Tamiya/Legend M31 [fotos op pag 2]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi Allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets gepost heb in het foto album (en überhaupt gebouwd/verweerd heb).
Maar goed, om te kijken of ik het verweren niet verleerd ben ben ik aan de slag gegaan met een shelfqueen die ik 2 jaar geleden op een twenot meeting gekocht had.
Een gebouwde M31 van tamiya met legend.

Deze was redelijk goed gebouwd alleen voorzien van een crappy donkere Olive drab verf laag.

Daar had ik al snel een verf laagje overheen gedaan en toe lang in de kast gelegd.
Zo stond hij er voor

IMG_5851-2_zps11vxfafl.jpg

Op een of andere manier was ik er niet 100% tevreden mee en heb ik me er niet toe kunnen zetten om er verder mee te gaan.
Tot nu toe.
Toch maar weer met olie verf washes aan de slag, vallejo chips (spons en penceel) en wat pigmenten voor modder. Gebruik gemaakt van diverse nieuwe technieken die ik bij een paar workshops geleerd heb.
En zie hier het (in progress) resultaat:

IMG_0020_zpstdxuln9b.jpg

IMG_0025-vergroot_zps2bvv9cok.jpg

Hier moet nog wel de modder toegevoegd worden, en verder verwering op de achterkant
IMG_0022_zps0kcke53s.jpg

IMG_0023_zps8vbzuzns.jpg

Er komt ook nog veel zooi op zoals gasflessen gereedschap en andere meuk

Groet Martin

Re: Tamiya/Legend M31

Inderdaad een zeer fraaie recovery bak Martin ! paintjob ziet er tot hier al heel goed uit ook.

En ik vraag me dat net als der Johann ook al af waar die puup achterop voor is ??

groet 😉

Bedankt mannen, het ding achter op te turret is net als de coax kanon een dummie kanon. Zo leek het voor de Duitsers alsof het een gewone tank was.
Geen idee of het in reallife effectief was.

Ziet er zeer interessant uit. Neem hem maar eens mee, want ik wil deze graag live zien.

Gr Bas

Martin Visser zei:
Bedankt mannen, het ding achter op te turret is net als de coax kanon een dummie kanon. Zo leek het voor de Duitsers alsof het een gewone tank was.
Geen idee of het in reallife effectief was.
Effectief 🙄 .... ik zou eerder afgeleid zijn door die kraan voorop 😉
Of is het misschien een normale Sherman met de kraan as decoy dummie...

Bemanning erop en een leuk ondergrondje misschien ?

kraan kun je naar achteren draaien waardoor de "loop" weer naar voren steekt

Hoi Martin

Mooi bakkie! Ga je er nog wat acc. op doen? Oogt een beetje leeg... 😉 (hoeft niet, mag wel 🤣 )
Subtiele verwering, ziet er goed uit.

Staat ook al heel lang op de verlanglijst van een ooit 'to do'!

Gr
Erik

Hoi Martin!

ziet er allemaal weer netjes uit! straks met bepakking zal hij nog wat meer karakter krijgen!Komt er ook nog een figuurtje bij/op?

Groet,

Roger

Bedankt voor de reacties.
Ik ga er zeker nog bepakking op plaatsen. En ben nog aan het kijken voor een figuurtje.

Verder een stukje verder gegaan met modder aan de andere kant, en met roest op de kisten achterop.

Martin

Nu met betere fotos

De vraag is nu of ik de gehele tank meer roestig zal gaan maken (iets minder als de kisten) of dat ik het contrast zo laat.
SVP input vanuit jullie kant.

Groet Martin

Re: Tamiya/Legend M31 [26-04] + vraag

Hi Martin,

Ik vind het mooi gedaan die roesteffecten. De gehele verwering mag er wel wezen. Ik zou het zo laten. Ten eerste omdat het mooi contrasteert. Ten tweede omdat het plausibel is dat het dunne plaatwerk van de kisten eerder roest dan de bepantsering.

Mvg,

Vincent

Hoi Martin, ik denk er net zo over als Vincent,
zo laten dus.

Eventueel kan je bij de handvatten roestige regenstrepen maken (dat is ook vrij dun metaal). Dat kan vrij subtiel, maar zo vind ik hem ook al mooi 🙂

Ja zo komt een model tot leven mooi werk 😛

Bert

Omdat ik eigenwijs was toch nog ietsjes verder gegaan met roest:

voor

na

overall is hij nu klaar 😀

Nog wel bepakking met felle kleuren
Martin

Hij is weer super mooi geworden Martin en ja ik zou ook zeggen hij is klaar. Wederom een enorm groot compliment.

Gr.JW

Re: Tamiya/Legend M31 [21-05]

Martin,

Ziet er goed uit met verrassende details verstop tussen alle bagage.
Kan niet wachten om dit model in levende lijve tezien.

Groet Bert

Re: Tamiya/Legend M31 [21-05]

bedankt voor de reacties

de stowage achterop is ook af. En daarmee is er een eind gekomen aan dit project 🙂

Groet Martin

Re: Tamiya/Legend M31 [finished]

Hoi Martin,

hij is weer VET!!! Heel erg mooi, chipping en accessoires zijn echt super. Bankschroef voorop erg leuk detail.

Heb ik dan niks te mauwen? Jawel.... Het enige wat ik zonde vind is de zware ketting voorop, daar zie je de naden in de schakels wel heel erg. De ketting achterop is veel beter. 2 verschillende merken? Zou je aan de ketting voor nog iets kunnen doen, denk je? 🙄

Verder helemaal geweldig. Zet anders een keer de stap richting een ondergrondje? Dan komen je meesterwerkjes zoveel meer tot hun recht.

Groeten Ditmar

ziet er top uit Martin!..de gasflessen zijn erg mooi verweerd!

ketting achterop vind ik persoonlijk wat aan de groffe kant...deze is voor het echte zware werk waarschijnlijk ! 🙂

groet,

Roger

Hoi Martin,

Schitterend eindresultaat heb je hier neergezet! Mooi verweerd en mooie details toegevoegd.
Ik vind de roestverwering erg goed gedaan, met name op de gasflessen! Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?

Ben het met Ditmar eens, misschien eens wagen aan een ondergrondje?

Grtz,

Rob.

Mooi werk Martin ! vooral de stowage vind ik heel goed uitzien.

groet 😀

Weer een mooie klassieke Martin Visser, persoonlijk vindt ik de metaal ketting mooi en absoluut niet storend.

Gr.JW

Hij is mooi, Martin.

Mooi ding. En die gasflessen zijn inderdaad prachtig.
Enige opmerking zou zijn dat die ketting achterop wel erg egaal geroest is. Als het voertuig rijdt zal die ketting altijd bewegen.
En als deze beweegt, zal dat effect hebben op de roest.

Had ik al gezegd dat de gasflessen prachtig zijn?

Groeten.

Hoi Martin,

Strak bakkie!
Misschien had ik er nog wat 'bewegings' sporen van de ketting achterop gemaakt, en een mooie base als 'stand alone' (niet zo zeer een dio dus) met minimaal een figuur of zo (Alpine springs im mind! 🤣 )

But then, erg mooie ARV zo!! Houwe zo!

Gr Erik

Hoi allemaal, door de komst van de takom M31 heb ik de fotos elders geupload zodat ze weer zichtbaar zijn

IMG_04441.JPG

IMG_04423.JPG

Terug
Bovenaan