Af! Tamiya M4A3E8 Sherman

Dit model is af!

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal.

De afgelopen periode ben ik weer eens bezig met een voertuig. Uiteraard een Sherman maar eentje die door een goede vriend jaren geleden gebouwd is en al die tijd stof stond te happen in mijn vitrine.

Helaas heb ik geen foto’s van het kale model en tijdens het schilderen/ verweren heb ik er ook niet veel gemaakt.

Voor de koepel zal ik kijken of ik meer foto’s kan maken.

Voor nu de uitleg. Basis laag Tamiya olive drab opgelicht met dark yellow (tot wel 75%)
Details geschilderd met vallejo.
Verwering: pinwashes met sepia.
Stof en modder met Ak diorama spul voor structuur en olie verf light en dark mud voor de kleuren en blending.

IMG_1519.jpeg
9A222418-FD82-495D-8AFC-6DFE46966E34.jpeg
FA4558F6-B2CF-419B-90CF-231BF3D3858E.jpeg
782C0137-C982-4533-8757-78FD2B1FB595.jpeg
En huidige status
JT7A0036.jpegJT7A0034.jpegJT7A0030.jpegJT7A0031.jpeg

Laatst bewerkt:
Altijd imposant op zijn manier met de hvss. Ook erg realistisch, die roest op de reservetracks!

Ben niet 100% tevreden over de kwaliteit van het figuur
Volgens mij compenseer je dat met de kwaliteit van de beschildering. Het is inderdaad lastiger schilderen, maar dat zie ik niet aan het resultaat als ik kijk naar lichtval en gezicht, tenzij je inzoomt. Het is de vraag of je dat altijd moet willen....

De houding is, zoals je aangeeft, prima.

Groeten, Jan

Bedankt voor je complimenten Jan.
Ik heb de rank strepen toch weggehaald en de patch vervangen met een decal. Is toch net wat beter zo.

Groet Martin

Oké, toch het figuur vervangen met een mooie van alpine

Bekijk bijlage 27565
Deze is echt beter van detail en past daarom beter bij het andere figuur
Laat even totaal plaatje zien….nu zie ik nog niet direct de verbetering van het geheel (buitenom een nieuw en mooi geschilderd figuur).

Heel mooi Martin
Ik zeg dit niet snel maar een ondergrondje zou ik hierbij niet eens missen.

Terug
Bovenaan