Af! Tamiya Chi-Ha Type 97

Dit model is af!
Schalen
  1. Echte voertuigen
  2. 1:35
Nu bezig met
Goeie vraag..... volgende vraag..
Een "zomers tussendoortje", geheel RUDD, zelfs de handleiding vwb de kleuren gevolgd.
Enige afwijking is de commandant, die niet in de toren zit. Er was geen detail aanwezig aan de binnenzijde, dus alles dicht.
Dit is, zeker voor z'n leeftijd, een heerlijke kit. Aan te raden voor nieuwkomer en veteraan. Zeker de eerste categorie kan hiermee mooi instappen (ook vwb de kosten).

01.jpg 02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg 06.jpg

Omdat dit een Japanse tank is, heeft Tamiya beter z’n best gedaan, dus het schijnt ook 50 jaar later nog altijd een heel acceptabel model te zijn.

Klopt, de figuren zijn zeker goed genoeg om ze te laten zien! De late uitvoering van de Type 97 zit geen bemanning bij maar daar heb ik een stel uit de MiniArt Japanese Tank crew (nr. 35128) in de luiken gezet. Ze zijn "dik" genoeg om het lege interieur te verbergen.
Leuke voertuigen waar wat mij betreft wel eens een gemoderniseerde kit van gemaakt mag worden.

Omdat dit een Japanse tank is, heeft Tamiya beter z’n best gedaan, dus het schijnt ook 50 jaar later nog altijd een heel acceptabel model te zijn.
Dat is wel een beetje miskennen van de nederige en toen nog zeker minder nationalistische volksgeest, ik houd het erop dat bouwer, een behoorlijke topper is..

Dat is wel een beetje miskennen van de nederige en toen nog zeker minder nationalistische volksgeest, ik houd het erop dat bouwer, een behoorlijke topper is..
Hej Anne, als je daarmee mij bedoelt.... dank! 😊
Maar als ik deze kit vergelijk met de M13/40 die net ietsje ouder is, dan heeft Jakko wel degelijk een punt. De verschillen in alle opzichten zijn enorm.

Dat is wel een beetje miskennen van de nederige en toen nog zeker minder nationalistische volksgeest
Modelbouwfabrikanten hebben vaak de neiging om bij modellen van militaire voertuigen die in hun eigen land gebruikt zijn, laat staan uit eigen land afkomstig zijn, net wat meer moeite te doen dan bij andere. En wat nationalistische volksgeest betreft: die hadden ze in Japan in de jaren ’70 echt al wel — om maar wat te noemen, het feit dat de verschillende modelbouwfabrikanten uit die tijd samen zijn gaan zitten om te besluiten om de héle Japanse oorlogsvloot uit WOII uit te brengen in 1:700, en daarbij te verdelen wie welke schepen zou doen.

Terug
Bovenaan