen. ik vind juist dat je er toch wel wat leuks mee kan doen. alleen dan wel op een mooiere kit. dit is echt een leer en oefenexemplaar geworden.

grtz jeroen

Terug
Bovenaan