Tamiya Centaur

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi Allemaal,

Hier mijn laatste werk, al een tijdje in progress maar uiteindelijk met de figuren is hij af.

Mijn model is geïnspireerd op deze foto
577px-Centaur_IV_Tank.jpg

bron wikimedia.

Het is bijna OOTB gebouwd en het enige wat toegevoegd is zijn de deep weading gear (ABER)
De nummers op de turret zijn bedoeld voor om vanaf de landingsboten te kunnen schieten. Echter was de zee geen stabiel platform en moesten ze toch aan land komen.

IMG_02463.JPG

IMG_02413.JPG

IMG_02356.JPG

IMG_02337.JPG

IMG_02285.JPG

IMG_02361.JPG

IMG_02373.JPG

Groet Martin

Mooie tank Martin!
Heb hem ooit zelf gehad maar nooit het lef gehad om eraan te beginnen en weer doorverkocht.
Leuk om tussen al het Duitse geweld en de (schitterende) Shermans ook eens wat anders van 'de goeien' te zien 😉
Hoe is het aanbrengen van het 'ranging system' gegaan? Had zelf al nachtmerries van het aanbrengen van die decals over de koepel.

Leuk voertuig Martin.
Dit loopwerk heeft iets vind ik, dus wil zelf nog eens een Cromwell maken.
Nog één vraag; ik zie vaak bij UK voertuigen zo'n donkere rand rond het geschut zitten, waarvoor was dit eigenlijk?

Groetjes

boris bakker zei:
Nog één vraag; ik zie vaak bij UK voertuigen zo'n donkere rand rond het geschut zitten, waarvoor was dit eigenlijk?
Overblijfsel van de waaduitrusting. De hoezen werden waterdicht gemaakt met Bostik, en dan blijft zo´n zwarte rand achter.

Groet, MD

Terug
Bovenaan