Tamiya Marder III: finished 07-09-08

hoi iedereen,

hier mijn laatste kit waar ik aan bezig ben, is de tamiya marder III recht uit de doos.

DSCF8061.jpg

DSCF8063.jpg

op deze moment voor 50% afgewerkt

laat maar horen!

groeten

koen

ps

de kleuren van de laatste foto zijn niet zo goed weergegeven, in het echt is het veel levendiger

Goed werk Koen! Je hebt echt een mooie basis voor de verdere weatering.

@ John: Dit is een van de fijnste kits die ik ooit gebouwd heb. Zeer goede kit (dus ook pasvorm)!

groetjes

boris bakker zei:

@ John: Dit is een van de fijnste kits die ik ooit gebouwd heb. Zeer goede kit (dus ook pasvorm)!

groetjes

Dat dacht ik al te lezen in het Modelbouw magazine van een paar edities geleden maar kennelijk zijn jullie er ook zeer tevreden over. Zeker de moeite waard dus 😉

John van Pelt zei:
boris bakker zei:

groetjes

Dat dacht ik al te lezen in het Modelbouw magazine van een paar edities geleden maar kennelijk zijn jullie er ook zeer tevreden over. Zeker de moeite waard dus 😉

Het aantal modellen wat een negatieve beoordeling kreeg in dit blad zijn op een hand te tellen. Reacties zoals van Boris zou ik meer waarden aan hechten.

groeten Maarten

Maarten Weers zei:
John van Pelt zei:
boris bakker zei:

groetjes

Het aantal modellen wat een negatieve beoordeling kreeg in dit blad zijn op een hand te tellen. Reacties zoals van Boris zou ik meer waarden aan hechten.

groeten Maarten

Dat is inderdaad een probleem tegenwoordig, als jij een kit krijgt van een fabrikant moet je erg sterk in je schoenen staan wil je zeggen dat de kit bagger is, mocht dit zo zijn. En dan nog, de fabrikant zal je geen tweede kit sturen als je zo iets doet. Kortom alle reviews zijn gekleurd, er zit niks anders op dan zelf kopen en gewoon zien.

Ik hoorde dat mensen zatte te klagen dat dragon niet genoeg detail in hun kits stopten, so what?! Verbeter het dan zelf, dat is juist het leuke van de hobby. Zie mijn scratch projectje Aufklarungspanzer, verlinden pasvorm? BAGGER!!! Maar een zaag doet wonderen... Gewoon lekker knutselen. 😀

Edit: Owja, het model...
Mooie stap gezet richting een verweerd voertuig, het oogt nu allemaal nog erg grof maar ben zeer benieuwd wat jij er van zal maken.

Dat lijkt me een goede basis voor verdere weathering Koen !

Hou ons op de hoogte.

Ik heb deze kit enkele jaren geleden ook eens recht uit de doos gebouwd/geschilderd en geweatherd op 2 weken tijd.
Ik kan het jullie garanderen dat IS een geweldige kit.
Daarom heb ik hem opnieuw gekocht om nog eens te maken, deze keer met enkele kilo's Aber 🙂

Grtz

Kristof

Mooi hoor Koen!

Het enige puntje wat ik heb is dat hij een beetje te "lineair" langs de randen is gechipt naar mijn mening. De gechipte rand is overal zo een beetje even breed.

Heb je deze chips met de hand geschilderd of is dit met de haarlak techniek?
Erg fijn in ieder geval. Wil zoiets ook gaan doen op mijn SDkfz 223.

K massel & succes verder!
Marcel.

Hoi Koen,

Dat ziet er allemaal netjes uit. Goede beheersing van de technieken.
Het balkenkruis is wel erg schoon in vergelijking met de chipping. En de olieaflopers op de wielen zijn iets te prominent en te veel naar mijn smaak.

Heb je nog meer foto's?

Groet, MartinD

Koen,
Dat ziet er erg goed uit! veel beter dan tegen die purperen achtergrond. Het enige puntje dat ik heb is...Kan je wat close ups maken? 😉
Verder, ..de tracks voorop het schild...Ik geloof dat ik dat nog nooit eerder op een Marder heb gezien. Je zou ze misschien kunnen gebruiken om wat (roest)kleur toe te voegen aan je model?

