Tamiya M8 Howitzer Motor Carriage

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal,

Ik heb wat tijd gevonden om snel een modelletje tussendoor te doen. Niet te moeilijk geen aftermark sets.

En het is de "oude" tamiya M8 HMC geworden.

Ik heb alleen de tracks en de .50 vervangen. Ook heb ik de zijskirts er af gelaten

Eigenlijk is het een modelletje wat zich zeer makkelijk inelkaar laat zetten. Alleen zijn de decals niet echt top. En heb ik her en der wat schoonheids foutjes zitten. Ik ben al een beetje aan de slag gegaan voor stof/modder en ik heb de spare tracks beter gemaakt

Maargoed hier zijn de foto's

P7281227.JPG

P7281234.JPG

P7281235.JPG

P7281236.JPG

P7281238.JPG

P7281246.JPG

P7281247.JPG

P7281250.JPG

P7281249.JPG

P7281242.JPG

P7281253.JPG

P7281255.JPG

Groet Martin

He Martin.
Leuk bakkie zo. Let wel dat je tracks op de returnrollers horen te rusten. Wat betreft de decals kom je al een heel eind als je ze het doorzichtige randje eromheen wegsnijdt.

Heej Martin,

Ik vind de houtdelen van de gereedschappen erg goed goed gelukt. Verwering is mooi subtiel tot nu toe. Ga je nog meer stof aanbrengen?

Schoonheidsfoutjes zou ik volgende keer wel wegwerken. De pinmark in de koepel is wel heel groot en opvalllend.

Groeten, MartinD

Leuk dingetje geworden, soms is het inderdaad lekker om even iets OOTB te bouwen, niet moeilijk doen gewoon lekker plakken. Dit heb je netjes gedaan. Voor de volgende keer zou ik minder gebruik maken van een dry-brush van puur zilververf, deze kleur is te hard. Meng dit met zandgeel en wat zwart zodat het effect wat subtieler wordt en gebruik het niet te vaak.

Groeten,
Bouke

Martin;

Zo zie je maar weer dat met een beetje knap schilderwerk ook zo'n "gedateerde" kit een heel mooi resultaat kan geven !
Over gedateerd gesproken, ik zie dat de lasnaden op de romp en de koepel gewoon aanwezig zijn, heb je dit zelf gedaan of kunnen ze het toch bij Tamiya 😕:

Cheers,
Victor

Bedankt voor jullie reacties en tips.

@ Roy: De tracks zitten nog een beetje los dus ik kan deze nog goed leggen. Ik zal zeker bij de volgende keer proberen de decals aftesnijden.

@ Martin: Bedankt voor je compliment. Ik heb bij het onderstel wat stof aangebracht, tja ik moet echt meer op die pinmarks enzo letten. Misschien heb ik toch iets gehaast gebouwd.

@ Bouke: De drybrush bij de tracks is door het stof al minder geworden. Maar ik ga zeker je mix proberen voor een volgende keer

@ Victor: Bedankt, de lasnaden zaten op de kit zelf. Ik heb ze alleen zelf aan de zijkanten van de upperhull gemaakt.

Groet Martin

HIJ IS HELEMAAL AF

en ik ben er zeer tevreden over 🙂
Alleen zijn er witte vlekken ontstaan na het aanbrengen van mijn mat laag. Ik denk dat het temaken heeft met mijn wash/lak combinatie. Ik heb voor de wash van gogh olieverf met terpetine gebruikt en de laklaag is van revell ook met terpetine verdundt.

Heeft een van jullie misschien tips hoe dit voorkomen kan worden of een goed matlaag op water basis?

Bedankt voor het kijken

P8011277.JPG

P8011261.JPG

P8011263.JPG

P8011264.JPG

P8011260.JPG

P8011276.JPG

P8011275.JPG

P8011298.JPG

P8011266.JPG

P8011267.JPG

P8011269.JPG

P8011271.JPG

P8011272.JPG

P8011273.JPG

P8011277.JPG

Groet Martin

Netjes afgewerkt en het is een leuk model geworden.

Op de foto's vind ik de vlekken wel meevallen.

Ik doe inderdaad meestal een water vernis als ik olieverf gebruik, want daarmee heb ik nog nooit problemen gehad. Onlang heb ik alles op waterbasis gedaan en met Mr Gunze lak afgewerkt. Toen had ik ook een nette matlaag, maar dat koste wel wat meer tijd. Wat dat betreft keuze genoeg 😉

Terug
Bovenaan