Af! Takom Gepard

Dit model is af!

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Moderator
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Terwijl ik aan de AMX schilderde heb ik in de losse uurtjes ook doorgewerkt aan een aantal andere projecten. Een ervan is nu klaar voor de verf fase, een mooi moment om deze even voor te stellen... Het is de Takom Gepard, nagenoeg recht uit de doos gebouwd op een paar details na, zoals de kettingen van de rookbussen. Hij valt nagenoeg in elkaar, alleen de bijgeleverde PE is wat meer uitdagend, vooral vanwege de op dit vlak gebrekkige bouwhandleiding. Maar nu dus alles in de grondverf.

20210516_160321.jpg

20210516_160443.jpg

20210516_160405.jpg

20210516_161003.jpg

20210516_205753.jpg
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook liggen, met de 3D-print-set voor de PRTL. Het moet natuurlijk wel Nederlands zijn, anders komt ie niet in de kast.
 
neuh... echt???

Ik zou deze wel 's willen zien naast Tamiya's oudje... gewoon voor de aardigheid.
Tamiya is zeker niet fout, alleen merk ik dat de oudere modellen van Tamiya tegenwoordig "te simpel" zijn en je dan alsnog een hele voyager set erop gaat plakken om ze te detailleren. En deze bouw je dus out of the box tot hetzelfde niveau. (nog los van de tracks)

Gr Bas
 
Ik heb hem ook liggen, met de 3D-print-set voor de PRTL. Het moet natuurlijk wel Nederlands zijn, anders komt ie niet in de kast.
Heb hem ook liggen... denk alleen dat ik dat 3D printje zelf even maak :p
 
Hoe doen jullie dat toch
De kunst is om iedere dag iets te doen, al is het maar 5 minuten. Ik bouw tegenwoordig veelal beneden aan de keukentafel en vind het heerlijk om voor het slapen gaan nog even een half uurtje te plakken. En dan schiet het (bouwen) toch wel op. Zo heb ik gisterenavond deze alvast naar beneden gehaald.
20210516_225232.jpg
 
De kunst is om iedere dag iets te doen, al is het maar 5 minuten. Ik bouw tegenwoordig veelal beneden aan de keukentafel en vind het heerlijk om voor het slapen gaan nog even een half uurtje te plakken. En dan schiet het (bouwen) toch wel op. Zo heb ik gisterenavond deze alvast naar beneden gehaald.
Het bouwen is het probleem niet zo.... maar dat vermaledijde (wie herinnert zich dit woord nog??) schilderwerk, Verweren is nog erger...
 
Schilderwerk, inderdaad rampzalig, vooral 3 kleurig nato. ;)

Dus meteen maar de stoute schoenen aangetrokken en verder gegaan. Ik heb nog een Vallejo setje Nato colors liggen, dus die maar eens proberen. Dit is het resultaat na klaar 1 # 612 Nato light (primer) en kleur 2 #231 Nato light, dit over een zwarte primer van deels Mr Surfacer (chassis) en deels Vallejo (kleiner delen zoals wielen) met de airbrush.

Nachtje laten drogen en morgen in het daglicht maar eens goed aanschouwen.
20210517_230010.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanavond de stoute schoenen aangetrokken en weer de Gepard van de plank genomen om verder te gaan met weatheren met olieverf. Het is nog geen Rinaldi, maar het is een begin. ;)
20210921_214303.jpg

20210921_220658.jpg

Nu eerst maar eens een nachtje laten drogen en dan bedenken hoe we verder gaan.

Gr Bas
 
Hi Bas,

Ik vind deze imposante big cat al erg mooi zo! Zou hem denk ik hooguit nog licht verweren. Ze werden immers tip top onderhouden dus overmatige slijtage lijkt me niet op zijn plaats. Zou hem nog wel voorzien van wat stof en evt. wat modder, want dat trekken deze beesten wel aan. Heb de Nederlandse variant overigens wel eens op een open dag in Ede gezien. Vol gas en en dan in de remmen, machtig gezicht hoe snel zo'n gevaarte stil staat.

Mvg,

Vincent
 
Peter en Vincent, bedankt voor de bemoedigende woorden. Deze moet inderdaad nog iets vuiler gaan worden, maar dat is pas de volgende fase. Eerst de basiskleur maar eens afmaken: schaduw en kleurnuances. Peter: wat jou vraag betreft, ik probeer neutrale kleuren terug te laten komen welke al in het model zitten, in dit geval op gevoel gekozen voor bruin, rood en beige in verschillende tinten.

Vanavond verder gewerkt aan de toren + wat details van het chassis. Zag dat de tracks nog in de primer staan, dus die volgen hierna.

20210923_202423.jpg
20210923_202403.jpg
20210923_202337.jpg
Nu ik de foto's zie, merk ik dat ik de lopen nog nets iets beter moet uitrichten... :nouja:

Gr Bas
 
Hallo Arne, ik weet niet meer precies of het bluetac was of de witte variant, maar daar heb ik dus worstjes van gedraaid en zo een patroon gevormt. Op zicht prima, alleen zag ik achteraf dat het gereageerd had met de onderliggende verf. Dus voor mijn volgende project heb ik dat zwarte AK spul klaarliggen.

Gr Bas
 
Terug
Bovenaan