Groeten,
Staf Snyers

Dat is inderdaad een probleem tegenwoordig, als jij een kit krijgt van een fabrikant moet je erg sterk in je schoenen staan wil je zeggen dat de kit bagger is, mocht dit zo zijn. En dan nog, de fabrikant zal je geen tweede kit sturen als je zo iets doet. Kortom alle reviews zijn gekleurd, er zit niks anders op dan zelf kopen en gewoon zien.
Eerlijk duurt het langst... als een kit slecht is, is hij slecht, of je hem nu gekregen hebt of niet. Dragons panther D met zimmerit zit vol met fouten, ik heb er pas een review over geschreven voor MMI, en ze stuk voor stuk genoemd 😈 Het corrigeren van die fouten is, zoals je al aangaf, dan wel weer de uitdaging, ik verheug me dan ook al op de bouw ervan 8)
Back on topic:
Koen, je Marder ziet er al goed uit. Ik ben het eens met Marcel vwb de lineaire chips, maar dat is nog weg te werken. De Balkenkreuze zou ik persoonlijk op een grijze ondergrond gezet , en het gele eromheen gespoten hebben.
Jan 🙂

Ik ga eerlijk zijn hier

ik vind de chips eigenlijk totaal niet geslaagd, ze zien er op een of andere manier erg gekunsteld uit en komen bij mij althans niet over...

wellicht ligt de manier van schilderen aan de basis hiervan, er zijn ook plaatsen waar je geen chips verwacht namelijk de stukken tussen 2 panelen

een betere techniek zou wellicht de schuursponstechniek zijn , mijn favoriete manier van werken en erg effectief, je krijgt erg onregelmatige vormen van chips hierdoor, gewoon deppen op het model op de logische plaatsen

de balkenkruizen waren inderdaad ook beter op een grijze ondergrond geplaatst

kortom voorlopig ben ik er niet wild van

cheers
Dom

Ha Koen,

Mooie progressie! De chipings zijn al iets minder prominent dan eerst, maar ik had ze aan de zijkant wel iets minder gedaan en onregelmatiger. Het loopwerk zi9et er goed uit al zou ik nog iets met stof gaan doen wat je rond de fenders terug kan laten komen. Maar zoals je zei is hij ook nog niet af. Minsschien dat je met wat bruin/ rode filters iets verschil kunt krijgen in de vele vlakke panelen op het voertuig. Her en der een klein washje rond de chippings geeft ook wel afwisseling extra kleur. Ik ben benieuwd naar de verdere 20%!

Groetjes 😀

@ nick: bedankt, ondergrondje is te zien op de nieuwe foto's

@ martin: bedankt, meer foto's hieronder

@ bedankt staf, de tracks zijn nu geschilderd, moet ze wel nog wat verder afwerken.

@ jan, bedankt, ik heb bij het spuiten wel een grijze achtergrond proberen behouden maar dat is inderdaad niet zo goed meer te zien. Misschien volgende keer afplakken oid.

@ dom. Bedankt voor de tips met de spons. Op missing lynks had ik een marder III van Bob Oehler gevonden die me erg aansprak. Ik heb getracht in dezelfde 'stijl' deze marder te doen, vandaar de manier van chippen. Ik snap wat je bedoelt, maar ga er niks meer aan veranderen, wel bij het volgende model. Bedankt!

@boris: bedankt, ik ga het loopwerk nog een laatste keer herbekijken met je tips in het achterhoofd! hartelijk dank.

Ondertussen is hij 90 % klaar.

wat er nog moet gebeuren: tarps meer kleur geven, details schilderen (zoals kriekblok), uitlaat nog wat bijwerken,...

IMGP8331.jpg

IMGP8332.jpg

IMGP8333.jpg

IMGP8336.jpg

IMGP8335.jpg

Groeten

Koen

Heej Koen,

Dat ziet er al een stuk beter uit zo. Geeft het meer body met zo'n ondergrondje erbij.
De panelen aan de binnenkant lijken mij wel erg schoon toe, en de werkplek kan ook wel een fikse laag stof gebruiken. Maar dat past nog wel binnen de 10%, toch? 😉

Groeten, MartinD

PS Zit er een pinmark op de stoel, zie foto drie?

Ik vind deze persoonlijk heel erg mooi, mooie pose van de figuur ook trouwens, mooie presentatie

alleen (en das het enige) , die veel te dikke doeken doen zo'n afbreuk aan je model he, je ziet het gewoon dat ze veel te dik zijn, mocht je een doek van die dikte op ware grote hebben zou je ze met 2 man moeten opheffen, ik zou die vervangen door doeken van papier of van alu folie !! wat stellen de doeken eigenlijk voor vraag ik me af ? ik kan me er niet direkt een zinnige functie voor bedenken, om iets te bedekken zijn ze te klein, om je mee warm te houden ook ? mss dat ze gevouwen beter tot hun recht zouden komen...

cheers
Dom

hoi mannen,
bedankt voor de comments,

@ frank:

IMGP8514-1.jpg

IMGP8512-1.jpg

@ jeroen, bedankt!!!

@ dom: je hebt gelijk met die doeken. Ik denk eraan die grijze te vervangen door een nieuwe. Ik kan ze warschijnlijk ook beter opvouwen of iets dergelijks, komt nu niet al te realistisch over.
bedankt

groeten
koen

Terug
Bovenaan